پیش فروش بلیط اتوبوس‌ اربعین آغاز شد

پیش فروش بلیط اتوبوس‌ اربعین آغاز شد
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 281397 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ | منبع: pateh.com
1178 بازدید
۲
10
ارسال به دوستان
پ

سفر به کربلا در مراسمات مختلف به اوج خود می‌رسد. این سفر که به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‌شود، با تقاضای زیاد همه ساله به صورت پیش فروش عرضه می‌شود.

پیش فروش بلیط اتوبوس‌ اربعین آغاز شد

در سال گذشته حدود ۳ میلیون تقاضا برای سفر به کربلا در اربعین حسینی به ثبت رسید. میزان سفر هوایی اما تنها ۶۰۰۰ نفر بود و به همین منظور، ناوگان زمینی و اتوبوس‌های کربلا در این بازه زمانی وظیفه رفع نیاز زائرین را دارند. اگر می‌خواهید با اتوبوس به کربلا برسید، در ادامه همه جزئیات پیش فروش بلیط اتوبوس‌ اربعین را به شما خواهیم گفت.

شرایط پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین

سخنگوی ستاد اربعین راهداری آقای مهدی قلی زاده اعلام کرد: پیش فروش بلیط اتوبوس برای اربعین در تاریخ ۱۰ مرداد ماه آغاز شده است. همچنین برای مسافران اربعین حدود ۱۴ هزار ناوگان حمل و نقل نیاز است که در حال حاضر این ستاد در حال تکمیل و تعمیر اتوبوس‌ها برای این مسیر است. قیمت بلیط اتوبوس در این بازه زمانی برای جلوگیری از گران‌فروشی، توسط این ستاد تعیین می‌گردد. در صورتی که هرگونه گران‌فروشی را مشاهده کردید با تلفن گویا ۱۱۴ این مورد را در میان بگذارید. به همین منظور قیمت بلیط اتوبوس ۲۵ نفره از تهران، تا ۱۵ شهریور ماه، با تصویب ستاد مرکزی اربعین، تا پایانه مهران ۹۵۰ هزار تومان، خسروی ۸۷۵ هزار تومان، چذابه ۹۹۰ هزار تومان، شلمچه و باشماق ۹۹۵ هزار تومان و تا تمَرچین، ۸۴۰ هزار تومان است. همچنین به منظور کاهش تردد در مرز مهران، بلیط اتوبوس در مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی ابتدا عرضه می‌شود و سپس سه مرز دیگر در روزهای آتی به آن اضافه می‌شوند.

پرواز به آرامش: بلیط هواپیما کربلا برای زیارتی خاطره‌انگیز، خرید بلیط هواپیما اربعین با بهترین قیمت ممکن است اگر زودتر اقدام به خرید بلیط خود از آژانس های هواپیمایی معتبر نمایید.

فروش بلیط اتوبوس در مرز

در سالهای گذشته، به علت تعداد بالای درخواست برای اتوبوس و جا به جایی مردم با ماشین شخصی تا مرز و درخواست اتوبوس در مرز، امسال در تمام مرزهای شش گانه کشور در بازه زمانی زیارت کربلا در اربعین اتوبوس‌هایی قرار دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد. قیمت بلی اتوبوس‌های ۴۴ نفره از مهران ۵۶۵ هزار تومان، خسروی ۵۴۰، چذابه ۵۸۵، شلمچه ۶۰۰، تمرچین ۵۰۰ و تا مرز باشماق نیز ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین به منظور خالی نماندن اتوبوس‌ها این بلیط‌ها به صورت رفت و برگشت ارائه می‌شود.

پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین

مرزهای زمینی فعال در اربعین

سفر با اتوبوس از مرزهای زمینی در اربعین محدود به ۶ مرز اصلی است. مرز مهران (استان ایلام)، مرز چذابه (استان خوزستان)، مرز شلمچه (استان خوزستان)، مرز تمرچین (استان آذربایجان غربی)، مرز باشماق (استان کردستان) و مرز خسروی (استان کرمانشاه) این مرزها هستند. در بین این مرزها مرز مهران با فاصله ۳۰۰ کیلومتری از نجف، کوتاه‌ترین مسیر زمینی است و به همین منظور شلوغ‌ترین مرز کشور در اربعین است. همچنین پیش بینی می‌شود که با توجه به گرمای بی‌سابقه در امسال، مرز شلمچه کمترین درخواست و مرز تمرچین به علت داشتن هوای خنک با درخواست بیشتری برای عبور زائران همراه باشد.

دریافت گذرنامه و ارز مسافرتی

برای سفر امسال نیاز به گذرنامه زیارتی سفر به کربلا دارید. همچنین با داشتن بلیط و گذرنامه می‌توانید برای امسال ارز مسافرتی دریافت کنید. نحوه دریافت و انواع گذرنامه‌های امسال به شرح زیر است.

دریافت گذرنامه به صورت حضوری

در سالهای گذشته، در بازه زمانی اربعین، گذرنامه بین کشورهای ایران و عراق باطل می‌شد و تنها با داشتن پاسپورت امکان سفر به کربلا وجود داشت. امسال اما با داشتن یک پاسپورت با اعتبار ۶ ماه و مدارک هویتی می‌توانید به اداره گذرنامه مراجعه کرده و به منظور سهولت سفر، این گذرنامه طی ۴۸ ساعت برایتان صادر و درب منزل شما ارسال می‌شود.

فروش بلیط اتوبوس اربعین

دریافت گذرنامه به صورت اینترنتی

با شلوغی اداره گذرنامه شما می‌توانید به منظور صرفه جویی در زمان، به صورت اینترنتی اقدام به صدور گذرنامه کنید. این گذرنامه در اپلیکیشن پلیس من و در درگاه پلیس گذرنامه و اماکن ممکن است. اگر این اپلیکیشن را ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت سخا به آدرس sakha.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنید. شیوه ثبت درخواست در این سامانه به شرح زیر است.

  • از منوی سمت راست، ابتدا گزینه پلیس مهاجرت و گذرنامه و سپس درخواست صدور گذرنامه زیارتی را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده، قوانین صدور گذرنامه زیارتی را مطالعه و پس از انتخاب تیک «موافقم»، گزینه تایید را بزنید.
  • سپس مشخصات خود را وارد و مدارک شناسایی خود را بارگذاری کنید.
  • هزینه صدور گذرنامه (۶۵ هزار تومان) را پرداخت کنید. گذرنامه شما پس از ۲ روز صادر و به درب منزل شما ارسال می‌شود.

دریافت گذرنامه سربازان و مشمولان

در بازه زمانی ۲۰ مرداد تا ۹ شهریور و فقط به مقصد عراق، جهت صدور ویزا، نیازی به همراه داشتن کارت پایان خدمت نیست و همه مشمولان مانند: دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب، سربازان و مشمولانی که غیبت سربازی ندارند، می‌توانند در این خصوص در هر دو روش حضوری و اینترنتی ویزا خود را اخذ کنند. همچنین سربازانی که در حال خدمت هستند نیز شامل این مورد می شوند و می‌توانند با بارگذاری مدارک خود، گذرنامه زیارتی بگیرند.

دریافت ارز مسافرتی اربعین

برای اربعین ۱۴۰۳ مقدار ۲۰۰ دینار عراق به عنوان ارز مسافرتی اختصاص یافته است. همچنین برای خروج از کشور به مقصد عراق نیاز به پرداخت عوارض خروج در بازه زمانی اربعین نیست. این رقم با نرخ بازار آزاد حدود ۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان برآورد می شود که شما تنها با پرداخت ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید آن را دریافت کنید. نحوه دریافت به دو صورت حضوری در بانک‌های ملی و یا اینترنتی در اپلیکیشن بله امکان پذیر است.

تجربه سفر هوایی از جنوب به مشهد در ایام اربعین می تواند حال و هوای اربعین را در کنار حرم امام رضا برای شما تداعی کند. 

داروهای ممنوعه در سفر به کربلا

اگر با اتوبوس و یا هر وسیله دیگری امسال به کربلا می‌روید، مراقب این موارد باشید تا در طول سفر برایتان مشکلی پیش نیاید. داروهایی که دارای کدئین باشند یا داروهایی مانند: دیازپام، کلونازپام، لورازپام، متادون، ترامادول، ریتالین و داروهای صرع و سرطان ورودشان به خاک عراق ممنوع است. همچنین داروهای گیاهی مانند: شیرین بیان، قره قروت و… که از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به مواد مخدر دارد ورودشان ممنوع است. در صورتی که نیاز به این داروها دارید، با نسخه معتبر اقدام به حمل آن‌ها کنید.

جمع بندی

سفر زمینی به کربلا، یکی از تجربه‌های بی‌نظیر در ذهنتان است. امسال با گرمای بی‌سابقه در بازه زمانی اربعین مواجه هستیم و اگر به این سفر می‌روید، با نوشیدن عرقیات خنک و استفاده از کرم ضد آفتاب از گرمازدگی جلوگیری کنید. تجربه شما از سفر به کربلا به صورت زمینی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حسام جمشیدی

      پته همیشه بهترین قیمتارو واسه بلیط هواپیما داره نمیدونستم میشه بلیط اتوبوس اربعین هم ازشون گرفت

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا حسام جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید