مروری بر چند خبرخوب فناوری در هفته جاری + فیلم - افق اقتصادی

مروری بر چند خبرخوب فناوری در هفته جاری + فیلم - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 23650 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۳۸ |
289 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد ایران: امضای موافقت نامه‌های همکاری و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درصنعت نفت به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو و رشد ۱۰۸درصدی خدمات فناوری نانو از خبرهای خوب حوزه فناوری به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در یک ماه اخیر ۵ خبر مهم در حوزه فناوری خبرساز شد؛ نخست با امضای موافقتنامه ۵۰۰ میلیون یورویی بازار […]

مروری بر چند خبرخوب فناوری در هفته جاری + فیلم

اقتصاد ایران: امضای موافقت نامه‌های همکاری و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درصنعت نفت به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو و رشد ۱۰۸درصدی خدمات فناوری نانو از خبرهای خوب حوزه فناوری به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، در یک ماه اخیر ۵ خبر مهم در حوزه فناوری خبرساز شد؛ نخست با امضای موافقتنامه ۵۰۰ میلیون یورویی بازار جدیدی برای شرکت‌های دانش بنیان نفتی ایجاد شد، به کمک این توافقنامه نیازهای گلوگاهی و صنعت نفت به کمک متخصصان و دانش بنیان‌ها حل می‌شود.

خبر دوم این بود که ایران رتبه چهارم جهان در علوم فناوری آب را به دست آورد و بالاتر از آلمان، انگلستان، کانادا، فرانسه، روسیه و ژاپن ایستاد.

سومین خبر مربوط بود به ساخت سامانه شبیه ساز ناوبری شناورهای نظامی با یک سوم قیمت نمونه خارجی. ساخت این محصول اقدامی بزرگ برای آموزش‌های نظامی بوده و قابلیت شبیه سازی ۴۰ بندر و ۳۸ شناور نظامی را دارد.

رشد ۱۰۸ درصدی خدمات فناوری نانو کشور به نسبت شاخص تولید کالا، چهارمین خبر مهم حوزه فناوری در یک ماه اخیر بود. شاخص تولید کالا و تجهیزات نانوفناورانه، رشد ۶ برابری را نشان می‌دهد و حدود ۲۰ درصد از تمام محصولات نانو به شاخصِ تجهیزات نانو تعلق گرفته است.

پنجمین خبر نیز درباره امضای ۵ قرار داد تولید بار اول توسط شرکت‌های نفتی به مبلغ ۱۱ میلیون یورو با شرکت‌های دانش بنیان بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید