کافی شاپ یا رستوران؟ بهترین بیزینس در کانادا برای اخذ اقامت

کافی شاپ یا رستوران؟ بهترین بیزینس در کانادا برای اخذ اقامت
شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-05
کد خبر: 127097 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ |
363 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

از راه‌های ساده اخذ اقامت کانادا خرید بیزینس‌های آماده به فروش هستند. گرچه این راه برای مهاجرت به کشور کانادا ساده است، اما گران‌تر از سایر روش‌هاست. در ادامه این مطلب می‌خواهیم دو بیزینس پرطرفدار در کانادا را برای خرید بررسی کنیم: خرید رستوران و خرید کافی‌شاپ مروری بر بازار کافی‌شاپ و رستوران‌داری در کانادا […]

کافی شاپ یا رستوران؟ بهترین بیزینس در کانادا برای اخذ اقامت

از راه‌های ساده اخذ اقامت کانادا خرید بیزینس‌های آماده به فروش هستند. گرچه این راه برای مهاجرت به کشور کانادا ساده است، اما گران‌تر از سایر روش‌هاست. در ادامه این مطلب می‌خواهیم دو بیزینس پرطرفدار در کانادا را برای خرید بررسی کنیم: خرید رستوران و خرید کافی‌شاپ

مروری بر بازار کافی‌شاپ و رستوران‌داری در کانادا

سهم بازار کافی‌شاپ و رستوران‌داری در کانادا تا قبل از شیوع کرونا رشد ثابتی داشت. این بازار در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل همه‌گیری کرونا به ۴.۷۸ میلیارد کاهش پیدا کرد. اما پس از آن بازهم شاهد رشد سهم این بازار پر تقاضا بودیم. تصویر زیر مبین این موضوع است:

کافی‌شاپ‌داری و رستوران‌داری در کانادا پنجمین صنعت حوزه خدمات اقامتی است که طبق ارزیابی‌های اخیر انتظار می‌رود در ۵ سال آینده به رشد خود ادامه دهد. با این توضیحات این حوزه انتخاب خوبی برای شروع کسب‌وکار در کانادا است. و اما پاسخ این سوال چیست: بهترین بیزینس در کانادا برای خرید: رستوران یا کافی‌شاپ ؟ در ادامه با جزئیات پاسخ داده‌ایم.

مقایسه خرید کافی‌شاپ با خرید رستوران در کانادا برای اخذ اقامت

حالا که از سودآوری هر دو حوزه کافی‌شاپ و رستوران مطمئن شدیم، بیایید ببینیم بالاخره کدام را برای سرمایه‌گذاری در کانادا و البته اخذ اقامت این کشور انتخاب کنیم. اولین موضوعی که در این مقایسه به ذهن هر کسی ممکن است بیاید، هزینه‌هاست.

  • برای خرید کافی‌شاپ در کانادا باید حدود  ۱۵۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار کنار بگذارید. البته این هزینه جدا از سایر هزینه‌های جانبی مهاجرت به کانادا است.
  • و اما برای خرید یک رستوران در کانادا به ۹۵ هزار دلار تا دو میلیون دلار سرمایه نیاز دارید.

واضح است که هزینه خرید کافی‌شاپ در کانادا کمتر از رستوران است. اما این تفاوت در میزان سود آن‌ها نیز صادق است.

پس شما با یک هزینه کمتر می‌توانید یک کافی‌شاپ فعال و سودآور در کانادا بخرید و همزمان اقامت دائم کانادا را هم بگیرید. اما از کجا کافی‌شاپ‌های آماده فروش کانادا را پیدا کنید؟

لیست کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های آماده فروش کانادا

با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید یک لیست کامل از این بیزینس‌های آماده فروش را مشاهده کنید. لیست زیر رستوران‌های آماده فروش کانادا در مرداد ماه ۱۴۰۲ هستند:

لیست کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های آماده فروش کانادا

تصویر زیر نیز لیست کافی‌شاپ‌های آماده فروش در کانادا در مرداد ۱۴۰۲ هستند:

کافی‌شاپ‌های آماده فروش در کانادا در مرداد 1402

نکات مهم در خصوص خرید کافی‌شاپ یا رستوران در کانادا

چه قصدتان خرید کافه در کانادا باشد، چه رستوران از آنجایی که هر دو این بیزینس‌ها با غذا و خوراکی سروکار دارد، نکات مهم مشابهی هم دارد. با در نظر گرفتن این نکات شانس موفقیت شما در هر دو کسب‌وکار بیشتر می‌شود.

  1. انتخاب استان و شهر مناسب
  2. بررسی علت فروش بیزینس
  3. بررسی ثبت بیزینس در سامانه رسمی دولت کانادا
  4. بررسی دقیق بیزینس از نظر سودآوری
  5. بررسی رقبای نزدیک به آن بیزینس
  6. بررسی دقیق تجهیزات بیزینس موردنظر
  7. بررسی تعداد کارمندان و میزان مهارت و تخصص آن‌ها

البته نکاتی که نیاز به بررسی دارند، به این موارد محدود نمی‌شوند. پس اگر قصد خرید رستوران یا کافی‌شاپ در کانادا را دارید، باید بیش از این نکات را بررسی کنید.

درآمد کافی‌شاپ و رستوران‌داری در کانادا چطور است؟

سوال مهم دیگری که حتما در ذهن‌تان دارید، بحث درآمد است. به‌هرحال مهاجرت به کانادا و شروع یک زندگی جدید در کشوری خارجی چالش‌های خاص خود را دارد و موضوع هزینه‌ها بیش از هر چیز دیگری ذهن متقاضیان مهاجرت را درگیر می‌کند.

با دانستن میانگین درآمد کافی‌شاپ‌داری و رستوران‌داری در کانادا، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای مخارج زندگی خود در کانادا داشته باشید.

درآمد کافی‌شاپ داری در کانادا از ۳۱ هزار دلار در سال تا ۵۲ هزار دلار متغیر است. این تفاوت بیشتر به محل کافی‌شاپ و میزان تخصص کارکنان آن در ارائه خدمات بستگی دارد. پس هرچه حرفه‌ای‌تر باشید و کافی‌شاپ شما در محل پررفت‌وآمد باشد، می‌توانید روی درآمد بیشتر حساب باز کنید.

درآمد رستوران‌داری در کانادا نیز از ۳۴ هزار دلار در سال تا ۷۷ هزار دلار متغیر است. در انی کسب‌وکار نیز هر چه شما خدمات تخصصی‌تری ارائه کنید و مشتری‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید انتظار درآمد بیشتری هم داشته باشید.

تصمیم نهایی با شماست!

با این توضیحاتی که تا اینجا خواندید، تصمیم درباره خرید رستوران یا کافی‌شاپ با شماست. این راهی است که کشور کانادا برای متقاضیان مهاجرت باز گذاشته. اما اینکه چطور در این راه قدم بگذارید، به موفقیت شما بستگی زیادی دارد. بنابراین لازم است که زیروبم این روش را بررسی کنید و آگاهانه در این مسیر قدم بگذارید.

به‌طور خلاصه اگر مبلغ سرمایه‌گذاری در این دو بیزینس برای شما اهمیت دارد، خرید کافی‌شاپ ارزان‌تر است. اگر سرمایه کافی دارید و می‌خواهید خیال‌تان از بابت درآمد ماهانه کسب‌وکارتان راحت باشد، خرید رستوران گزینه مطمئن‌تری است.

منابع: talent.com , statista.com

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سارا رحمانی

      بیزینس در کانادا واقعا بهترین راه مهاجرته، امیدوارم همه فرصتش رو پیدا کنن

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        درسته خانم رحمانی، ممنون از کامنت ارزشمندتون