کیفیت پرواز چارتر نسبت به سیستمی چگونه است؟

کیفیت پرواز چارتر نسبت به سیستمی چگونه است؟
شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-05
کد خبر: 269356 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱ | منبع: alibaba.ir
1294 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

در صورتی که از راه‌های هوایی قصد دارید سفر کنید. احتمالا شما هم بین انتخاب بلیط چارتر و سیستمی سردرگم می‌شوید.

کیفیت پرواز چارتر نسبت به سیستمی چگونه است؟

ممکن است از خودتان بپرسید کیفیت پرواز چارتری بهتر است یا سیستمی؟ این همان سؤالی است که بسیاری از مسافران ممکن است پیش از سفر بپرسند. بنابراین ممکن است هنگام مشاهده انواع بلیط هواپیما علی بابا نیز گزینه‌های سیستمی و چارتری را مشاهده کنید.

امکان استرداد بلیط

ایرلاین‌های مختلفی فروش بلیط سیستمی را آغاز کردند و شما می‌توانید به صورت مستقیم بلیط مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین این بلیط‌ها قابلیت استرداد دارند و پس دادن آن امکان‌پذیر است. البته لغو شدن این پرواز‌ها نسبت به نوع چارتری کم‌تر اتفاق می‌افتد. ولی از نظر قیمتی، نوع سیستمی گران‌تر است.

ولی در مورد بلیط‌های چارتری قضیه کمی فرق می‌کند. به گونه‌ای که بعضی از بلیط‌های هواپیمای چارتری قابلیت لغو، استرداد یا انصراف از پرواز را ندارند. در مواردی هم که امکان‌پذیر است؛ به قدری جریمه‌های برگرداندن بلیط بالا بوده که قطعا مبلغ بسیار کمی به شما تعلق می‌گیرد. البته اگر پرواز از سوی ایرلاین لغو شود، همه هزینه خرید بلیط به مسافران بازگردانده می‌شود. این مورد زیاد اتفاق میفتد. اگر تعداد زیادی از صندلی‌های هواپیما با وجود عرضه بلیط چارتری همچنان خالی بمانند، پرواز از سوی شرکت هواپمایی لغو می‌شود.

وجود برنامه‌ای منظم برای فروش بلیط

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب بلیط‌های سیستمی، ساعت و روز مشخص و داشتن برنامه‌ای منظم برای پرواز‌ها است. به گونه‌ای که طبق برنامه‌ریزی ویژه‌ای شما می‌توانید بلیط خود را از چندین هفته قبل تهیه کنید. فروش بلیط در بیش‌تر ایرلاین‌های ایرانی و خارجی به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود.

تفاوت قیمت‌ها

آنچه که قیمت بلیط هواپیما سیستمی را مشخص می‌کند؛ کلاس نرخی پرواز و سن مسافرین است. به گونه‌ای که تهیه بلیط برای کودکان و نوزادان با قیمت پایین‌تری انجام می‌شود. قیمت بلیط هواپیما چارتری نوسانات زیادی داشته ولی نوع سیستمی همیشه قیمت ثابتی دارد. البته در روز‌های نزدیک به زمان پرواز ممکن است قیمت بلیط هواپیما سیستمی نیز دچار نوساناتی بشود.

کلاس نرخی بلیط هواپیما‌ها

گاهی ممکن است در بلیط‌های چارتری مبالغ پایین‌تر از بلیط هواپیما سیستمی را پیدا کنید. اما گاهی اوقات بلیط‌های چارتری نیز قیمت بالایی دارند. البته قیمت نسبتا ارزان بلیط‌های چارتری یکی از دلایل خودداری از خرید بلیط‌های سیستمی محسوب می‌شود. تغییرات قیمت نیز کاملاً به تقاضای مشتریان وابسته است. برای مثال در روز‌های شلوغ مانند تعطیلات عید، قیمت بلیط‌ها نیز بیش‌تر می‌شود.

قوانین بار مجاز برای مسافر

به طور کلی در پرواز‌های داخلی تمام پرواز‌ها از شرایط یکسانی برای قوانین بار برخوردار است. اما در مورد پرواز‌های بین‌المللی این شرایط متفاوت بوده و قوانین بار برای بلیط هواپیما سیستمی با بلیط چارتری فرق دارد. به گونه‌ای که با خرید بلیط هواپیما سیستمی، مسافرین مجاز هستند بار بیش‌تری را حمل کنند.

اگر بار بیشتری همراه دارید و دوست دارید با بلیط لحظه آخری سفر کنید، می‌توانید مبلغی را برای جریمه اضافه بار کنار بگذارید. با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید تا سقفی مشخص، بار مضاعفی همراه ببرید. جریمه اضافه بار به تناسب قوانین ایرلاین‌ها متفاوت است. به‌طورکلی این رقم برابر با یک درصد قیمت نوشته‌شده روی بلیط برای هر کیلوگرم بار محاسبه می‌شود. شما می‌توانید این هزینه را به‌صورت آنلاین در سایت رسمی ایرلاین یا به‌شکل حضوری در فرودگاه بپردازید.

اگر چمدانی با وزن بالا دارید و مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار هستید، بهتر است دو ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. به‌این‌ترتیب هم امکان پرداخت جریمه را خواهید داشت و هم به‌موقع کارت پروازتان را دریافت می‌کنید.

کلاس نرخی بلیط هواپیما‌ها

با مشاهده انواع بلیط هواپیما احتمالا کلاس‌های نرخی متفاوتی را در بلیط هواپیما سیستمی می‌بینید. هر کلاس نرخی قیمت، سطح خدمات و قوانین خاصی دارد. بنابراین هر چه درصد جریمه یک کلاس نرخی کم‌تر شود؛ قیمت بلیط افزایش پیدا می‌کند. همچنین با افزایش بار مجاز، قیمت بلیط هواپیما تهیه شده نیز بیش‌تر می‌شود. البته این کلاس نرخی متفاوت تنها متعلق به بلیط هواپیما سیستمی بوده و در نوع چارتری همه بلیط‌ها یک کلاس نرخی ثابت دارند.

بلیط هواپیما سیستمی یا چارتری؟

بلیط هواپیما سیستمی یا چارتری؟

به طور کلی اگر بخواهیم در مورد انتخاب بلیط سیستمی یا چارتری صحبت کنیم. بهتر است بگوییم این موضوع کاملا شخصی و سلیقه‌ای بوده و به بودجه مورد نظر شما بستگی دارد. زیرا تفاوت اصلی این بلیط‌ها در قیمت آن است. البته تفاوت‌های دیگر انواع بلیط‌های هواپیمایی را بررسی کردیم.

اما در مورد کیفیت این بلیط‌ها می‌توان گفت در صورتی که بودجه کافی برای سفر دارید و می‌خواهید از روز‌های قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و بلیط هواپیما را تهیه کنید. بهتر است در زمان مشاهده انواع بلیط هواپیما، نوع سیستمی آن را انتخاب کنید. زیرا حتی از نظر رسیدگی و امکانات نیز کمی بهتر است.

بنابراین از آنجایی که هر قیمت گرانی دلیل بر با کیفیت بودن یک محصول نیست. اما در مورد بلیط هواپیما‌ها، قطعا با خرید بلیط سیستمی از خدمات بهتری بهره‌مند می‌شوید. همچنین برای انتخاب، گزینه‌های متنوعی را می‌توانید ببینید و بخرید. البته تمامی بلیط‌های چارتری هم بی‌کیفیت نیستند و با کمی جست و جو می‌توانید پرواز خوبی داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :عباس ثابتی

      باتشکر از مقایسه ی خوبتون. عالی بود.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی اقتصادی

        خوشحالیم که واستون مفید بوده.