پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی با ماهواره‌بر سیمرغ - افق اقتصادی

پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی با ماهواره‌بر سیمرغ - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 24019 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۵ |
265 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ایران: ماهواره‌برِ سیمرغ برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی را به صورت همزمان با موفقیت به فضا پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک با ماهواره برهای […]

پرتاب موفق سه محموله تحقیقاتی با ماهواره‌بر سیمرغ

اقتصاد ایران: ماهواره‌برِ سیمرغ برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی را به صورت همزمان با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

حسینی در خصوص عمکرد ماهواره بر سیمرغ  می گوید در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد. در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار ۳ محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در این پرتاب داده‌های تله متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد خبر داد با تطبیق داده‌ها و تطبیق عملکرد ها، برنامه ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید