فینال رقابت بذرپاشان برگزار شد

فینال رقابت بذرپاشان برگزار شد
جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-20
کد خبر: 297790 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ | منبع: triboon.news
53 بازدید
۲
3
ارسال به دوستان
پ

رقابت بذرپاشان روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه با همکاری مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس و شتابدهنده جهش برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شتابدهنده‌ها و شکوفایی آن‌ها عنوان شده است.

فینال رقابت بذرپاشان برگزار شد

به گزارش تریبون‌نیوز، در ابتدای این رویداد که در خانه کارمان لواسان برگزار شد، مهدی عظیمیان، رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس درباره روند شکل‌گیری و مسیر توسعه این مرکز توضیحاتی داد. به گفته عظیمیان، مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک پردیس ده سال است که فعالیت خود را برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و کمک به ایجاد استارت‌آپ‌های پایدار آغاز کرده است.

دورهمی‌های استارت‌آپی جدی گرفته شود

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس در صحبت‌های خود اعلام کرد که تلاش این مرکز برگزاری رویدادهای کارآفرینی و راه‌اندازی زنجیره‌های پایدار کارآفرینی است. عظیمیان، تاکید کرد که برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار، باید دورهمی‌های استارت‌آپی را جدی گرفت. او گفت که مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس به دلیل اهمیت رویدادهای کارآفرینی از این دورهمی‌ها حمایت مادی و معنوی می‌کند.

مهدی عظیمیان، رئیس مرکز شتابدهی نوآوری
در رویداد بذرپاشان، رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: «یکی دیگر از موضوعاتی که ما در مرکز بررسی می‌کنیم، توجه به فضاهای کار اشتراکی است و در حال حاضر ۲۵ فضای کار اشتراکی عضو مرکز شتابدهی نوآوری هستند.» تصویب دستورالعمل و تعریف شاخص‌های صلاحیت فضای کار اشتراکی و امکان دانش‌بنیان شدن این فضاها برخی از اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس است.

مدیر مرکز شتابدهی پارک پردیس رویدادها را موتور محرک اکوسیستم کارآفرینی دانست و افزود: «رویدادها ملاک ارزیابی پایداری اکوسیستم هستند چرا که افراد با حضور در رویدادهای کارآفرینی می‌توانند توانایی‌های موردنیاز خود را به دست آورند و با شبکه‌سازی تیم‌ خود را تشکیل دهند و این جوشش‌ها هستند که اتفاقات جدید را رقم می‌زنند.»

عظیمیان از پردیس‌سامیت به‌عنوان بزرگترین اجتماع برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی و شتابدهنده‌ها و فضای کار اشتراکی یاد کرد. او در پایان صحبت‌های خود گفت: «در رقابت بذرپاشان تصمیم گرفتیم به جای آن که استارتاپ‌ها محصولاتشان را معرفی کنند، شتابدهنده‌ها درباره فعالیت‌هایشان صحبت کنند و فرصت برای سرمایه‌گذاری روی شتاب‌دهنده‌ها فراهم شود. در واقع، این رویداد یک دمودی برای شتابدهنده‌هاست و از میان ۸۹ عضو مرکز شتابدهی نوآوری، برترین‌ شتابدهنده‌ها انتخاب شدند و در این رویداد حضور دارند.»

پدرام ورشوکار، مدیرعامل گروه مالی بلوط یکی دیگر از سخنرانان رویداد بذرپاشان بود. ورشوکار، پاشنه آشیل استارتاپ‌های ایرانی را ضعف در صورت‌های مالی و بی‌توجه به موضوعات حاکمیت شرکتی عنوان کرد و گفت: «پیش‌بینی‌های مالی موضوع مهمی است اما در کشور ما به‌خاطر شرایط تورمی و تحریم‌هایی که وجود دارد، نمی‌توان پیش‌بینی‌های مالی دقیقی داشت. با این حال، نباید پیش‌بینی‌های مالی را دست کم گرفت و سرمایه‌گذاران باید شفافیت استارتاپ‌ها در صورت‌های مالی و توجه‌شان به مسائل حاکمیت شرکتی را در اولویت قرار دهند.»

فین‌تک و هوش مصنوعی، موضوع مورد علاقه شتابدهنده‌های ایرانی

سمیه خوش‌سرور، مدیرعامل شتابدهنده نوآفرین اولین ارائه‌دهنده مرحله نهایی رقابت بذرپاشان بود. خوش‌سرور گفت: «شتابدهنده فناوری‌های مالی نوآفرین روی موضوعات مرتبط با فین‌تک و هوش مصنوعی کار می‌کند و مجوزهای مختلفی را در این زمینه‌ها دریافت کرده است.» به گفته خوش‌سرور این شتابدهنده که مجوز دانش‌بنیانی را دارد، در پارک فاوا مستقر است و دو دفتر دیگر هم در پارک‌‌های علم و فناوری دارد.
به گفته مدیرعامل شتابدهنده نوآفرین براساس برنامه‌ای که این شتابدهنده فناوری‌های مالی دارد، هدف آن‌ها این است که روند خروج موفقشان از استارتاپ‌ها بین ۳ تا ۷ سال طول بکشد. نوآپی پلتفرم هوشمند پول بین ایران و دیگر کشورها، شرکت معاملات هوشمند نوآوری، پلتفرم مدیریت منابع انسانی شناختی و صندوق پژوهش و فناوری برخی از استارتاپ‌های حاضر در این شتابدهنده هستند.

مهدی صداقت، مدیرعامل خانه نوآوری

مهدی صداقت، مدیرعامل خانه نوآوری نیز درباره خدمات این شرکت توسعه کارآفرینی و نوآوری صحبت کرد. براساس آمارهایی که مدیرعامل خانه نوآوری اعلام کرده، این مرکز شتابدهی که تمرکز اصلی‌اش روی آموزش و رشد فرهنگ کارآفرینی است، تاکنون میزبان بیش از ۱۰۷ استارتاپ شده است که در حوزه‌های محتوا، فین‌تک، تامین مالی جمعی، املاک، رمزارزها، فروش طلا و خرید اقساطی فعالیت می‌کنند. صداقت گفت: «دیجی‌فای، دکتر موتوری و هماتیت برخی از استارتاپ‌های خانه نوآوری هستند که خروج موفقی داشته‌اند.»

محمد حسین روحانی، مدیرعامل گرین‌تک نیز خدمات این شتابدهنده را شرح داد و گفت: «تمرکز گرین‌تک یا سرزمین نوآوری گرین‌وب، روی استارتاپ‌های هوش‌ مصنوعی، رایانش ابری، اینترنت اشیا، امنیت، بلاکچین و بازی است. ما ۲۷۰ هزار مشتری در ایران و بیش از ۷۰ دیتاسنتر در جهان داریم و با بیش از ۲۵۰ نیروی متخصص در شهرهای مختلف کار می‌کنیم.»

سپس، مهرناز کمانگری مدیرعامل هفت و هشت، درباره این گفت: «ما در هفت‌وهشت از فناوری‌های نوینی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای اجرایی شدن ایده‌های نوآورانه حوزه معماری استفاده می‌کنیم و سعی کرده‌ایم فضای خلاقانه‌ای را برای برگزاری رویدادها و ارائه‌ اید‌ه‌های نوآورانه فراهم کنیم.» کمانگری در ادامه، چند استارتاپ در هفت‌وهشت را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد.

محسن دوست‌کام، مدیرعامل شتابدهنده هنام فارمد هم گفت:‌ «در شتابدهنده هنام از استارتاپ‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی حمایت می‌کنیم.» این شتابدهنده به‌صورت اختصاصی در زمینه‌های دارو، مکمل‌های دارویی و تجهیزات مبتنی بر فناوری های نوین فعالیت می‌کند.

محمدحسین مقبل اصفهانی، مدیرعامل شتابدهنده پیشگامان کویر، آخرین ارائه را در فینال رقابت بذرپاشان داشت و خدمات و زیرمجموعه‌هایش را معرفی کرد. پیشگامان شتابدهنده‌ای است که زمینه‌های لجستیک، فناوری اطلاعات، کشاورزی، آب و انرژی کار می‌کند.

جهش پارک راه‌اندازی می‌شود

کاوه گودرزی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل جهش در فینال رقابت بذرپاشان گفت: «جهش ۹ ساله شد و ما به پشتوانه اعتمادی که اساتید دانشگاه شهید بهشتی و مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و پارک فناوری پردیس به ما داشته‌اند، توانستیم ایده‌ جهش را پرورش بدهیم و رویدادهای مختلفی را برگزار کنیم. برگزاری استارتاپ ویکند، خاطرات خوشی را برای ما به همراه دارد چون ما دوران شکوفایی اکوسیستم استارتاپی را دیده‌ایم.»

کاوه گودرزی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل جهش

گودرزی پس از آن که مسیر توسعه جهش از ابتدا تاکنون را شرح داد گفت: «پس از مهاجرت امیر پارسا، هم‌بنیان‌گذار جهش، ما شعبه جهش در انگلستان را راه‌اندازی کردیم.» و به زودی جهش پارک را برای ارتباطات بهتر و بهینه‌تر استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها راه‌اندازی می‌کنیم. جهش‌ پارک، یک فضای تعاملی متاورسی است.

در پایان این رویداد، مدیران مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس از کاوه گودرزی، سهیل عباسی و پدرام ورشوکار تقدیر کردند و ۹ سالگی جهش را تبریک گفتند و در نهایت، رقابت بذرپاشان با پیشنهاد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان برای این شش شتابدهنده به‌ پایان رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :مینو مرامی

      سلام مرسی که پست های مفیدی میزارید این مقاله رو خوندم و برای دخترم خیلی مفید بود.

      1. نویسنده :کارشناس روابط عمومی

        سلام از اینکه مطالب ما برای شما مفید واقع شده است خرسندیم.