هک حساب کاربری اوپن ای‌آی در توییتر؛ مراقبت توکن تقلبی OPENAI باشید! - افق اقتصادی

هک حساب کاربری اوپن ای‌آی در توییتر؛ مراقبت توکن تقلبی OPENAI باشید! - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300092 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۳:۳۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

هکرها در روز قبل حساب کاربری شرکت اوپن ای‌آی (OpenAI) در توییتر به اسم OpenAI Newsroom را هک کرده و یک لینک فیشینگ را برای کاربران ChatGPT تبلیغ کردند تا توکن‌های OPENAI را کلیم کنند.

هک حساب کاربری اوپن ای‌آی در توییتر؛ مراقبت توکن تقلبی OPENAI باشید!

به گزارش بازار، پس از اینکه هکرها در ۲۳ سپتامبر (۲ شهریور) به حساب کاربری OpenAI Newsroom دسترسی پیدا کردند؛ پست‌های مخربی را منتشر نمودند. آن‌ها یک لینک مشکوک به فیشینگ را برای کاربران ChatGPT تبلیغ کردند تا توکن‌های OPENAI را کلیم کنند.
این حمله چهارمین هک مرتبط با OpenAI در توییتر و حداقل پنجمین حادثه سایبری مرتبط با آن از ژانویه ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) است. تصاویر متعدد از این اتفاق نشان می‌دهد که هکرها توکن‌های OPENAI را برای پر کردن شکاف بین فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی تبلیغ می‌کردند.
آن‌ها همچنین ادعا کردند که کاربران OpenAI واجد شرایط ایردراپ بخشی ازعرضه اولیه توکن OPENAI هستند. علاوه بر این هکرهای مذکور ادعا کردند که این توکن به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه‌های بتای اوپن ای‌آی در آینده دسترسی داشته باشند.
لینک مذکور کاربران را به وب‌سایتی می‌برد که با اخطار «فیشینگ مشکوک» مشخص شده بود. گوگل در چنین مواقعی ۲ گزینه بیشتر بدانید (Learn More) یا نادیده گرفته و ادامه دهید (Ignore & Proceed) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لینک فیشینگ منتشرشده در حساب اوپن ای‌آی
نه شرکت اوپن ای‌آی و نه سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل آن، به هک مذکور واکنش نشان نداده‌اند. البته پست‌های مربوط به هکرها اکنون از حساب این شرکت حذف شده‌ است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید