استارتاپ هوش مصنوعی ایرانی، میلیون دلاری شد

استارتاپ هوش مصنوعی ایرانی، میلیون دلاری شد
دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-14
کد خبر: 307141 |
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۲۴ | منبع: triboon.news
10 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در جهان داشته‌اند. با رواج ابزارهای هوش مصنوعی، استارتاپ‌هایی در این زمینه در جهان شکل گرفتند.

استارتاپ هوش مصنوعی ایرانی، میلیون دلاری شد

مانی، یکی از استارتاپ‌های هوش مصنوعی در ایران است که فعالیتش را از فروردین ۱۴۰۲ آغاز کرده است. استارتاپ مانی که بنیان‌گذار آن محمدرضا حقیری است را با نام‌های مانی‌آرت و مانی AI نیز می‌شناسند. مانی، یک پلتفرم هوش مصنوعی زایا (Generative AI) ایرانی است که در ابتدا فقط برای تولید تصاویر مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در گذر زمان، ایده‌های نوآورانه‌ی دیگری نیز روی آن پیاده‌سازی شد.

به گزارش تریبون‌نیوز، پروژه‌هایی مانند مارال که یک مدل زبانی ۷ میلیارد پارامتری آموزش‌دیده روی داده‌های فارسی است و موسیقا که کارش تولید موسیقی از متن ورودی است نیز در کنار مانی تولید شدند. این پروژه‌ها، در یک سال اخیر، توجه سرمایه‌گذاران به‌خصوص سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب کرده است.

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی به پلتفرم هوش مصنوعی مانی

در تابستان ۱۴۰۳، استارتاپ مانی از طرف برخی از شرکت‌های هوش مصنوعی در شرق آسیا (کشور چین) تسهیلاتی را در قالب زیرساخت دریافت کرد و این تسهیلات منجر به ساخت مدل ۴۰۰ میلیارد پارامتری جبیر مبتنی بر لاما ۳.۱ شد که برای تولید، خلاصه‌سازی و پرسش و پاسخ متن فارسی به کار می‌رود.

پس از آن، تیم مانی مذاکراتی را با تیم‌ها و شرکت‌هایی از چین، کره جنوبی، فرانسه و بریتانیا داشت و توانست تسهیلات و برنامه‌های اسپانسری را از شرکت‌های مختلف دریافت کند. در نهایت، مانی توانست توجه سرمایه‌گذاران آمریکای شمالی را به خود جلب کند و سرمایه‌گذاران پلتفرم مانی را ارزش‌گذاری کردند. بر همین اساس، ارزش استارتاپ مانی ۲/۴ میلیون دلار ارزیابی شد و توافقاتی نیز در زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. لازم به ذکر است که شرکت سرمایه‌گذار، در حال حاضر پنج درصد از سهام مانی را دریافت کرده است. طبق اعلام بنیان‌گذار استارتاپ هوش مصنوعی مانی، این کسب‌وکار فناورانه در آینده نیز قصد افزایش سرمایه از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی و به‌خصوص سرمایه‌گذاران منطقه خاورمیانه را خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید