حضور صنعتگران در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران - افق اقتصادی

حضور صنعتگران در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 23769 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۰ |
303 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ایران: صنعتگران برای کاربردی سازی ربات‌های ساخته شده در مسابقات روبوکاپ در هفدهمین دوره از این مسابقه حضور یافتند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر داود ثمری دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار این دوره از رقابت‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی نخبگان رباتیک کشور و جریان سازی […]

حضور صنعتگران در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

اقتصاد ایران: صنعتگران برای کاربردی سازی ربات‌های ساخته شده در مسابقات روبوکاپ در هفدهمین دوره از این مسابقه حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر داود ثمری دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار این دوره از رقابت‌ها در جمع خبرنگاران گفت: شناسایی نخبگان رباتیک کشور و جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه هوش مصنوعی هدف این مسابقات است.

وی افزود: در حال حاضر این رقابت به منظور ارائه ربات‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی و حمایت بخش صنعت کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود برگزار می شود.

ثمری با بیان اینکه با هدف کاربردی سازی ربات ها صنعتگران در این رقابت رباتیکی حضور دارند، گفت: امیدواریم در جریان برگزاری این رویداد، ربات‌های ساخته شده به بخش صنعتی کشور وارد شوند و به تبع آن صنعت کشور از مزایای این ربات‌ها در بهبود عملکرد بهره‌برداری کند.

معاون فناوری واحد علوم تحقیقات اضافه کرد: همچنین در این رقابت، رویداد سکوی پرتاب با موضوع شناسایی و تقدیر از رساله‌ها و پایان نامه‌های برتر در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی برگزار می شود.

دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به حمایت از تیم‌های منتخب گفت: تیم‌های برگزیده این مسابقات در صورت تمایل می‌توانند نسبت به تبدیل تیم‌ خود به یک استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان در واحد علوم و تحقیقات و در مرکز رشد این دانشگاه اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین با تشکیل انجمن فناوری رباتیک، افراد برگزیده و منتخب حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک شناسایی و ضمن راهبری و توان‌افزایی مستعدان، تیم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک تشکیل خواهد شد.

ثمری ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱ مجوز راه‌اندازی سرای نوآوری سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های نرم را با رویکرد استقرار تیم‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک، از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده‌ایم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید