مدت خدمت سربازی تغییر کرد؟ - افق اقتصادی

مدت خدمت سربازی تغییر کرد؟ - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 203153 |
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ |
87 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

سازمان وظیفه عمومی فراجا توضیحاتی درباره مدت خدمت سربازی ارائه داد.

مدت خدمت سربازی تغییر کرد؟

به گزارش نبض بازار، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت خدمت سربازی تغییر نمی‌کند.
امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت خدمت دوره ضرورت برابر ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، متناسب با شرایط و نیازمندی کشور تعیین می شود و برابر آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در سال جاری کاهش مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با شرایط کنونی و نیاز کشور به میزان حداقل ۱۴ ماه تعیین شده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در راستای طرح تحول خدمت سربازی با شرایط فعلی، میانگین مدت خدمت در مناطق مختلف کشور و با اعمال امتیازات کسر خدمت ویژه متاهلین، کسر خدمت به تعداد فرزندان، کسر خدمت محققین و نخبگان، کسر خدمت ویژه مناطق خدمتی و… به کمتر از ۱۴ ماه رسیده و عملا دغدغه ای که مورد نظر برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بوده تامین شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه عمومی و رشد و تعالی و توانمندسازی مشمولان، با همکاری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی در سالیان اخیر ضمن افزایش حقوق سربازان در زمینه مهارت آموزی و اشتغال آنان نیز گام های موثری برداشته است.
سازمان وظیفه عمومی در این اطلاعیه عنوان کرد: کاهش مدت خدمت دوره ضرورت بیشتر از مدت تصویب شده فعلی و افزودن برخی از معافیت‌ها، باعث کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره وری در حوزه های دفاعی و امنیتی سازمان های نیروهای مسلح می شود، براین اساس ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی بر تغییر مدت خدمت سربازی ندارد.
این سازمان در پایان تاکید کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی پیرامون قوانین و مقررات خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی فراجا بوده و کلیه جوانان عزیز برابر اطلاع رسانی رسمی این سازمان، نسبت به برنامه ریزی برای آینده خود و مشارکت در امر تامین امنیت میهن عزیزمان اقدام کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید