به گزارش اکوایران، اولین جشنواره عکس معدن با حمایت خانه معدن ایران به عنوان فراگیرترین تشکل معدنی در بخش خصوصی ایران برگزار خواهد شد. سال گذشته تیم برگزاری این جشنواره تصمیم گرفتند، برای مدت یکسال برگزاری آن را به تعویق بیافتد. سعید عامری دبیر جشنواره عکس معدن درباره این جشنواره گفت: اکنون با هماهنگی و تایید شورای سیاست گذاری تصمیم به انتشار  و برگزاری این جشنواره گرفته شد. 

او  افزود: هدف از برگزاری این جشنواره را نشان دادن ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو در راستای چشم انداز معادن ایران در سال ۲۰۳۰ و توسعه پایدار معادن از منظر فرهنگی و هنری دانست.

عامری به محورهای هشت گانه این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد که جشنواره در دو بخش عکس مستند (تک عکس و مجموعه ) و بخش خلاقانه (فوتو مونتاژ ) برگزار می‌شود.

او  از عکاسان خواست برای دریافت فراخوان ، ارسال عکس و اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.madanpix.ir مراجعه کنند. لازم به یاداوری است که اولین جشنواره عکس معدن ایران با همکاری سایت www.1pix.ir و در بستر این سایت اجرا می شود.

نمایشگاه آثار این جشنواره در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران از تاریخ ۶ الی ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و طی مراسمی برگزیده‌های این جشنواره مشخص خواهند شد.

دبیر اولین جشنواره ملی عکس معدن، از ساعد نیکذات، ساتیار امامی و آرش حمیدی به عنوان داوران و محمدرضا بهرامن به عنوان داور کارشناس این جشنواره نام برد.

ساعد نیکذات متولد ۱۳۴۲ در بوشهر است. رئیس انجمن عکاسان ایران تا سال ۹۲ ، عضو انجمن فیلمبرداران ایران ، مدرس دوره عکاسی و فیلم برداری در دانشگاه ها از سوابق هنری ایشان است .

ساتیار امامی متولد ۱۳۵۴ در بندر گز است. عکاسی خبری و مستند ساز، دبیر عکس اسبق روزنامه‌های کارگزاران ، همشهری ، جام جم و مدیر سایت گیتی ایمیج است

آرش حمیدی متولد ۱۳۶۲ در بیرجند  است. مدرس و کارشناس ارشد پژوهش هنر، داور و برگزیده جشنواره‌های داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.

محمدرضا بهرامن متولد ۱۳۲۸ در تهران است. او رئیس هیات مدیره خانه معدن ایران، عضو اسبق هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، ایران و فارس و همچنین مدیر مسئول نشریه سنگ و معدن است.