تجربه سفر هوایی از جنوب به مشهد همراه با پته

تجربه سفر هوایی از جنوب به مشهد همراه با پته
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 280581 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸ | منبع: pateh.com
1268 بازدید
۲
12
ارسال به دوستان
پ

بیشترین مقصد داخلی که مسافران ایرانی بلیط هواپیما آن را خریداری می‌کنند، مشهد مقدس است.

تجربه سفر هوایی از جنوب به مشهد همراه با پته

فرقی نمی‌کند که ایام عید باشد یا تابستان، پاییز باشد یا تاسوعا و عاشورا، همیشه موقعیت مناسبی برای سفر به مشهد و زیارت بارگاه امام رضا (ع) است. به همین خاطر بلیط‌های زیادی از سراسر ایران برای مشهد رزرو می‌شود. مردم جنوب ایران هم از این قاعده مستثنی نیستند و در موقعیت‌های مناسب و با صفا برای خرید بلیط مشهد اقدام می‌کنند. در این مطلب موارد لازم برای تجربه سفر هوایی از جنوب ایران به مشهد مقدس را راهنمایی خواهیم کرد. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

فرودگاه ها و مسیرهای هوایی جنوب به مشهد

از خوزستان و بوشهر تا هرمزگان و سیستان بلوچستان، نوار پایینی ایران که همجوار است با دریای عمان و خلیج فارس را جنوب ایران می‌گویند. همه مراکز استان‌ها و بیشتر شهرستان‌های بزرگ استان‌های گفته شده دارای فرودگاه هستند که به تهران و مشهد پرواز دارند. اگر فرودگاه شهری به مشهد مقدس پرواز نداشت باید به نزدیک‌ترین شهر ممکن بروید و از آنجا پرواز مستقیم به مشهد را خریداری کنید و یا می‌توانید به تهران بروید و از تهران با پرواز مستقیم به مشهد پرواز کنید. مسیر پروازی تهران مشهد هر روز و در بیشتر ساعت‌ها در حرکت است.

فرودگاه بندرعباس

شهر بندرعباس که مرکز استان هرمزگان است دارای یک فرودگاه بین المللی است که روزانه تعداد زیادی هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی فرودگاه بندرعباس را ترک می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین بلیط هایی که در فرودگاه بندرعباس فروخته می‌شود، بلیط هواپیما بندرعباس مشهد است که بیشتر در ایام اعیاد یا تعطیلات مذهبی به زائران فروخته می‌شود.

اطلاعات فرودگاه بندرعباس

آدرس: بندرعباس، چهارراه پگاه جنب بیمارستان شهید محمدی

شماره تماس: ۸ – ۳۳۶۶۵۸۲۷

سفر از کیش به مشهد

فرودگاه کیش

جزیره کیش واقع در استان هرمزگان پرترددترین جزیره از جای جای ایران و جهان است. فرودگاه این جزیره از سال ۱۳۴۹ با نیت برقراری ارتباطات سیاسی ساخته شد. این فرودگاه دارای ۴ ترمینال است؛ که ۲ مورد از آن برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود و از ساعت ۶ تا ۲۴ پذیرای مسافران داخلی است. دو ترمینال دیگر این فرودگاه برای پروازهای خارجی است که یکی برای پروازهای ورودی و دیگری برای پروازهای خروجی استفاده می‌شود. یکی از پرترددترین پروازهای داخلی به این فرودگاه هم مسیر مشهد کیش و بالعکس است.

اطلاعات فرودگاه کیش

آدرس: هرمزگان، جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی کیش

شماره تماس: ۴۴۴۴۳۲۰۰-۰۷۶ و ۴۴۴۴۳۳۰۰-۰۷۶

مطالعه راهنمای حرم امام رضا قبل از سفر به این شهر زیارتی می تواند به شما کمک کند تا سفری خاطره انگیز رقم بزنید.

فرودگاه اهواز

اهواز یکی دیگر از شهرهای جنوبی است که ساکنان آن به خونگرمی و مهربانی بسیار معروف هستند. فرودگاه شهید سلیمانی اهواز یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است که میزبان تعداد زیادی پرواز داخلی و خارجی است. برای سفر از اهواز به مشهد هر روز هفته در ساعات مختلف پرواز برقرار است.

اطلاعات فرودگاه اهواز

آدرس: اهواز، بلوار پاسداران، فرودگاه بین‌المللی اهواز

شماره تماس: ۴ –۳۴۴۳۴۶۰۱-۰۶۱

سفر از جنوب به مشهد

فرودگاه آبادان

آبادان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان خوزستان، جزو اولین شهرهایی است که در آن فرودگاه ساخته شد و بعد از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین پرواز خارجی از فرودگاه آبادان اجرا شد. سفر به مشهد از آبادان آنقدر زیاد است که هرروز هفته در هر ساعتی که بخواهید می‌توانید پرواز مورد نظر خود را پیدا کنید.

اطلاعات فرودگاه آبادان

آدرس: آبادان، جاده آبادان – خرمشهر، فلکه فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان

شماره تماس: ۵-۵۳۳۶۶۴۹۴-۰۶۱

فرودگاه بوشهر

بندر بوشهر، مرکز استان بوشهر یکی از مهم‌ترین شهرها برای حمل و نقل و بازرگانی است به همین خاطر فرودگاه شهر بوشهر نیز یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران است. این فرودگاه چندین سال پیش از انقلاب ساخته شد و در آن زمان یکی از ۲ مهم ایران بوده است. برای مسیر بوشهر به مشهد هفته‌ای ۳ پرواز موجود است. به دلیل کم بودن تعداد پروازهای این مسیر بهتر است هرچه زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید.

اطلاعات فرودگاه بوشهر

آدرس: بوشهر، منطقه نظامی، بلوار شهید بهشتی، میدان فرودگاه

شماره تماس: ۰۷۷-۳۳۳۳۳۲۹۱

سفر از بوشهر به مشهد

فرودگاه عسلویه

یکی دیگر از شهرهای تجاری مهم ایران شهر عسلویه است. فرودگاه آن متعلق به وزارت نفت است که برای انجام خدمات برای منطقه پارس جنوبی احداث شده است. فرودگاه عسلویه میزبان مقاصد داخلی و خارجی زیادی مانند تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و… است. علاوه بر این به طور هفتگی یک‌بار پرواز از عسلویه به دبی نیز انجام می‌شود.

اطلاعات فرودگاه عسلویه

آدرس: استان بوشهر، ۱۶ کیلومتری جنوب شرقی عسلویه

شماره تماس: ۰۷۷۳۱۳۷۳۹۳۰

فرودگاه زاهدان

فرودگاه زاهدان یکی فرودگاه‌های مهم جنوب کشور است. این فرودگاه که دارای یک لاین پرواز است در طول روز سفرهای مهمی به تمامی کشور از جمله مشهد مقدس دارد. به علت فاصله زیاد شهرها با زاهدان، سفر با هواپیما در این منطقه رواج بیشتری دارد و در سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر در این فرودگاه به مقاصد خود رسیده‌اند. این فرودگاه فاصله کمی با شهر زاهدان دارد و به صورت روزانه به شهرهایی مانند: تهران و مشهد و چند پرواز خارجی به صورت هفتگی دارد.

اطلاعات فرودگاه زاهدان

آدرس: زاهدان، بلوار شهید مطهری، فرودگاه بین المللی زاهدان

شماره تماس: ۳۳۲۲۲۷۷۴-۰۵۴

فرودگاه چابهار

فرودگاه چابهار در واقع در شهر کنارک قرار دارد اما به علت استفاده راهبردی و بیشتر مبادلات تجاری و حمل کالای این شهر، این فرودگاه به فرودگاه چابهار شناخته شده است. فرودگاه چابهار دارای دو لاین پروازی برای سفرهای داخلی و خارجی است. بیشترین پرواز این فرودگاه مربوط به شهرهای مشهد و تهران است اما چند پرواز دیگر به شیراز و اصفهان هم در برنامه این فرودگاه وجود دارد. شهرهای مسقط و دبی هم مقاصد خارجی این فرودگاه محسوب می‌شوند. فاصله فرودگاه تا چابهار حدود ۳۰ کیلومتر است و این فرودگاه با تجهیزات کامل امکان پرواز در شب و روز را دارد.

آدرس: شهرستان کنارک، جاده چابهار جاسک بندرعباس

شماره تماس: ۷-۲۲۲۱۴۵۶-۰۵۴۵

نکات سفر هوایی از جنوب به مشهد

قطعا بازدید از جاهای دیدنی اطراف هر شهر لذت خاص خود را دارد مثلا بازدید از جاهای دیدنی غرب تهران یا بازدید از جاهای دیدنی اطراف تبریز اما اگر اولویت شما سفری زیارتی است یا زمان کمی برای تفریح و گردش داشته باشید قطعا بهترین گزینه انتخاب هواپیما برای داشتن سفری ایمن و کم هزینه است. در ادامه به بررسی نکات سفر هوایی از جنوب به مشهد خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید خرید بلیط رفت و برگشت همیشه مقرون به صرفه تر است تا خرید بلیط هواپیما یک طرفه. اما باز قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت با سایر مسیرهای پروازی متفاوت است و همچنین قیمت بلیط رفت و برگشت از هر مقصد تا مقصدی دیگر متفاوت است. برای اینکه تجربه بهتری از سفر از شهرهای جنوبی ایران به مشهد مقدس داشته باشید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • حتما لباس گرم مناسب همراه خود داشته باشید. تفاوت دمای بین شهرهای جنوبی ایران و مشهد در تمام فصول سال متفاوت است.
  • مدت زمان سفر هوایی به مشهد نسبت به دیگر مسیرهای نزدیک‌تر بسیار بیشتر است؛ با در نظر گرفتن این نکته حتما از ایرلاین مطمئن بلیط خود را خریداری کنید.
  • نوع کلاس پروازی را نسبت به شرایط سفر خود انتخاب کنید. اگر مشکل کمر و مفصل دارید حتما از کلاس پروازی بیزینس یا فرست کلاس در صورت امکان خریداری کنید.
  • معمولا مقصد مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی است و بلیط آن زود تمام می‌شود پس تا لحظه آخر برای خرید بلیط لحظه آخری منتظر نمانید.
  • بلیط خود را به صورت رفت و برگشتی خریداری کنید. بلیط های رفت و برگشت هزینه‌ای به صرفه‌تر از بلیط های تک مسیره دارند.
  • بلیط خود را اینترنتی از سایت‌های معتبر خریداری کنید.
  • در زمان خرید بلیط از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن باشید. در صورت اشتباه ممکن است پرواز را از دست دهید.
  • حداقل دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

راهکارهای سفر ارزان هوایی از جنوب به مشهد

همه مسافران علاقمندند که سفری نسبتا ارزان و به صرفه را تجربه کنند. هزینه‌های سفر از زمان تصمیم به سفر آغاز می‌شود تا زمانی که مجدد به منزلتان باز می‌گردید. تنها با برنامه ریزی درست و مشخصی می‌توانید از شهرهای جنوبی ایران به مشهد سفری ارزان داشته باشید. راهکارهای سفر ارزان هوایی از جنوب به مشهد:

  • سایت‌ها و کانال‌های تخفیفاتی را حتما چک کنید.
  • از وبسایت پته به آدرس Pateh.com بلیط خود را خریداری کنید. پته گارانتی کمترین قیمت برای پروازها را دارد.
  • هتل خود را در نزدیکی فرودگاه و یا نزدیک به مرکز شهر رزرو کنید تا هزینه کمتری بابت حمل و نقل بپردازید.
  • لوازمی که فکر می‌کنید ممکن است در طول سفر به آن نیاز داشته باشید را همراه خود بردارید. تا در طی مسافرت لوازم اضافه خریداری نکنید.
  • شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و خبرنامه سایت‌های معتبر مانند پته را حتما چک کنید. در بیشتر مواقع بلیط‌های لحظه آخری و کد تخفیف‌های شگفت انگیز در شبکه‌های اجتماعی قرار داده می‌شود.
  • اگر می‌توانید تاریخ سفرتان را به صورت لحظه‌ای مشخص و یا تغییر دهید. در اینصورت با یافتن بلیط ‌های ارزان لحظه آخری صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه‌ها کرده‌اید.

چرا سفر هوایی از جنوب به مشهد با پته

آژانس گردشگری جهانگردی پته، یکی از معتبرترین سایت‌ها برای خرید بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس است. این آژانس با ایرلاین‌های معتبر زیادی همکاری می‌کند به همین دلیل لیستی جامع و کامل از تمام پروازهای داخلی و خارجی را در خود جای داده است. شما برای هر تاریخ و مکانی که به دنبال خرید بلیط باشید، می‌توانید از پته کمک بگیرید. پته در هر لحظه در سایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی کد تخفیف‌های هیجان انگیز و مناسب قرار می‌دهد که مسافران با استفاده از آن می‌توانند در بخشی از هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنند.

کلام پایانی

اگر در مطلب نکات خرید تور استانبول ما را همراهی کرده باشید نکاتی را بیان کرده ایم که برای خرید بلیط هواپیما و تور مهم هستند پس بد نیست قبل از خرید تور و بلیط هواپیما به هر مقصدی حتما در مورد نکات مهم سفر به آن تحقیقات لازم را انجام دهید. مسافران جنوبی نسبت به دیگر شهرهای ایران تمایل و علاقه بیشتری به سفر به مشهد مقدس در تمام ایام سال را دارند. در تمام فرودگاه‌های جنوبی ایران هر روزه پرواز به مشهد مقدس انجام می‌شود. در همین راستا در این مطلب فرودگاه‌های اصلی جنوب را معرفی و راهکارهای خرید بلیط ارزان و نکات مهم در سفر به مشهد را بیان کردیم. به نظر شما جای چه نکته دیگری در این مطلب خالی است؟ نظرتان را با ما دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :شیرین بهبهانی

      قسمتی که نکات سفر هوایی به مشهد رو گفتید خیلی مفید بود مرسی از سایت پته عزیز

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید شیرین جان 🙂