هشدار جدی به دارندگان سهام عدالت - افق اقتصادی

هشدار جدی به دارندگان سهام عدالت - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 189179 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ |
80 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ۱۰۰- مهدی حاجی‌وند، در خصوص روند انتقال سهام عدالت به وراث، اعلام کرد: هیچ پیامکی درباره انتقال سهام عدالت به وراث متوفیان به افراد ارسال نخواهد شد. او توصیه کرد که افراد هرگونه لینکی را که جهت انتقال سهام به وراث ارائه شده است، کلیک نکنند.

هشدار جدی به دارندگان سهام عدالت

حاجی‌وند افزود: برای انتقال سهام عدالت به وراث، نیازی به تماس تلفنی نیست و فقط لازم است مدارک مورد نیاز را که پیش‌تر اعلام شده بود، آماده کرده و به شعب منتخب بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

وی توضیح داد: تنها یکی از وراث باید مدارک مربوطه را داشته باشد. وراثی که از طریق بازار سرمایه اقدام به انتقال سهام عدالت به نام خود کرده‌اند، هزینه‌ای برای این انتقال پرداخت نخواهند کرد.

همچنین، تاکید شد که پس از بررسی و گذشت مراحل، سهام عدالت متوفیان در انتهای سال با مرحله دوم واریز سود برای افراد پرداخت خواهد شد.

سهام عدالت یک برنامه اقتصادی در ایران است که از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و به موجب آن، بخشی از سهام دولتی برخی شرکت‌ها به شهروندان از طریق سهام عدالت واگذار شده است. این برنامه به منظور توزیع عادلانه‌تر ثروت، ایجاد حس مشارکت اقتصادی و توزیع بهره‌وری اقتصادی بین جمعیت جامعه را هدف قرار داده است.

اشاره شد که جاماندگان سهام عدالت افرادی هستند که در زمان اجرای برنامه توزیع سهام عدالت در ایران به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت نشدند. این افراد می‌توانند با رفتن به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها مدارک لازم را ارائه داده و انتقال سهام عدالت متوفیان به نام خود را انجام دهند.

سود سهام عدالت بر اساس عملکرد مالی شرکت‌های حاضر در بسته‌های سهام عدالت محاسبه می‌شود و در انتهای سال مالی تقسیم می‌شود. این سود می‌تواند به صورت نقدی یا افزایش تعداد سهام ارائه شود. امکان معامله سهام عدالت در بورس نیز در سال ۱۳۹۹ ایجاد شد.

تاکنون، جزئیات دقیق در مورد اجرای برنامه اختصاص سود سهام عدالت به جاماندگان و نحوه واگذاری سهام به وراث متوفیان مشخص نشده است و منتظر اطلاعیه‌های بیشتر مسئولان هستیم.

منبع:ایونا
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید