تنوع مدارس کم می شود - افق اقتصادی

تنوع مدارس کم می شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 226117 |
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۰۹ |
41 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تنوع مدارس باید کاهش یابد.

تنوع مدارس کم می شود

به گزارش اقتصاد۱۰۰، رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه خرداد امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی می‌کنند، افزود: رئیس‌جمهور برای هر دستگاهی اولویت ابلاغ کرده حیرت آور است که اولویت ابلاغی به بنده ارتقای کیفیت آموزش و مدارس دولتی است، برای این موضوع لایحه حمایت از مدارس دولتی تدوین می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۸۵۰۰ مدرسه غیردولتی و ۱۰۶ هزار مدرسه دولتی داریم، در تعدادی از مدارس خاص غیردولتی کیفیت آموزش بالا است اما در برخی مدارس دولتی مانند هیئت امنایی، سمپاد، شاهد و نمونه دولتی کیفیت خوبی وجود دارد البته باید تنوع مدارس کاهش یابد و دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داشته باشیم.

صحرایی درباره دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: ۹۱۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند شناسایی شدند که دلایل اصلی بازماندن از مدرسه  مسائل فرهنگی، اقتصادی و معیشتی است.

وی ادامه داد: تقویت مدارس روستا مرکزی، عشایری و شبانه‌روزی در دستور کار است و بنیاد مستضعفان به ما برای ساخت مدارس شبانه روزی در مناطق روستایی کمک می‌کند؛ تا به امروز توانستیم ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس برگردانیم.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید