اولتیاتوم به رئیس مجلس برای تعیین تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی - افق اقتصادی

اولتیاتوم به رئيس مجلس برای تعیین تكليف بازنشستگان تامين اجتماعي - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 130633 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ |
224 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس کانون کارگران بازنشته تامین اجتماعی تهران از قالیباف خواست تا درمورد مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کند.

اولتیاتوم به رئیس مجلس برای تعیین تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی
به گزارش نبض بازار، بازنشستگان معتقدند ۹۰درصد مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی با اجرای درست قانون حل می شود. رئیس کانون کارگران بازنشته تامین اجتماعی تهران در پاسخ به این سوال که سرانجام نامه کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی به قالیباف رئیس مجلس برای دیدار با وی چه شد؟گفت: تا کنون نتیجه ای نداشته است.
 
علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: از آقای قالیباف می خواهیم نسبت به اطرافیان و مشاوران خود حساس باشد و حرف افراد ناآگاه را گوش نکند و دیداری با بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشد.
 
وی با اشاره به دیدار خود به همراه آقای بیات ازکانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با قالیباف در ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: در آن دیدار به مصوبه غیر قانونی شورای عالی کار در خصوص حداقل مزد سال جاری و رعایت نشدن تورم اعلامی بانک مرکزی د رتعیین حداقل مزد اعتراض و خواهان اصلاح آن شدیم.
 
دهقان کیا گفت: در آن جلسه آقای قالیباف قول داد بانک رفاه کارگران را به صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی بازگرداند.آقای قالیباف مرد است و قولش! متاسفانه شاهدیم که در مجمع اخیر بانک رفاه که برای اولین بار در محلی غیر از سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران برگزار شد ۲ هزار میلیارد تومان نیز مالیات بدل از جریمه برای این بانک تعیین شده است که باید به دولت پرداخت نماید.کجای این کار عدالت و حمایت از حق و مظلوم است؟
 
وی گفت: ما در زمان اشتغال خود پیش از دریافت حقوق مالیات داده ایم بنابراین قرار نیست ۲ بار مالیات بدهیم.
 
او خاطر نشان کرد: سازمانی به گستردگی تامین اجتماعی که به اندازه چند وزارتخانه بوده و نیمی از جمعیت کشور بیمه شده آن هستند به طور قطع نیازمند بانک است.
 
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران اقدامات مثبت قالیباف را برای بازنشستگان تامین اجتماعی بر شمرد وگفت: در خصوص پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی وی نامه ای به رئیس سازمان خصوصی نوشته و با معرفی ما به سازمان خصوصی سازی موجب شد تا شرکتهای بورسی به سازمان واگذار شود که برای تامین اجتماعی عایدی داشته باشد که نمونه آن واگذاری شرکت پالایشگاه شازند به سازمان تامین اجتماعی بود.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات حمایتی آقای قالیباف برای بازنشستگان تامین اجتماعی کسر نشدن مبالغی در تایید نسخ الکترونیکی در داروخانه ها بود که اجرایی شد و همچنین حمایت وی از افزایش ۳۸ درصدی افزایش حقوق ها در سال گذشته را می توان ذکر کرد که با تلاش کانون های بازنشستگی و حمایت رئیس مجلس موضوع به نتیجه رسید و حق بزرگی از بازنشستگان احیا و افزایش ۱۰ درصدی حقوق سایر سطوح بازنشستگان ملغی شد.
 
دهقان کیا تصریح کرد: دولت برای بازنشستگان کشوری ۲۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است که ما هم خوشحال هستیم اما از این موضوع نارحت هستیم که به بازنشستگان تامین اجتماعی که می رسد می گوید پول ندارم و حتی بابت خدمات سازمان تامین اجتماعی به اقشار مد نظر دولت،تامین اجتماعی ۲۱۴ هزار میلیارد تومان از جیب ما هزینه می کند.
 
وی گفت: چپ و راست ندارد هر دولتی که به سازمان تامین اجتماعی می رسد چشم به اموال و منابع این سازمان دارد.اما خوب ما هم در انتخابات مجلس و سایر انتخابات ها حسابمان را با مسئولانی که به بازنشستگان تامین اجتماعی پشت کرده اند تسویه خواهیم کرد.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید