قیمت سمعک در بازار | دانش آموزان ناشنوا ۵ برابر هزینه بیشتر دارند | سفر به این کشورها برای ناشنوایان جذاب است - افق اقتصادی

قیمت سمعک در بازار | دانش آموزان ناشنوا ۵ برابر هزینه بیشتر دارند | سفر به این کشورها برای ناشنوایان جذاب است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 299278 |
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

ناشنوا بودن و صحبت با زبان اشاره به خودی خود خیلی خاص است اما جالب اینجاست که بدانید نشنیدن دیگر محدودیت نیست. زبان اشاره و همه گیر شدن آموزش و یادگیری آن باعث شده است که ارتباط گرفتن با این افراد ساده تر شده باشد. در این گزارش به بررسی هزینه مربوط به دانش آموزان ناشنوا و همچنین قیمت سمعک در بازار پرداخته ایم و در ادامه به این موضوع اشاره کرده ایم که سفر به کدام کشورهای برای ناشنوایان جذاب است.

قیمت سمعک در بازار | دانش آموزان ناشنوا ۵ برابر هزینه بیشتر دارند | سفر به این کشورها برای ناشنوایان جذاب است

راه های ارتباط برقرار کردن بدون شک زبان و گوش است و اغلب آدم ها با استفاده از ادا کردن کلمات و شنیده شدن آن توسط دیگران، پیام خود را انتقال می دهند. اما برخی از آدم ها از نعمت شنیدن محروم هستند و با استفاده از «زبان اشاره» با دیگران ارتباط برقرار می کنند. « زبان اشاره» یک مهارت اکتسابی است و با آموزش می توان از آن استفاده کرد. ۲۳ سپتامبر روز جهانی زبان اشاره نام گذاری شده است، خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز به همین مناسبت به معرفی کوتاهی درباره زبان اشاره پرداخته است و همچنین به بررسی دغدغه های مختلف مربوط به ناشنوایان پرداخته است که در ادامه گزارش می خوانیم.

زبان-اشاره

زبان اشاره چیست؟

زبان اشاره  همان طور که از اسمش پیداست با ایما و اشاره پیام خود را انتقال می هد. زبان اشاره کلمه ها را به صورت بصری منتقل می‌ کند و به طور کامل در دسته زبان‌ های طبیعی قرار می‌گیرد، با این تفاوت که از نظر ساختاری با زبان گفتار متفاوت است. هنوز تعداد دقیق زبان‌ های اشاره در جهان مشخص نیست، اما به طور کلی هر کشور دارای زبان اشاره بومی خود است و برخی کشورها حتی بیش از یک زبان اشاره دارند. این زبان‌ ها در طول تاریخ توسط گروه‌های مختلف ناشنوایان مورد استفاده قرار گرفته‌ اند.

هزینه های مربوط به دانش آموزان ناشنوا

هزینه‌های تحصیل برای دانش‌ آموزان معلول ۴ تا ۵ برابر بیشتر از دانش‌ آموزان عادی است و در این زمینه، خیرین نقش کلیدی ایفا می‌ کنند. یک دانش آموز ناشنوا به یادگیری مهارت هایی نیاز دارد که شاید دانش آموزان عادی به آن نیاز نداشته باشند. همچنین ایاب ذهاب دانش آموزان ناشنوا به مراتب بیشتر از دیگر دانش آموزان است چون این دانش آموزان از نظر ارتباط برقرار کردن محدودیت هایی دارند و مثل دیگر دانش آموزان نمی توانند از سرویس های رایج استفاده کنند و فرد خدمات دهنده باید زبان اشاره بلد باشد. از جهتی هر چقدر دانش آموزان ناشنوا مهارت های مختلفی را یاد بگیرند در آینده با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

قیمت سمعک برای کم شنواها

از هزینه مربوط به دانش آموزان ناشنوا صحبت کردیم اما درجه ناشنوایی در افراد متفاوت است. مثلا برخی از افراد با سمعک می توانند تا حدودی بشنوند. در تصویر زیر چند نمونه سمعک می بینیم که محدوده قیمتی برای هر کدام از آن ها را می توانید ببینید. گران ترین سمعک در تصویر زیر ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت-سمعک

کشورهایی که برای سفر ناشنوایان سفارش شده اند

سفر همیشه یک  گزینه جذاب برای تمام افراد بوده است. اما اینکه کدام کشور قادر است برای تمام افراد با هر محدودیتی جذاب باشد و خدمات متنوع داشته باشد سوالی است که حتما ناشنوایان در سراسر جهان به آن فکر کرده اند. در پاسخ به این سوال می توانیم گزینه جذاب اسپانیا را معرفی کنیم. اسپانیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای ناشنوایان شناخته می‌ شود، زیرا در این کشور با افراد دارای مشکلات شنوایی با احترام و عزت برخورد می‌شود. علاوه بر زیبایی‌ های طبیعی، مهمان‌ نوازی گرم مردم اسپانیا تجربه سفر این بازدیدکنندگان خاص را به طرز قابل‌ توجهی ارتقا می‌ دهد.

گزینه بعدی سوئیس است.این کشور علاوه بر زیبایی‌ های ظاهری، کشوری بسیار پیشرفته است که به تمامی نیازهای افراد پاسخ می‌ دهد. افراد دارای ناتوانی شنوایی در این کشور با هیچ گونه مشکلی روبرو نمی‌ شوند و احساس راحتی و امنیت می‌ کنند. برای مسافران ناشنوا، گزینه‌ای عالی در سوئیس شرکت در تورهای جامع است که به صورت ۲۴ ساعته خدمات راهنمایی به ناشنوایان ارائه می‌دهد. این تورها شامل ۱۲ شب اقامت در هتل‌ های سه ستاره، ۱۵ وعده غذایی (شامل ۱۲ صبحانه و ۳ شام) و همچنین پوشش کامل هزینه‌ های حمل‌ و نقل و ورودی به جاذبه‌ ها و موزه‌ ها است.

در نهایت  سوئد به‌ عنوان کشوری که ناشنوایان را به‌ عنوان افرادی دو زبانه به رسمیت شناخت، در خدمت رسانی به ناشنوایان نقش مهمی را ایفا کرده است. این کشور همچنان در زمینه تسهیل دسترسی برای افراد دارای مشکلات شنوایی صاحب نظر است و به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد تعطیلات برای ناشنوایان شناخته می‌ شود. از دیگر ویژگی‌ های سوئد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای مسافران ناشنوا تبدیل می‌کند، تنوع زیبایی‌ های طبیعی است که نیازی به ترجمه برای لذت بردن از آن‌ها نیست! مسافران ناشنوا می‌ توانند از تماشای شهرهای قدیمی و پر جنب‌ و جوش و همچنین کشتی جنگی نجات‌ یافته از قرن هفدهم در این کشور بهره‌مند شوند و از تماشای شفق شمالی شگفت‌ زده شوند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید