خبر مهم رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور برای بازنشستگان - افق اقتصادی

خبر مهم رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور برای بازنشستگان - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 299019 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور، از واریز مبلغ یک میلیون تومان علی الحساب حقوق بازنشستگان خبر داد.

خبر مهم  رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور برای بازنشستگان

به گزارش نبض بازار،  محمد اسدی از پیگیری وضعیت واریز یک میلیون علی الحساب بازنشستگان خبر داد که علاوه بر این موضوع در ادامه سایت نبض بازار، نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بیان کرده ایم و یادآور می شویم که در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان بابت على الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این تشکل عالی در راستای واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.
محمد اسدی گفت: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیرماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم؛ نباید بین بازنشستگان صندوق‌ها تبعیض قایل شوند.وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق‌های مختلف بازنشستگی خودداری شود.
گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی، برای کارمندان، صرفا با مراجعه حضوری به کارفرما و برای بازنشستگان، به دو شیوه حضوری و با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و اینترنتی، با مراجعه به سایت مخصوص سازمان تامین اجتماعی، میسر است. استعلام این گواهی با کد ملی نیز از طریق مراجعه به سایت سازمان، مقدور می باشد.
گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی، یکی از مهم ترین مدارک و مواردی است که متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی یا ضمانت از دیگران، باید از آن، برخوردار باشد. در غیر این صورت، امکان استفاده از انواع وام بانکی و یا ضمانت از دیگری برای این امر، منتفی خواهد بود.
با توجه به اینکه نحوه دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی، در خصوص افراد شاغل و بازنشسته، متفاوت می باشد و هر کدام از این افراد، باید به سایت و مرجع متفاوتی مراجعه کنند، ضروری است از مراحل درخواست و نحوه دریافت این گواهی، مطلع بود.
از این رو، در اندیشه معاصر، قصد داریم، پس از معرفی سامانه دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی و توضیح شرایط دریافت این گواهی، نحوه و مراحل دریافت آن را در خصوص هریک از کارمندان و بازنشستگان دارای بیمه تامین اجتماعی، توضیح داده و بگوییم استعلام آن با کد ملی، چگونه می باشد.
سامانه درخواست گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی
گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی، یک نامه اداری بوده که از سوی سازمانی که فرد در آن مشغول به کار است، صادر می گردد تا کارمند، بتواند از آن، در مواردی همچون تضمین بازپرداخت وام دیگری، تضمین بازپرداخت اقساط وامی که خود اخذ نموده و یا ضمانت استفاده از سایر تسهیلات، استفاده نماید.
بیشتر بخوانید دلیل تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان چیست؟ فرمول جدید محاسبه حقوق بازنشستگان در آیین‌نامه متناسب‌سازی خبر خوش وزیر کار برای بازنشستگان کارگری/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد خبر مهم امروز یکم مهرماه برای بازنشستگان کارگری | چرا حقوق این گروه از بازنشستگان در شهریور ماه واریز نشد؟
دریافت این گواهی، شیوه های مختلفی داشته که با رواج اینترنت، امکان دریافت اینترنتی آن نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی، مورد پیش بینی قرار گرفت و در همین راستا، سایت و سامانه مخصوصی را برای آن، طراحی نمود تا بدون نیاز به مرجع خاصی، بتوان به صورت الکترونیکی، گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی را دریافت کرد.سامانه درخواست گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی​، که صرفا در حال حاضر، این خدمت را به بازنشستگان ارائه می دهد، سایت سازمان تامین اجتماعی است که از طریق آدرس eservices.tamin.ir، در دسترس متقاضیان بوده و می توانند، نسبت به دریافت گواهی کسر از حقوق، از طریق آن، اقدام کنند.
امکانات سامانه درخواست گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی​، صرفا محدود به ارائه این گواهی نبوده و امکانات دیگری را نیز در اختیار متقاضیان، قرار می دهد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مشاهده سوابق بیمه زنان خانه دار و باقی افراد دارای بیمه تامین اجتماعی، خدمات مربوط به کارفرمایان، محاسبه خرید خدمت سربازی و… اشاره کرد.
شایان ذکر است که استفاده از امکانات سامانه درخواست گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی​، مستلزم داشتن حساب کاربری در این سامانه می باشد که این امر، از طریق انتخاب گزینه ثبت نام سایت eservices.tamin.ir، ممکن و میسر است.
منبع: خبر آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید