قیمت آپارتمان در محله قیطریه؛ فاصله عجیب قیمتی نوسازها با خانه‌های قدیمی - افق اقتصادی

قیمت آپارتمان در محله قیطریه؛ فاصله عجیب قیمتی نوسازها با خانه‌های قدیمی - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 226995 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: یک واسطه گر ملکی در قیطریه می‌گوید، قدیمی‌ترین ساختمان‌های این محله که بالای ۴۰ سال ساخت است حداقل ۱۰۰ میلیون تومان برای هرمترمربع آن قیمت‌گذاری شده‌ است.

قیمت آپارتمان در محله قیطریه؛ فاصله عجیب قیمتی نوسازها با خانه‌های قدیمی

به گزارش اکوایران، یک واسطه‌گر ملکی در محله قیطریه تهران به اکوایران می‌گوید: قیمت هر مترمسکن نوساز از ۱۸۰ میلیون تومان تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، مسکن غیر نوساز نیز بستگی به سال ساخت دارد و مشاعات و هر سال از سن بنا، ۲ تا ۵ میلیون تومان ساختمان بر کاهش قیمت هر متر آن ساختمان نسبت به ساختمان‌های نوساز اثر می‌گذارد.

او ادامه می‌دهد: قدیمی‌ترین ساختمان‌های این محله که بالای ۴۰ سال ساخت است حداقل ۱۰۰ میلیون تومان برای هرمترمربع آن  قیمت‌گذاری شده‌ است؛ نوساز و برند نیز ۳۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

این مشاور ملکی در رابطه با قیمت مسکن در اطراف بوستان قیطریه می‌گوید: در خیابان روشنایی، قیمت هر متر مسکن نوساز ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع قیمت گذاری می‌شود و بسته به متریال و مشاعات تا ۳۰۰ میلیون به بالاتر نیز تعیین می‌شود اما  قیمت هر متر از یک ساختمان معمولی و بدون مشاعات، ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است.

او با اشاره به وضعیت رکود در بازار مسکن در شهرستان شمیرانات می‌گوید: خریدوفروش ملک نوساز به راحتی ملک قدیمی نیست و بعضا چندین ماه طول می‌کشد تا به فروش برود.

در قیطریه، آپارتمانی ۱۳۱ متری و ۲۲ سال ساخت، ۱۶ میلیارد تومان و واحدی دیگر با ۱۰۲ مترمربع زیربنا و نوساز، ۱۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین برای واحدی ۱۱۰ متری و ۱۵ سال ساخت، ۱۸ میلیارد تومان و برای آپارتمانی ۱۴۷ متری و ۱۸ سال ساخت، ۳۸ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید