آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی چه زمانی است؟

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی چه زمانی است؟
شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-29
کد خبر: 265099 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵ | منبع: sepidarsystem.com
310 بازدید
۲
4
ارسال به دوستان
پ

ارسال اظهارنامه برای ایفای تعهدات مالیاتی ضروری است. اشخاص حقیقی در سال ۱۴۰۳ باید فعالیت‌های اقتصادی خود را شفاف سازی کنند.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی چه زمانی است؟

این افراد می‌توانند از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند. در صورتی که اشخاص حقیقی اظهارنامه خود را ارسال نکنند یا با اطلاعات اشتباه ارسال کنند، شامل جریمه‌های سنگین می‌شود. در ادامه راجع به نحوه ارسال اظهارنامه موارد مهم در ارسال اظهارنامه و مهلت آن صحبت می‌کنیم.

نکات مهم ارسال اظهار‌نامه

در زمان ارسال اظهارنامه باید به چند نکته توجه کنید. تکمیل اظهارنامه با توجه به این نکات بسیار اهمیت دارد. همچنین باید مراحل اظهار‌نامه‌ را به درستی انجام دهید. مراحل ارسال اظهارنامه به شرح زیر است:

  1. مرحله اول برای ارسال اظهارنامه ورود به سامانه امور مالیاتی کشور است. در مرحله اول وارد این سامانه شوید و در صورتی که عضو آن نیستند باید ثبت نام کنند.
  2. برای ثبت نام در این سامانه افراد باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند و سپس اقدام به ثبت نام کنند. پس از ثبت نام کد فعال سازی برای شما ارسال می‌شود که باید برای ورود به سامانه از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق کد ورود به سایت وارد آن شوید.
  3. پس از ورود به سامانه بعد از منوی سمت راست بر روی اظهارنامه و سپس ارسال اظهارنامه کلیک کنید. پس از آن باید سال مالیاتی مد‌نظر را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله برای ارسال اظهارنامه باید با شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع اظهارنامه‌هایی که در سایت است الحاقی و اصلاحی است. بعد از انتخاب یکی از موارد باید اطلاعات مورد نیاز را به صورت کامل و به درستی تکمیل کنید.
  5. در این مرحله شما می‌توانید از طریق راهنمای تکمیل اظهارنامه کمک بگیرید و اظهارنامه خود را به درستی کامل کنید.
  6. پس از اتمام تکمیل اطلاعات و فرم خواسته شده باید بر روی ارسال اظهارنامه کلیک کنید و باید از اطلاعات وارد شده اطمینان داشته باشید. در صورتی که اطلاعات وارد شده نادرست باشد، شامل جریمه خواهید شد.

قسمت‌های مهم اظهارنامه مالیاتی

قسمت‌های مهم اظهارنامه مالیاتی

عکس و اطلاعات وارد شده در فرم اظهارنامه باید به درستی و بدون نقص باشد. فرم اظهارنامه شامل قسمت‌های مختلفی است که باید آن را به درستی پر کنید. برای آگاهی از قسمت‌های مهم اظهارنامه مالیاتی این قسمت را تا انتها دنبال کنید.

اطلاعات فرد

فرد مورد نظر باید اطلاعات پایه خود را مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، کد اقتصادی، محل اقامت، محل دفتر، شماره حساب بانکی برای واریز یا استرداد مالیات و دوره مالیاتی مدنظر را ارسال کند. این اطلاعات باید به صورت کامل و به درستی وارد شود.

محاسبه مالیات

تمام مالیات پرداخت شده، مقرر و قابل پرداخت باید در این قسمت محاسبه شود. ممکن است بتوانید این موارد را با نرم افزار حسابداری بازرگانی حساب کنید. این موارد هم برای ارسال اظهارنامه اهمیت دارد. در صورتی که هر کدام از این قسمت‌ها نقص داشته باشد اظهارنامه مالیاتی شما مورد قبول واقع نمی‌شود.

درآمد‌‌ها

در این قسمت تمام درآمدی که مشمول مالیات می‌شود باید نام برده شود. این درآمد‌ها شامل حقوق، دستمزد، سود سهام، سود سپرده، اجاره ملک و درآمد‌های شامل فروش ملک است. در این اظهارنامه همچنین باید هزینه‌هایی که شامل مالیات نمی‌شوند هم آورده شود. این درآمد‌ها به صورت سود و زیان محاسبه می‌شود.

هزینه‌ها

یکی دیگر از نکاتی که آوردن آن در اظهارنامه مهم است، هزینه‌ها است. شما باید در اظهارنامه باید هزینه‌های مربوط به فعالیت اقتصادی، وقف و کمک، پرداخت مالیات، کسب و کار و… ذکر شود.

پیوست‌ها

در نهایت و پس از تکمیل تمام موارد باید به پیوست ها هم دقت کنید. شما باید صورتحساب بانکی، اسناد و مدارک مشمول مالیات و اسناد مرتبط با هزینه و درآمد را به فایل اظهارنامه پیوست کنید.

چه کسانی باید برای اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند؟

چه کسانی باید برای اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند؟

طبق بخشنامه‌ای که سازمان امور مالیاتی کشور ارائه داده است، بعضی از افراد باید در سال ۱۴۰۳ اظهارنامه مالیاتی ثبت نام کنند افرادی که شاملارسال این اظهارنامه می‌شوند عبارتند از:

اشخاص حقیقی

کلیه صاحبان مشاغل شامل این افراد می‌شود. علاوه بر افرادی که پروانه کسب دارند، افرادی که فاقد پروانه کسب هستند هم ملزم به ثبت نام اظهارنامه مالیاتی هستند. افرادی که به واسطه قانون از پرداخت مالیات معاف شدند هم شامل این طرح می‌شوند‌. صاحبان املاک تجاری و مسکونی که درآمد آنها بالای ۴۰۰ میلیون ریال است هم ملزم به ارسال اظهارنامه هستند.

اشخاص حقوقی

نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و تعاونی مالکان املاک تجاری و مسکونی که درآمد آن‌ها بیش از ۴۰۰ میلیون ریال است ملزم به ارسال اظهارنامه هستند. اشخاص حقیقی هم باید مانند اشخاص حقوقی اظهارنامه خود را ارسال کنند.

کلیه اشخاص حقیقی حقوقی که در سال ۱۴۰۲ شامل فعالیت اقتصادی ملزم به ثبت نام اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳هستند. در صورتی که این افراد اقدام به ارسال اظهارنامه از طریق سامانه مربوطه نکنند شامل جریمه خواهند شد. بنابراین باید تا زمانی که مهلت دارند، اقدام کنند.

مهلت ثبت نام اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳

اگر می‌خواهید بدانید که ثبت نام اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۳ تا چه زمانی هست، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. مهلت ارسال اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی با یکدیگر متفاوت است. مهلت ارسال اظهارنامه افرادی حقیقی در سال ۱۴۰۳ تا ۱۵ مرداد ماه این سال است. همچنین اشخاص حقوقی تا ۳۱ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ زمان دارند تا اظهارنامه مالیاتی را ارسال کنند. البته مدت ارسال اظهارنامه در ابتدا کمتر بوده اما از طریق ارسال بخشنامه تمدید شده است. افراد می‌توانند با توجه به اطلاعاتی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها دادیم، وارد سامانه مد نظر شوند و از آن طریق برای ارسال اظهارنامه اقدام کنند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی راجع به ارسال اظهارنامه در اختیار شما قرار دادیم. ارسال اظهارنامه مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فعالیت کسب و کار این افراد به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات سالانه بستگی دارد. در صورتی که این افراد اظهارنامه را به درستی ارسال نکنند، در سال‌های بعدی دچار جریمه‌های سنگین می‌شوند. بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن جریمه برای کسب و کار‌ها، باید در زمان معین شده و به درستی اظهارنامه را ارسال کنید. امیدواریم این مقاله در راه ارسال اظهارنامه مالیاتی در سایت برای شما مفید واقع شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :فریده محمدی

      نکات عالی درباره اظهارنامه مالیاتی گذاشتید ممنون از اطلاعات مفیدتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید فریده جان 🙂