قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت

قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت
پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
کد خبر: 267666 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ | منبع: pateh.com
29 بازدید
۴
1
ارسال به دوستان
پ

با این وجود از سرعت و امنیت هواپیما به عنوان یک روش جا به جایی مطمئن چشم پوشی کرد.

قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت

سفر به مشهد و یا از مشهد به اصفهان با طولانی بودن مسیر زمینی سخت و خطرساز است. فاصله زیاد باعث شده تا سفر هوایی در بین این دو شهر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. همچنین این دو شهر در رتبه اول و دوم گردشگری کشور است. علاقه مندان به امام هشتم شیعیان در اصفهان کم نیست و علاقه مردم مشهد دیدن گنبد‌های فیروزه‌ای این شهر است. اگر می‌خواهید به اصفهان یا مشهد سفر کنید و دوست دارید هزینه کمتری برای سفر هوایی پرداخت کنید با ما همراه باشید تا قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت را برایتان تشریح کنیم.

بلیط هواپیما رفت و برگشت

اول از آنکه قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد را به صورت رفت و برگشت مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است تفاوت و اهمیت بلیط هواپیما رفت و برگشت را با هم بررسی کنیم. بلیط هواپیما دو گونه یک طرفه و دوطرفه دارد. بلیط هواپیما دوطرفه هنگامی برایتان مناسب است که در برنامه ریزی سفر، تاریخ برگشت مشخص باشد. در این صورت بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت هم خیالتان را از روش جا به جایی راحت می‌کند و هم ارزان‌تر است. در واقع هنگامی که به جای یک بلیط دو بلیط را در یک مسیر مشخص خریداری می‌کنید، شامل تخفیف‌های مناسب ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی خواهید شد. همچنین در زمان تعطیلات بهتر است بلیط رفت و برگشت را همزمان خریداری کنیم، در اوقات شلوغی خرید بلیط هواپیما مشکل می‌شود و خرید بلیط رفت و برگشت می‌تواند نیاز شما برای جستجوی بلیط در سفر را برآورده و زمان بیشتری برای تفریح به شما بدهد.

انواع بلیط هواپیما رفت و برگشت

بلیط هواپیما رفت و برگشت دو نوع اصلی دارد. بلیط هواپیما رفت و برگشت را می‌توانید به صورت چارتری و یا سیستمی تهیه کنید. در ادامه مزایا و معایب هر دو نوع این بلیط را معرفی می‌کنیم.

بلیط هواپیما رفت و برگشت به صورت چارتری

برای خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت به صورت چارتری باید هم به زمان رفت و هم برگشت دقت کنید. بلیط چارتری معمولا در مسیرهای پرطرفدار عرضه می‌شود. این بلیط‌ها از ایرلاین به صورت یک‌جا توسط آژانس‌های هواپیمایی خریداری می‌شود. در زمان‌هایی که تعداد مسافر در مسیر هوایی کاهش پیدا می‌کند، بلیط هواپیما چارتری ارزان‌تر از سیستمی می‌شود. همچنین در بازه زمانی شلوغی این مسیر، بلیط هواپیما چارتری با افزایش قیمت مواجه است و دیگر مقرون به صرفه نیست. در مسیر هوایی اصفهان مشهد، به علت درخواست بالا در تمام طول سال، شاهد بلیط های یک طرفه و رفت و برگشت به صورت چارتر هستیم. ممکن است در زمانی که به سفر می‌روید، درخواست بالا باشد اما در تاریخ برگشت شاهد افت درخواست برای بلیط هواپیما باشیم، در این حالت خرید بلیط رفت و برگشت می‌تواند بر روی کاهش قیمت بلیط رفت نیز تاثیر بگذارد. البته دقت داشته باشید که نمی‌توان بلیط رفت و برگشت چارتری را کنسل کرد. در واقع نمی‌توان از بلیط رفت ارزان استفاده کرد و بلیط برگشت را کنسل و درخواست استرداد وجه داشت. در این صورت هزینه بلیط برگشت سوخت می‌شود و پولی را آژانس به شما بر نمی‌گرداند.

خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت

بلیط هواپیما رفت و برگشت به صورت سیستمی

بلیط سیستمی بر خلاف بلیط چارتری دارای نوسان قیمت نیست و قیمت آن در طول سال ثابت است. این نوع بلیط مناسب ایام خاص و تعطیلات و جشن‌ها و مراسمات مذهبی است. دو شهر اصفهان و مشهد دارای مردمانی مذهبی و علاقه مند به اجرای مراسمات مختلف‌اند. در این بازه زمانی بسیاری از ساکنان اصفهان برای اجابت نذر خود به مشهد سفر می‌کنند. در این حالت بهتر است به جای بلیط گران چارتر، بلیط ارزان سیستمی را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که در ایام خاص و تعطیلات، بلیط سیستمی طرفداران بیشتری دارد. پس با خرید پیشاپیش بلیط، آن را از دست ندهید. همچنین در صورتی که فرزند کوچک در سفر همراه شما است، بلیط سیستمی برایتان مناسب‌تر است. این بلیط‌ها برای رنج سنی بین ۲ تا ۱۲ سال با تخفیف بین ۲۰ تا ۷۰ درصد همراه است.

قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما اصفهان مشهد

در مقابل قیمت هواپیما یک طرفه مشهد در تیرماه ۱۴۰۳ یک بازه زمانی یک هفته‌ای را مورد بررسی قرار دادیم. در این بازه زمانی اگر بلیط را به صورت یک طرفه و جدا جدا تهیه کنید باید برای بلیط رفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای بلیط برگشت باید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. این در صورتی است که بلیط رفت و برگشت به همراه یک بسته تفریحی هلیوم پارک مشهد را می‌توانید با قیمت ۵ میلیون خریداری کنید. مشخص است که در این فاصله خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت با ارزانی بیشتر و خدمات و هدایا مناسبی همراه است.

همچنین بخوانید: نکات خرید تور استانبول که باید بدانید 

تاثیر ایرلاین بر قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما

در یک مسیر ثابت مانند اصفهان مشهد، ممکن است شاهد قیمت‌های متفاوتی باشیم. ایرلاین‌ها بسته به نوع هواپیما و خدمات خود قیمت های مختلفی دارند. همچنین ایرلاین‌های تازه تاسیس برای جلب رضایت مشتریان خود، قیمت کمتری در مقابل کیفیت بالا ارائه می‌دهند. پس بهتر است قبل از خرید بلیط، ایرلاین‌های مختلف را از نظر قیمت با هم مقایسه کنید. برای مثال قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت آتا یا سپهران معمولا ارزان‌تر از ایران ایر و ماهان است. نکته قابل توجه این است که بسیاری از آژانس های هواپیمایی امکان مقایسه و بررسی قیمت را برای مخاطبان خود قرار می دهند مثلا بهترین قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد با امکان مقایسه و بررسی در پته ممکن است؛ که این موضوع به مخاطبان کمک می کند به صورت راحتتری اقدام به خرید خود نمایند.

بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت

کلاس پروازی بلیط رفت و برگشت اصفهان مشهد

برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت اصفهان مشهد، یک پارامتر دیگر هم مدنظر است. کلاس پروازی می‌تواند در قیمت بلیط هواپیما تا حد بسزایی تاثیر گذار باشد. در مسیر اصفهان مشهد، دو کلاس بیزینسی و اکونومی یا اقتصادی مشغول به فعالیت است. کلاس اکونومی با قیمت پایین‌تر و خدمات کمتر و همچنین وزن بار کم در مسیر، مقرون به صرفه‌تر از کلاس بیزینسی است. در کلاس بیزینس خدمات مسیر هوایی بیشتر است، فاصله صندلی‌های هواپیما بیشتر و صندلی راحت‌تر است. همچنین میزان بار مجاز این کلاس پروازی دو برابر اکونومی است.

کلام پایانی

فاصله اصفهان تا مشهد زیاد است بنابراین می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای انتخاب سفر خرید بلیط هواپیما است. صرفه جویی در پرداخت بلیط می‌تواند به شما کمک کند که کیفیت سفر خود را افزایش دهید. با بررسی قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد متوجه شدیم که خرید آن به صورت رفت و برگشت مناسب‌تر از خرید جدا جدای آن است. تجربه شما از سفر به صورت رفت و برگشت چه بوده؟ چه چالش‌هایی در این نوع سفر از نظر شما وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :اسماعیل

      امام رضا بطلب تا بیام به پابوست…

    1. نویسنده :فاطمه

      بلیط قطار هم میفروشن ؟