استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد چه مزایایی دارد؟

استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد چه مزایایی دارد؟
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 278956 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ | منبع: safarmarket.com
1236 بازدید
۲
10
ارسال به دوستان
پ

مشهد شهری جذاب برای علاقه‌مندان به سفرهای زیارتی و معنوی است. با سفر به این شهر می‌توانید از حرم زیارت کنید و به سراغ جاذبه‌های گردشگری و دیدنی مشهد بروید.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد چه مزایایی دارد؟

اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس به این شهر سفر کنید، برای گشت‌وگذار در داخل شهر می­توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی آن استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در مشهد را بیان کنیم و اطلاعاتی درباره این وسایل به شما بدهیم تا بتوانید در سفر بعدی خود به مشهد به‌راحتی از این وسایل استفاده کنید.

مزایای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در مشهد

اگر نمی‌خواهید با خودروی شخصی خود مسیر بین شهر مبدأ تا مشهد را سپری کنید و با پرداخت قیمت بلیط قطار تهران مشهد رجا از شهر تهران یا شهرهای دیگر راهی مشهد شده‌اید، بهترین انتخاب برای شما استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی در شهر مشهد است.

اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و پول کمتری را بابت گشت‌وگذار در این شهر بپردازید به‌جای کرایه خودرو در شهر مشهد می‌توانید به سراغ وسایل حمل‌ونقل عمومی در آن بروید.

اگر می‌خواهید در ترافیک نمانید، گرما و سرما شما را اذیت نکند و حوصله سروصدا را نیز ندارید، بهتر است که به سراغ متروی مشهد بروید.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر مشهد جابجا شوید، مترو بهترین گزینه برای شما است.

اگر در هرکجا که هستید، می‌خواهید به سرویس حمل‌ونقل عمومی در مشهد دسترسی داشته باشید، با استفاده از تاکسی‌های آنلاین این امکان برای شما به وجود می­آید.

اگر می‌خواهید از هتل خود به هر کجا که دوست داشتید، بروید، با استفاده از تاکسی‌های کرایه‌ای می‌توانید به این هدف خود برسید.

اگر قصد دارید یک سفر ارزان‌قیمت به مشهد داشته باشید و به همین دلیل به سراغ بلیط قطار بندرعباس به مشهد رفته‌اید، می‌توانید در این شهر نیز به سراغ مترو یا اتوبوس و درنهایت تاکسی‌های خطی بروید.

در ادامه انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی در مشهد را معرفی می‌کنیم.

مترو مشهد

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن، بدون آنکه در ترافیک بمانید یا صدای بوق ماشین‌ها شما را اذیت کند، در شهر مشهد جابه‌جا شوید، به سراغ متروی مشهد بروید. متروی این شهر ۴ خط دارد و از سال ۱۳۹۸ مشغول جابه‌جایی مسافر است. ساعت فعالیت آن از ۶ صبح تا ۱۰ شب است. برای پرداخت هزینه مترو مشهد می‌توانید از کارت‌هایی به نام «من کارت» یا «زائر کارت» استفاده کنید.

مترو مشهد

در ادامه به طور اختصار ۴ خط متروی مشهد را معرفی می‌کنیم:

خط ۱ مترو

این خط ۲۴ ایستگاه دارد و بر روی نقشه با رنگ سبز نشان داده شده است. برای دسترسی به جاذبه‌های زیر می‌توانید از خط یک متروی مشهد استفاده کنید:

  • حرم امام رضا
  • پارک ملت
  • پارک وکیل‌آباد

خط ۲ مترو

این خط ۱۴٫۵ کیلومتر طول دارد و با رنگ آبی بر روی نقشه نشان داده شد است. در این خط ۱۳ ایستگاه وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانید به جاذبه‌های زیر دسترسی داشته باشید:

  • حرم امام رضا
  • کوه سنگی

خط ۳ مترو مشهد

این خط با رنگ قرمز بر روی نقشه نشان‌داده‌شده است و ۲۴ ایستگاه در آن قرار دارد. برای دسترسی به حرم امام رضا می‌توانید از این خط استفاده کنید.

خط ۴ مترو

این خط با رنگ نارنجی بر روی نقشه نشان داده می‌شود و ۶ ایستگاه در آن وجود دارد. این خطر شرق شهر مشهد را به شمال آن متصل می‌کند.

تاکسی­های مشهد

یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی که می‌توانید در شهر مشهد از آن استفاده کنید، تاکسی‌ است. تاکسی‌های شهر مشهد را می‌توان به ۳ دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

۱.تاکسی های خطی: این دسته از تاکسی‌ها معمولاً در معابر پررفت‌وآمدی نظیر به بلوار وکیل آباد مشغول جابجایی مسافران است. تاکسی‌های خطی مشهد جز ارزان‌ترین تاکسی‌های این شهر به حساب می­آید.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی در مشهد چه مزایایی دارد؟

۲. تاکسی‌های کرایه‌ای: اگر برای سفر به شهر مشهد به سراغ خرید بلیط قطار فوری رفته‌اید یا وسایل حمل‌ونقل دیگری نظیر هواپیما یا اتوبوس را انتخاب کرده‌اید، برای رفت و آمد از هتل تا جاذبه گردشگری مورد نظرتان می‌توانید از تاکسی‌های کرایه‌ای استفاده کنید. این دسته از تاکسی‌ها را می‌توانید به‌طور دربست رزرو کنید. به‌گونه‌ای که تمام طول روز در اختیار شما باشد و هر زمان که خواستید شما را به مکان‌های دیدنی مشهد برساند.

۳. تاکسی‌های آنلاین : برای استفاده از تاکسی های آنلاین مشهد لازم است که اپلیکیشن های معروفی نظیر اسنپ، ماکسیم یا تبسی را بر روی گوشی خود نصب کنید تا در هرکجا که هستید، با استفاده از این اپلیکیشن‌ها منتظر راننده‌هایی شوید که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

اتوبوس­های مشهد

یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل در مشهد اتوبوس‌های آن است. اتوبوس‌های شهر مشهد را می‌توان به دو دسته اتوبوس‌های شهری و بی‌آرتی طبقه‌بندی کرد. بی­آر­تی­ها بسیار سریع‌تر از اتوبوس­های معمولی مشهد هستند و سیستم سرمایشی و گرمایشی آن­ها نیز بهتر عمل می‌کند. بی‌آرتی شهر مشهد ۵ خط دارد. در ادامه نام این خطوط را مشاهده می‌کنید:

خط ۸۰۰: از پایانه امام رضا تا پایان تبری به جابه‌جایی مسافر می‌پردازد.

خط ۸۰۰، ۱: از پایانه امام رضا به میدان بیت‌المقدس وصل می‌شود.

خط ۸۰۰، ۲: از پایانه طبرسی به حرم امام رضا می‌رسد.

خط ۸۳۰: اتوبوس­های این خط از امامیه تا میدان باهنر حرکت می‌کند.

خط ۸۳۱: اتوبوس‌های این خط از بزرگ‌راه اندیشه، حرم امام رضا، میدان امام علی، بزرگ‌راه وکیل‌آباد و میدان فردوسی عبور می‌کند.

در ادامه نام پایانه‌های اتوبوسرانی شهر مشهد را مشاهده می‌کنید:

  • پایانه اتوبوسرانی آزادی
  • پایانه اتوبوسرانی وکیل‌آباد
  • پایانه اتوبوسرانی بیت‌المقدس
  • پایانه اتوبوسرانی شهدا

کدام یک از وسایل حمل‌ونقل مشهد را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و حاضر هستید که وقت و انرژی بیشتری را برای گشت‌وگذار در مشهد صرف کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ مترو، تاکسی‌های خطی و اتوبوس‌های درون‌شهری و بی آرتی­های مشهد بروید.

اگر جاذبه مورد نظرتان در نزدیکی ایستگاه متروی مشهد قرار دارد و نمی‌خواهید در ترافیک، گرما و سرمای هوا بمانید، متروی مشهد را برای گشت‌وگذار انتخاب کنید.

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای گشت‌وگذار در مشهد استفاده از تاکسی‌های کرایه‌ای و تاکسی‌های آنلاین است. اگر هتل شما تاکسی‌سرویس دارد، می‌توانید تاکسی‌های کرایه­ای آن را برای یک روز رزرو کنید. اگر نه به سراغ تاکسی‌های آنلاین بروید.

جمع­بندی

شهر مشهد یکی از جذاب‌ترین شهرهای مذهبی ایران به حساب می‌آید. اگر با هواپیما، اتوبوس یا قطار به این شهر سفر کردید، می‌توانید از سرویس حمل‌ونقل عمومی آنکه شامل مترو، اتوبوس و تاکسی‌های این شهر می‌شود، استفاده کنید. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مشهد می‌توانید کمترین هزینه را برای گشت‌وگذار در این شهر بپردازید، در ترافیک نمانید و در سریع‌ترین زمان ممکن به جاذبه مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :نسترن یاراحمدی

      مشهد هم مثل تهران ترافیک سنگینه نسبتا، حمل و نقل عمومی خیلی توی جا به جایی کمک میکنه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا نسترن جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید