ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه - افق اقتصادی

ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 23705 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۰ |
291 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ایران: دبیرکل شورای هماهنگی بین‌المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت: دولت های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «گنادی بسونوف» دبیرکل شورای هماهنگی بین المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت:دولت‌های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک […]

ایجاد مسیر ریلی جدید بین آسیای مرکزی و روسیه

اقتصاد ایران: دبیرکل شورای هماهنگی بین‌المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت: دولت های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «گنادی بسونوف» دبیرکل شورای هماهنگی بین المللی حمل و نقل فرا اوراسیا گفت:دولت‌های آسیای مرکزی و روسیه در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مسیر ریلی جدید هستند.

فرض بر این است که مسیر مورد نظر از ترکمنستان از طریق ایران در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال-جنوب» به خلیج فارس می‌رسد.

حجم تردد ریلی در طول این کریدور در صورت اجرای پروژه از ۱۷ میلیون تن به ۶۷ میلیون تن در سال برای کشورهای قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان افزایش می‌یابد.

بسونوف تاکید کرد که پس از احداث قطعه گمشده رشت – آستارا که راه‌آهن ایران و آذربایجان را به هم متصل می‌کند، خط ریلی غرب – شمال – جنوب در کریدور مذکور، قابلیت جابه‌جایی ۱۷ میلیون تن بار در سال را دارد.

برای تحقق این طرح، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان باید ۱۸۱۷ کیلومتر به عنوان بخشی از حمل و نقل بین المللی« شمال-جنوب» از ترکمنستان تا ایران بسازند. عرض مسیر جدید مانند کشورهای مشترک المنافع ۱.۵۲ متر در نظر گرفته شده است و تا بندرعباس کشیده می‌شود و امکان عبور فوری ۵۰ میلیون تن بار در سال را فراهم می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید