۱۰ دلیل برای سهولت و امنیت بیشتر با کیف پول های سیف پال

10 دلیل برای سهولت و امنیت بیشتر با کیف پول های سیف پال
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 209238 |
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ | منبع: alicityiran.ir
1475 بازدید
۴
5
ارسال به دوستان
پ

در دنیای همیشه در حال تحول ارزهای رمزنگاری شده، نمی توان اهمیت کیف پول های دیجیتال امن را نادیده گرفت.

۱۰ دلیل برای سهولت و امنیت بیشتر با کیف پول های سیف پال

کیف پول SafePal چیست؟

در دنیای همیشه در حال تحول ارزهای رمزنگاری شده، نمی توان اهمیت کیف پول های دیجیتال امن را نادیده گرفت. کمپانی سیف پال سازگاری گسترده ای را برای مدیریت چندین دارایی دیجیتال در یک کیف پول ارائه می دهد. کیف پول های سیف پال با بسیاری از ویژگی های خاص، انتخابی عالی برای هر کسی است که به دنبال راهی امن و راحت برای ذخیره دارایی های دیجیتال است.

کیف پول SafePal زاییده فکر Veronica Wong است. او به همراه دو بنیانگذار دیگر پروژه خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. آنها اولین کیف پول سخت افزاری که آزمایشگاه های بایننس روی آن سرمایه گذاری کردند یعنی کیف پول سیف پال s1 را تولید کردند. یک کیف پول سخت افزاری غیر حضانتی که به اندازه ای ایمن است که می توانید با خیالی آسوده برای دارایی های دیجیتال خود تهیه کنید.

در حال حاضر این کمپانی بیش از ۶ میلیون کاربر تأیید شده دارد و در کمتر از ۱۹۶ کشور فعالیت می کنند. علاوه بر این، SafePal از ۵۴ بلاک چین و ذخیره نامحدود ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. کمپانی سیف پال محصولات خود را هر دو تا سه هفته یکبار به روز می کنند. این محصول به ۱۵ زبان در دسترس است و زبان های بیشتری نیز در راه است.

انواع کیف پول های سیف پال

کیف پول های سخت افزاری سیف پال  امنیت دارایی های دیجیتال شما را تا حد بسیار زیادی برقرار می‌کنند. این کمپانی انواع کیف پول های سخت افزاری خود را در مدل ها و قیمت ها و البته قابلیت های متفاوت تولید کرده است. از جمله کیف پول سیف پالs1 که همانطور که بیان کردیم اولین کیف پول این کمپانی است، کیف پول سیف پال S1  پرو که نسخه ارتقا یافته مدل s است و همچنین کیف پول سیف پال x1 که محصول جدید تین کمپانی است که این محصولات در جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین این کمپانی نسخه نرم افزاری این ولت ها را با نام کیف پول نرم افزاری سیف پال نیز ارائه داده است.  مزایا و معایب هر یک از این کیف پول های این کمپانی می تواند متفاوت باشند که می‌توانید برای بررسی این ولت ها و مقایسه کیف پول های سیف پال به لینک فوق از فروشگاه علی سیتی مراجعه نمایید.

۱۰ دلیل برای سهولت و امنیت بیشتر با کیف پول های سیف پال

۱. ایجاد اعداد تصادفی

RNG یک فناوری مهم است که برای ایجاد یک کلید خصوصی در رمزنگاری استفاده می شود. در بیت کوین، کلید خصوصی یک عدد ۲۵۶ بیتی است. این لیست از اعداد مالکیت حساب بیت کوین شما را کنترل می کند. هرچه تصادفی تر باشد، امنیت بیشتری خواهد داشت. طبق موارد ذکر شده، سطح تصادفی یک TRNG بالاتر از یک PRNG است. هنگامی که نیاز به ایجاد یک کیف پول جدید در یک کیف پول دیجیتال دارید، داشتن یک TRNG در داخل کیف پول به این معنی است که کلید خصوصی شما ذاتاً تصادفی تر و منحصر به فردتر از مواردی است که در تلفن های همراه یا رایانه شخصی ایجاد می شود.

کیف پول سیف پال x1 وهمچنین محصولات دیگر سیف پال با یک TRNG واجد شرایط با استاندارد AIS31 از آلمان BSI و استاندارد FIPS PUB 140–۲ از استاندارد امنیت رایانه دولتی ایالات متحده، دو استاندارد شناخته شده رمزگذاری و امنیت اطلاعات، تعبیه شده است. هر دو استاندارد AIS31 و FIPS PUB 140-2 از معیارهای آزمایشی پیشرفته تر و سخت گیرانه تر برای آزمایش کیفیت مولد اعداد تصادفی به جای بررسی های تصادفی منظم استفاده کرده اند.

۲. ویژگی EAL5+ عنصر امن

کیف پول های سیف پال از معماری دو تراشه استفاده می کند که منطق امنیتی حساس را از منطق تجاری عمومی در داخل محصول جدا می کند. در داخل سیف پال s1 و سیف پال s1پرو و سیف پال X1 یک عنصر امنیتی مستقل تعبیه شده است که هدف آن صرفاً محافظت از ایمنی کلیدهای خصوصی و امضای هر “ارسال” پرداخت است.

در مقابل معمار دو تراشه، برخی از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال از معماری تک تراشه استفاده می‌کنند که منطق عمومی (مانند دکمه فشاری، نمایشگر و غیره) و منطق امنیتی (درخواست کلید خصوصی، امضای تراکنش‌ها و غیره) را با هم در یک واحد مدیریت می‌کنند. تراشه عمومی این اقدام مقرون به صرفه است و اجرای آن آسان تر است، اما سطح امنیتی آن نگران کننده است. موارد هک مداوم در کیف پول های تک تراشه مانند Keepkey، Trezor اتفاق افتاده است و توجه روزافزونی را به امنیت کیف پول جلب کرده است. اگرچه کیف پول سخت افزاری معمولاً آفلاین است، اما مهم است که کلید خصوصی را از داخل جدا و ایمن نگه دارید تا از نقض امنیت در داخل دستگاه جلوگیری شود.

۳. چند لایه سنسورهای امنیتی

حسگرهای امنیتی اجزایی هستند که در اطراف عنصر امن نصب شده اند و هر عمل غیرعادی را از محیط خارجی تشخیص می دهند. کیف پول های سخت افزاری سیف پال با حداقل ۷ لایه سنسور امنیتی از جمله سنسور نور، سنسور فرکانس، سنسورهای دما و غیره تعبیه شده است. هر سنسور به نوع متفاوتی از حمله خارجی حساسیت دارد.

اگرچه یک کیف پول سخت افزاری ذاتاً از اینترنت جدا (یا تا حدی ایزوله) است و بسیاری از تکنیک های حمله از راه دور را غیرفعال می کند، اما مهم است که آن را مصون نگه دارید و از انواع دیگر حملات مانند حمله به فاصله کوتاه یا حمله نفوذ محافظت کنید. این ولت ها با ایجاد حسگرهای متعدد در اطراف عنصر امن، دستگاه نسبت به حملات مختلف حساس خواهد بود و با توجه به اقدامات مخرب، مقداردهی اولیه می‌شود.

چند لایه سنسورهای امنیتی کیف پول سیف پال

۴. مکانیزم خود پاک کن

همانطور که در مورد ۳ ذکر شد، در داخلSafePal چندین لایه سنسور امنیتی وجود دارد. که اگر حمله غیرعادی شناسایی شود، حسگر مکانیزم خودپاک کردن درون عنصر امن را فعال می‌کند، کلید خصوصی را از روی دستگاه پاک می‌کند و از دسترسی هکر به کلیدهای خصوصی شما جلوگیری می‌کند.

این اقدام می‌تواند دارایی‌های کاربران را در برابر حملات فاصله کوتاه یا حملات نفوذمحافظت کند. در مورد گم شدن دستگاه، همچنان می توانید از امنیت دارایی های خود اطمینان داشته باشید. در صورت از بین رفتن خود یا راه اندازی تصادفی مکانیسم، کاربران همچنان می توانند دارایی های رمزنگاری خود را از طریق مکانیسم بازیابی SafePal بازیابی کنند. با وارد کردن عبارت بازیابی (seed) صحیح ، حساب کیف پول را می توان در هر زمان بازیابی کرد.

۵. ۱۰۰% معماری سخت افزاری آفلاین

برخی از کاربران کیف پول سخت افزاری را به چالش می کشند و می گویند که به اصطلاح “ذخیره سرد” کیف پول سخت افزاری با نگه داشتن کلید خصوصی در تلفن همراه، با متروکه ای که اینترنت آن قطع شده است تفاوتی ندارد. با این حال، آن ها حریف دو عامل عمده را در موارد استفاده از کیف پول سخت افزاری نادیده می گیرد:

  • آفلاین نگه داشتن دستگاه با قطع اینترنت برابر نیست.

۱۰۰% آفلاین نگه داشتن دستگاه در واقع به این معنی است که هیچ ماژول ارتباطی در دستگاه نصب نشده است، بنابراین نمی توان با محیط خارجی ارتباط گرفت و اشخاص ثالث نمی توانند به هیچ وجه به داده ها نفوذ کرده و از دستگاه بخوانند.

قطع کردن اینترنت روی تلفن همراه واقعاً توانایی آن را برای برقراری ارتباط با دنیای بیرونی از کار نمی‌اندازد. هکرها وقتی دستگاه را در دست می گیرند به راحتی می توانند آن را روشن کنند. و حتی اگر ماژول WiFi/Bluetooth/Internet از تلفن همراه جدا شود، زمانی که مهاجم از ابزارهایی برای روت کردن سیستم و خواندن داده‌ها از دستگاه استفاده می‌کند، همچنان در برابر سرقت اطلاعات آسیب‌پذیر است.

در هر دو حالت، استفاده از یک سخت افزار امنیتی طراحی شده به خصوص بهترین گزینه برای محافظت از کلید خصوصی شما خواهد بود.

  • استفاده از کیف پول سخت افزاری فقط برای ایمن نگه داشتن کلید خصوصی نیست، بلکه امکان مدیریت کریپتو به صورت روزانه را نیز فراهم می کند.

همانطور که بلاک چین و ارزهای دیجیتال در حال گسترش هستند، ما به سمت آینده ای قدم می زنیم که در آن تراکنش های رمزنگاری در زندگی روزمره عادی تر می شود. برای یک کیف پول سخت افزاری، نه تنها مهم است که مطمئن شوید کیف پول وظیفه خود را در ایمن نگه داشتن دارایی انجام می دهد، بلکه در موارد پذیرش انبوه کاربران نیز انعطاف پذیر و قابل دسترس باشد. نگه داشتن یک کلید خصوصی در یک تلفن همراه یا درایو سخت افزاری متروکه زمانی که ارزهای دیجیتال را معامله و مدیریت می کنید منطقی نیست.

۶) اتصال USB

با اتصال کیف پول سخت افزاری به رایانه، کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را در پورتال دسکتاپ انتقال و مدیریت کنند. مزیت اتصال USB راحتی آن است. اکثر کاربران می دانند که چگونه آن را وصل و استفاده کنند.

۷) مکانیسم اسکن QRcode

مکانیزم اسکن QRcode (همچنین مکانیسم امضای با شکاف هوا نیز نامیده می شود) به معنای کیف پول سخت افزاری و قسمت داغ (بخشی که مسئول پخش آنلاین و ارتباطات داده است، معمولاً یک تلفن همراه یا رایانه) داده ها را با اسکن QRcode به جلو و عقب منتقل می کند. رایج ترین مورد استفاده زمانی است که یک تراکنش جدید در هات اند ایجاد می شود، یک QRcode روی آن ظاهر می شود که شامل تمام داده های تراکنش از جمله آدرس دریافتی، ارز، مبلغ و غیره است. این بسیار شبیه یک چک بدون امضا است. سپس کیف پول سخت‌افزاری QRcode را در قسمت داغ اسکن می‌کند، تمام داده‌های تراکنش را به دست می‌آورد و مراحل امضا را به پایان می‌رساند. پس از امضای تراکنش، دستگاه کیف پول سخت‌افزاری یک QRcode جدید حاوی امضا می‌سازد که شبیه به چک امضا شده است، و hot-end QRcode امضا شده را اسکن می‌کند، امضا را دریافت می‌کند و سپس به زنجیره بلوکی پخش می‌کند.

۸- امنیت برنامه

برنامه و یا کیف پول نرم افزاری سیف پال برنامه‌ای سازگار با انواع کیف پول های سیف پال است که به منظور ارتباطات بلاک چین از جمله جمع‌آوری داده‌های روی زنجیره و پخش تراکنش است. در برنامه SafePal، چندین طرح برای محافظت از امنیت داده ها و حریم خصوصی کاربر وجود دارد.

برنامه SafePal به هیچ روش فیزیکی یا مجازی نمی‌تواند به کلید خصوصی دسترسی داشته باشد، اما از نظر حفاظت از حریم خصوصی و امنیت داده‌ها، هنگام توسعه محصول، امنیت برنامه همچنان در چارچوب ملاحظات امنیتی است. برای کیف پول سخت افزاری، امنیت به طراحی و تولید سخت افزار، توسعه سیستم عامل، توسعه اپلیکیشن و طراحی UI مربوط می شود. یک حفره در سیستم امنیتی می تواند منجر به آسیب پذیری های بزرگ در هنگام رویارویی با هکرهای مخرب شود.

امنیت برنامه کیف پول های سیف پال

۹. مکانیزم احراز هویت دستگاه

احراز هویت دستگاه SafePal یک مکانیسم امنیتی است که هدف آن احراز هویت یک دستگاه برای زمانی است که کاربر کیف پول سخت افزاری جدیدی را دریافت می کند.

مکانیسم احراز هویت دستگاه SafePal به کاربران کمک می کند تا صحت کیف پول سخت افزاری را که به تازگی خریداری کرده اند، تأیید کنند. چنین مکانیزمی می تواند به طور موثری از حمله مخربی که در زنجیره تامین رخ می دهد مانند حمل و نقل و تحویل زمانی که مهاجمان سعی می کنند دستگاه را با قرار دادن بدافزار تعدیل کنند، جلوگیری کند. هر نرم افزار غیرمجاز را نمی توان روی کیف پول سخت افزاری SafePal اجرا کرد. هنگامی که هرگونه تغییر غیرعادی در نرم افزار شناسایی شد، دستگاه نمی تواند راه اندازی شود و به طور عادی کار کند.

۱۰. جزئیات امنیتی بیشتر در UX/UI

برای کیف پول سخت افزاری، امنیت به جنبه های زیادی از جمله طراحی سخت افزار، تولید سخت افزار، توسعه سیستم عامل، توسعه اپلیکیشن و طراحی رابط کاربری مرتبط است. یک حفره در سیستم امنیتی می تواند منجر به آسیب پذیری های بزرگ در هنگام رویارویی با هکرهای مخرب شود. به غیر از ۹ جنبه ملاحظات امنیتی بالا، جزئیات امنیتی پنهان زیادی در محصول SafePal وجود دارد مانند:

۱) رقم کد پین پنهان

هنگامی که کاربر در حال وارد کردن کد پین روی صفحه کلید است، این رقم پنهان می شود، به طوری که هیچ کس در کنار کاربر نمی تواند کد پین را مشاهده کند.

۲) کد پین را بی نظم کنید

حتی اگر رقم پین کد در حین تراکنش پنهان است، دیگران ممکن است همچنان بتوانند با مشاهده موقعیت هر رقم روی صفحه کلید، کد پین را حدس بزنند. در SafePal ، ارقام روی صفحه کلید نامرتب هستند، بنابراین دیگران نمی‌توانند با مشاهده فرآیند تایپ کد پین را حدس بزنند.

۳) مکانیسم تایید سه گانه

هنگامی که یک کاربر سعی می کند مبلغی را ارسال کند، در طول تراکنش، کیف پول تمام جزئیات تراکنش را برای کاربران نمایش می دهد تا جزئیات تراکنش را بررسی، تأیید و دوباره بررسی کنند. به این ترتیب کاربران می توانند مطمئن شوند که تراکنش امن است، وسط آن دستکاری نشده و به آدرس درست ارسال می شود.

آیا کیف پول SafePal ایمن است؟

با توجه به موارد ذکر شده در ارتباط با امنیت کیف پول های سیف پال، درپاسخ باید گفت بله. کیف پول های SafePal کیف پول امن هستند تا زمانی که عبارت بازیابی خود را گم نکنید. عبارت دیگر، مطمئن شوید که از عبارت seed خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید. مهمتر از همه، این عبارت را با دیگران به اشتراک نگذارید.

خرید انواع کیف پول سیف پال از فروشگاه علی سیتی

در این مطلب درباره امنیت کیف پول های سیف پال با شما صحبت کردیم. اکنون برای خرید کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه علی سیتی مراجعه نمایید. این فروشگاه انواع کیف پول های سیف پال را با قیمت مناسب، ضمانت اصالت کالا و همراه با پشتیبانی رایگان به مشتریان ارائه می‌دهد. با این وجود با خیالی آسوده می‌توانید انواع کیف پول ها را خریداری نمایید. با علی سیتی هوشمندانه خرید کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :حسین الهی

      نکات خیلی خوبی درباره کیف پول سیف پال گفتید ممنونم از اطلاعات مفیدتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده حسین جان

    1. نویسنده :الهام

      آیا سیف پال بلوتوث دارد؟

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        والت S1 اولین کیف پول سخت‌افزاری صرافی بایننس است و در روزهای اولیه عرضه با محبوبیت زیادی که کسب کرد توانست فروش بالایی را تجربه کند. اصلی‌ترین مزیت این دستگاه، آفلاین بودن آن است. برای دسترسی و کارکردن با آن نیازی به اینترنت، بلوتوث و یا USB نیست. بنابراین در دسته ولت‌های سرد قرار می‌گیرد. یک مولد کد تصادفی رمزنگاری، سنسورهای امنیتی چندلایه و مکانیزم خود تخریب نیز درون کیف پول سخت‌افزاری S1 گنجانده شده‌ است. ظرفیت ذخیره این کیف پول نامحدود است و می‌توانید تعداد نامحدودی توکن را در آن ذخیره کنید. همچنین از ۴۵ شبکه بلاکچین و ۱۰ هزار کوین پشتیبانی می‌کند.