وام ویژه آموزش و پرورش برای فرهنگیان | دولت برای بازنشستگان سنگ تمام گذاشت - افق اقتصادی

وام ویژه آموزش و پرورش برای فرهنگیان | دولت برای بازنشستگان سنگ تمام گذاشت - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-08
کد خبر: 276006 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱ |
52 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر اعلام کرد که در سال جاری، مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به ۳ هزار بازنشسته این استان پرداخت شده است. همچنین، اعلام شد که در آغاز ماه مرداد، مبلغ ۳۹ میلیارد تومان وام ضروری با کمترین بهره به حساب یک‌هزار و ۳۰۰ بازنشسته استان بوشهر واریز شده است.

وام ویژه آموزش و پرورش برای فرهنگیان | دولت برای بازنشستگان سنگ تمام گذاشت

داریوش کشتکار اعلام کرد که در استان بوشهر، تعداد ۱۹ هزار و ۵۰۰ بازنشسته وجود دارند که حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند. وی بیان کرد: هر ماه، به طور ماهانه بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان حقوق به حساب بازنشستگان استان واریز می‌شود.

وی میانگین پرداختی حقوق به هر بازنشسته استان بوشهر حدود ۱۵ میلیون تومان در ماه اعلام و بیان کرد: بیشترین حقوق بازنشستگی مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌صورت متوسط ماهانه ۷۰ میلیون تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر بیشترین بازنشسته را مربوط به آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۹ هزار بازنشسته حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی از ۶۰ اداره و شرکت شامل شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی استان بوشهر ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر آنان بازنشسته آموزش و پرورش هستند.

کشتکار با اشاره به جشنواره ورزشی بازنشستگان تصریح کرد: صندوق بازنشستگی استان بوشهر با هدف اشاعه ورزش سلامت‌محور و ایجاد نشاط و شادابی هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی می‌کند که در سال جاری جشنواره ورزشی بازنشستگان پس از بهتر شدن وضعیت آب و هوایی برگزار می‌شود و تاکنون ۲۰۰ بازنشسته استان بوشهر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از پرداخت ۳۶ میلیارد تومان وام کم‌بهره به بازنشستگان این استان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت همزمان با آغاز مردادماه ۳۹ میلیارد تومان وام ضروری کم‌بهره به حساب یک‌هزار و ۳۰۰ بازنشسته استان بوشهر واریز شد. در مجموع امسال تاکنون ۷۵ میلیارد تومان وام بهره ۴ درصدی ضروری به ۳ هزار بازنشسته این استان پرداخت شده است.

کشتکار با اشاره به معرفی بازنشستگان نمونه سال جاری گفت: امسال مرتضی فیروزی نوری در محور فرهنگ و هنر، محمدحسن خسروی بوشهری در محور علوم، آموزش و پژوهش، حسین حیدری در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه و حسن لاوری در عرصه ایثار و فداکاری به‌عنوان بازنشسته نمونه سال جاری استان بوشهر انتخاب و تجلیل شدند.

نرخ-سود-بانکی-1

واریزی جدید ۳۰ میلیونی برای بازنشستگان

 سازمان تامین اجتماعی یکی از تسهیلاتی را که به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ است که بنا بر اعلام احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون، وام قرض‌الحسنه را بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام جهت دریافت وام اشاره‌شده گفت: بازنشستگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام ۳۰میلیون‌ تومانی کنند.

وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی قرار است بعد از پنجم مردادماه، به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و نیازی به هیچ‌گونه پیگیری نیست و در صورت تایید درخواست، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با توجه به محدود بودن سهمیه اختصاصی به نسبت جمعیت بازنشستگان و کثرت متقاضی، تسهیلات اختصاصی بصورت قرعه‌کشی در سایت تامین اجتماعی انجام خواهد شد.

از شرایط ثبت‌نام وام ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر

دارای سن ۵۰ تا ۷۸سال

    مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

عدم مسدودی حساب

مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی

عدم سابقه چک برگشتی

عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)

عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته

داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

همچنین ثبت‌نام مرحله دوم وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان پس از واریز مرحله نخست، مردادماه انجام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید