تشدید رکود در بازار طلا / کاهش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟ - افق اقتصادی

تشدید رکود در بازار طلا / کاهش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟ - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 169555 |
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۴۵ |
176 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخربن وضعیت بازار طلا و سکه به اقتصاد آنلاین گفت: با کاهش قیمت در بازهای جهانی روند افت قیمت در بازار داخلی نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت. وی اضافه کرد: همچنین قیمت سکه […]

تشدید رکود در بازار طلا / کاهش بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخربن وضعیت بازار طلا و سکه به اقتصاد آنلاین گفت: با کاهش قیمت در بازهای جهانی روند افت قیمت در بازار داخلی نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی اضافه کرد: همچنین قیمت سکه ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان کاهش یافت اما قیمت سکه یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر بود.

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب سکه بدون تغییر نسبت به هفته گذشته همچنان ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بذرافشان با بیان اینکه روند کاهش تقاضا همچنان ادامه دار است، اظهار داشت: هیچ تقاضایی در بازار وجود ندارد اما بازار التهاب نیز ندارد، کاهش قیمت انس جهانی و کاهش نرخ ارز و نبود تقاضا باعث شده کاهش تشدید کاهش قیمت ها شده است.

وی تصریح کرد: شرایط صنعت طلا خوب نیست در هفته اخیر های رکود ادامه دار شده است باید ببینیم در روزهای آینده سمت و سوی بازار جهانی به چه سمتی حرکت می کند اما به نظر نمی‌رسد تغییرات خاصی داشته باشیم و احتمال نوسان کاهشی بیشتر است.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه بازار به شدت در رکود است؛ خاطرنشان کرد: امسال در ماه رمضان، پس از آن ثبت نام خودرو و در ماه محرم و صفر بازار طلا راکد بود انتظار می رفت در ماه ربیع الاول وضعیت بهتر شود که در یک مقطع یک هفته ۱۰ روز خوب شد، در حال حاضر هم مسائل خاورمیانه رکود را افزایش داده است. همه صنوف وضعیت این چنینی دارند در بخش طلا نیز تولید و توزیع دچار آسیب جدی شد و نبود تقاضا باعث شد شرایط حادی برای صنعت طلا رقم بخورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید