انقلاب در سینما | این فیلم جدید با آیفون ۱۵ ساخته می‌ شود! - افق اقتصادی

انقلاب در سینما | این فیلم جدید با آیفون ۱۵ ساخته می‌ شود! - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 299082 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فیلم «۲۸ Years Later» به کارگردانی «دنی بویل» و با بودجه ۷۵ میلیون دلار، نخستین فیلم بزرگ خواهد بود که با استفاده از آیفون فیلم‌برداری می‌شود.

انقلاب در سینما | این فیلم جدید با آیفون ۱۵ ساخته می‌ شود!

براساس گزارش WIRED، این فیلم ترسناک بریتانیایی پساآخرالزمانی تابستان با استفاده از آیفون ۱۵ پرو مکس به‌عنوان دوربین اصلی فیلم‌برداری شده است. همچنین سازندگان ۲۸ Years Later ظاهراً مستقیم از اپل کمک فنی گرفته‌اند.

«۲۸ سال بعد» دنباله فیلم‌های «۲۸ روز بعد» (محصول ۲۰۰۲) و «۲۸ هفته بعد» (۲۰۰۷) است که بریتانیا را بعد از شیوع بیماری همه‌گیر به سبک زامبی‌ها به تصویر می‌کشد.

فیلم‌برداری فیلم «۲۸ سال بعد» با آیفون

فیلم-آیفون

برای فیلم‌برداری فیلم اول از دوربین فیلمبرداری Canon XL-۱ استفاده شده بود که داده‌هایش را با کیفیت استاندارد ۴۸۰p روی نوارهای MiniDV ذخیره می‌کند. دلیل استفاده از این تکنیک نیاز به فیلم‌برداری از صحنه‌های پیچیده بوده است که لندن متروک را در محدودیت‌های زمانی به تصویر می‌کشد. در واقع نصب دوربین‌های سنتی بسیار بزرگ زمان زیادی می‌برد.

استفاده از این دوربین باعث شده بود نوعی زیبایی‌شناسی دیجیتال منحصر‌به‌فرد ایجاد شود که به‌نوعی ویژگی نمادین فیلم است؛ بنابراین استفاده از آیفون برای فیلم‌برداری نسخه جدید می‌تواند به‌نوعی ادای احترام به دوربین‌های فیلم‌برداری به‌کاررفته در فیلم اول باشد.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه «آنتونی داد منتل»، فیلم‌بردار بریتانیایی که فیلم اول (۲۸ روز بعد) را فیلم‌برداری کرده، در نسخه جدید حضور خواهد داشت. او سال ۲۰۰۸ در هشتادویکمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم‌بردار شد. (برای فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» که کارگردان همین فیلم آن را ساخته بود.)

آیفون-جدید-فیلم

تاکنون چند فیلم دیگر مانند «نارنگی» (Tangerine: محصول ۲۰۱۵) و Unsane محصول سال ۲۰۱۸ با کمک گوشی‌های آیفون ساخته شده‌اند اما تمام آن‌ها در مقایسه با «Years Later ۲۸» کوچک‌تر و کم‌هزینه بوده‌اند و اکران محدودی داشته‌اند.

انتظار می‌رود «۲۸‌ سال بعد» اولین فیلم از سه‌گانه جدیدی با فیلم‌نامه «الکس گارلند» باشد. همچنین «کیلین مورفی»، ستاره فیلم اصلی که اخیراً نقش «جی. رابرت اوپنهایمر» را ایفا کرده بود، نیز احتمالاً در این عنوان حضور داشته باشد.

۲۸ Years Later برای اکران در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۵ (۳۰ خرداد ۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید