۵ فعالیت متفاوت برای تفریح در مشهد

۵ فعالیت متفاوت برای تفریح در مشهد
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 239224 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ | منبع: safarmarket.com
1669 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

در سال‌های اخیر گسترش امکانات تفریحی مشهد رشد چشمگیری داشته است.

۵ فعالیت متفاوت برای تفریح در مشهد

 این روزها، این شهر دیگر فقط به‌خاطر مقصد زیارتی بودن مشهور نیست. مکان‌های تفریحی متنوع مشهد اکنون مجموعه‌ای از تجربیات هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. به شما توصیه می‌کنیم پس از اتمام سفر زیارتی خود، با همراهان خود مستقیماً به این مکان‌های تفریحی بروید. در این مقاله درمورد مکان‌های تفریحی مشهد توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

زمان ایده‌آل برای سفر به مشهد

آب‌وهوای مشهد معمولاً معتدل است. تابستان‌ها در این خطه، خشک و گرم و زمستان‌ها سرد و خشک است. تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و لذت‌بردن از تفریحات پارک‌های آبی، فصلی پرطرف‌داری برای سفر به مشهد است. مشهد، در مناسبت‌های خاص مانند میلاد امام رضا (ع)، سال نو، رمضان، محرم و بزرگداشت امام رضا (ع) مملو از مسافر می‌شود. در همین حال، فصل‌های زمستان و پاییز خلوت‌تر است و سفر به مشهد در این فصول ارزان‌تر است. بااین‌حال تابستان به دلیل شرایط جوی و تعطیلی مدارس بهترین زمان برای خرید بلیط قطار مشهد به تهران و برعکس یا خرید بلیط هواپیما مشهد است.

شهربازی هپی لند

پارک تفریحی هپی لند که در چند قدمی حرم در خیابان طبرسی قرار دارد، ارائه‌دهنده مجموعه‌ای از بازی‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز برای گروه‌های سنی مختلف است. بازدیدکنندگان با مراجعه به این مکان، از طیف گسترده‌ای از بازی‌ها مانند سینمای ۷ بعدی، هلی‌کوپترسواری، قطار سواری، تیراندازی با کمان و بسیاری دیگر لذت می‌برند. این پارک درون یک مرکز خرید است و همه‌روزه از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ الی ۲۲:۰۰ فعالیت می‌کند.

شهربازی پارک ملت

پارک ملت با مساحتی بالغ بر ۷۲۰۰۰۰ متر مربع، طیف وسیعی از امکانات رفاهی را برای تفریح و سرگرمی کودکان و خانواده‌ها ارائه می‌دهد. این پارک با داشتن ۳۵۰۰۰ درخت، یک استخر، یک دریاچه مصنوعی و امکانات ورزشی مانند زمین‌های والیبال، تنیس و بسکتبال، فضایی ایده‌آل برای استراحت است. شهربازی پارک ملت، با مساحت ۳۰ هکتار، دارای دستگاه‌های هیجان‌انگیز مختلفی از جمله چرخ‌وفلک مرتفع است که ارتفاع آن به ۸۰ متر می‌رسد. ساعات کاری آن در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ الی ۲۳ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ الی ۲۳ است.

شهربازی سرزمین عجایب

پارک تفریحی سرزمین عجایب که در مجموعه الماس شرق واقع شده است، هم برای خرید عالی است و هم برای بازی و تفریح. در این شهربازی، بازی‌های متنوعی برای همه سنین ارائه می‌شود. این پارک با سرگرمی‌هایی چون بیلیارد، بولینگ و بازی‌های گروهی برای بزرگسالان، مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. ساعات کار آن در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ الی ۲۳:۳۰ است.

پارک‌های آبی مشهد

علاوه بر مراکز تفریحی متنوعی که قبلاً ذکر شد، مشهد پارک‌های آبی متعددی دارد که دارای سرسره‌های هیجان‌انگیزی هستند. تفریح در این مراکز بخصوص در فصول گرم سال، بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. برخی از بهترین پارک‌های آبی شهر به شرح زیر مشخص شده‌اند:

سرزمین موج‌های آبی

انبوهی از سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز در این پارک در انتظار شماست. ساعات کاری پارک از ۹ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر در طول تابستان و از ۹ صبح تا ۹ شب در سایر فصول است. سرزمین موج‌های آبی همواره یک مقصد محبوب برای علاقمندان به تفریحات و بازی‌های آبی است.

سرزمین موج‌های آبی

پارک ساحلی آفتاب

این پارک آبی چندطبقه دارای سرسره‌های متنوع، رودخانه، چشمه‌ای جوشان، غواصی و آموزش آن در زیر آب است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارک ساحلی آفتاب، امکان استفاده هم‌زمان خانم‌ها و آقایان است. به این معنی که پارک آبی بانوان از پارک آبی آقایان جداست. ساعت کاری آقایان از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ و ساعت کاری بانوان از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب است.

دیگر مکان‌های تفریحی مشهد

علاوه بر ۵ مکان تفریحی که در بالا به آنها اشاره کردیم، شهر بزرگ مشهد مکان‌های تفریحی مشهور دیگری دارد که در ادامه درباره آنها هم توضیحاتی به شما ارائه خواهیم داد.

چالیدره

با خروج از شهر، بازدیدکنندگان می‌توانند به منطقه زیبای چالیدره که دارای سدی با امکانات تفریحی گسترده است، مراجعه کنند. در این مقصد می‌توانید ماهیگیری کنید، تله‌کابین سوار شوید، قایق‌سواری کنید و تفریحات مهیجی مثل بانجی جامپینگ و زیپ‌لاین را امتحان کنید. این منطقه همچنین دارای مکان‌های مخصوص استراحت برای بازدیدکنندگان است.

سرزمین بازی‌ها

سرزمین بازی‌ها با وسعت ۲۰۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران است که دارای مجموعه وسیعی از تجهیزات و وسایل تفریحی از جمله قطار، سینماها و بازی‌های تعاملی است. این پارک در روزهای عادی از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۳:۰۰ فعالیت می‌کند.

سرزمین بازی ها مشهد

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان به‌عنوان جدیدترین پارک آبی مشهد با جاذبه‌های هیجان‌انگیز خود افراد را به خود جذب کرده است. این پارک دارای سرسره‌های ۲۴ متری، سقوط آزاد، ۶۳ سرسره پرسرعت و هیجان‌انگیز، طولانی‌ترین رودخانه موجی مشهد و بزرگترین دریاچه متلاطم خاورمیانه است. این پارک همه‌روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱:۰۰ شب فعالیت می‌کند.

چگونه به مشهد برویم؟

سفر به مشهد ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. این شهر شلوغ و پررفت‌وآمد که غنی از تاریخ و معنویت است، با جاذبه‌ها و تفرجگاه‌های خود، مشتاقانه منتظر ورود شماست. چند راه برای رسیدن به مشهد وجود دارد که سفر با هواپیما و قطار معروف‌ترین آنها هستند.

سفر با هواپیما به مشهد

مشهد به راحتی از طریق سفر هوایی قابل دسترسی است و فرودگاه بین‌المللی آن میزبان مسافران داخلی و خارجی است. این شهر دسترسی بسیار خوبی به مقاصد مختلف در داخل و خارج از ایران دارد. با انتخاب پرواز مشهد خیلی زود به مقصد می‌رسید و زمان زیادی را در طول سفر رفت‌وبرگشت از دست نخواهید داد. در حالی که سفر هوایی به طور کلی سریع‌تر و راحت‌تر است، توجه داشته باشید که قیمت‌ بلیط هواپیما می‌تواند بر اساس فصل و تقاضا در نوسان باشد.

سفر با قطار

برای کسانی که از سفر‌های ریلی لذت می‌برند، سفر به مشهد با قطار تجربه لذت‌بخشی است. سفر با قطار از تهران به مشهد حدود ۱۱ ساعت طول می‌کشد. به این ترتیب شما زمان کافی برای استراحت و تماشای مناظر خواهید داشت. شرکت رجا قطار و شرکت فدک از جمله معروف‌ترین شرکت‌های راه‌اهن هستند که در این مسیر خدمات‌رسانی می‌کنند. قطارها امکاناتی مانند اتاق خواب دنج، غذاخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی را ارائه می‌دهند. در سفر با قطار مناظر خیره‌کننده ایران را می‌توانید به خوبی تماشا کنید.

کلام آخر

مشهد کلان‌شهری پیشرفته است که با انبوهی از امکانات تفریحی، پذیرای بازدیدکنندگان است. با گشت‌وگذار در مراکز تفریحی مشهد، خاطراتی ماندگار خواهید ساخت. از پارک‌های آبی بزرگ گرفته تا استراحتگاه‌های مجلل، این شهر دارای اماکن تفریحی برای مسافران در هر سنی است. در این مقاله سعی کردیم معروف‌ترین اماکن تفریحی مشهد را به شما معرفی کنیم تا در سفر بعدی‌تان به این شهر حتماً سری به آنها بزنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فریبا نعیمی

      پارک‌های آبی مشهد بهترین پارک‌های آبی کشورن حرف ندارن

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا آراد جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید