اقدامات دولت شهید رئیسی برای آموزش و پرورش | رتبه بندی فرهنگیان را به سرانجام رساندیم! - افق اقتصادی

اقدامات دولت شهید رئیسی برای آموزش و پرورش | رتبه بندی فرهنگیان را به سرانجام رساندیم! - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
کد خبر: 267808 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱ |
15 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سرپرست ریاست‌جمهوری اعلام کرد که رییس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی بسیار حساس به موضوع آموزش و پرورش، آموزش و معلم و استاد بود.

اقدامات دولت شهید رئیسی برای آموزش و پرورش | رتبه بندی فرهنگیان را به سرانجام رساندیم!

صبح امروز، محمد مخبر در بیست و ششمین جشنواره ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور شرکت کرد. این جشنواره با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، نمایندگان مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و حدود ۹۰۰ خیر مدرسه‌ساز کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این مراسم، مخبر با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید سلیمانی و آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش توضیحات بسیار مفیدی ارائه کردند و با توضیح خدمات دولت و اهمیت آموزش و پرورش در مجموعه دولت، ما را بی‌نیاز کردند.

محمد-مخبر

وی ادامه داد: شهید رییسی هم معلم بود هم خیر مدرسه‌ساز، هم در دانشگاه و هم در حوزه تدریس کردند و در آستان قدس رضوی بحث مدرسه سازی را دنبال کردند. شهید این توفیق را داشت که معنویت و مدیریت را ممزوج کند و از این دو‌ مقوله برای ماموریت‌های بعدی کمک بگیرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایشان نسبت به آموزش و پرورش و آموزش معلم و استاد فوق العاده حساس بود ادامه داد: این هم مبنای دینی دارد هم مبنای حکمرانی، مبنای دینی دارد یعنی هیچ شغل و هیچ موضوعی به اندازه آموزش و معلمی و تعلیم و تربیت در اسلام اهمیت ندارد.

مخبر با بیان اینکه مبنای حکمرانی دارد یعنی امکان توسعه و پیشرفت یک کشور بدون متمرکز شدن بر تعلیم و تعلم امکان ندارد گفت: یک سری از کشورها همه چیز به لحاظ منابع طبیعی دارند اما وضع بدی دارند و تعدادی از کشورها هیچ ندارند اما نیروی ما هر نخبه متعهد و مقید به مسائل نظام دارند که رشد دو رقمی دارند.

وی با بیان اینکه اگر نیروی مناسب تربیت نشود توسعه مناسب نخواهیم داشت افزود: به همین دلیل رییس جمهور شهید نسبت به آموزش و پرورش و آموزش عالی و ارتقای همه جانبه بخش‌ها حساس بودند. 

مخبر با بیان اینکه دولت قبل مصوبه رتبه بندی فرهنگیان را داشت اما در زمان ما اجرایی شد ادامه داد: در جلسات دولت وزرای کشور هر مطلبی را اعلام‌ میکردند با حساسیت نسبت به آن بحث و تصمیم‌گیری می‌شد. 

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات ما در پیچ های سخت و گذشتن از رشد منفی به رشد ۵ و ۶ درصدی برسیم همین تمرکز بر نیروی انسانی و مجموعه دولت متمرکز شد ادامه داد: مقام معظم رهبری جمله معروفی دارند که می فرمودند اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد مشکلات اقتصادی حل می‌شد.

مخبر با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات کشور نرخ نقدینگی بود که در کشور بصورت ویرانگر خرابکاری میکرد گفت: رشد نقدینگی از حدود ۵۷ یا ۵۸ درصد به ۲۲ یا ۲۳ درصد رساندیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی از ۷ دهم درصد به ۵.۷ دهم درصد رسید افزود: تورم تولید کننده از ۱۰۳ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۰ به کانال ۳۹ درصد رسید که توسط نخبگان صورت گرفت.

مخبر با بیان اینکه یکی از نعمت‌های داده شده خدا به این کشور نیروهای جوان نخبه با انگیزه و امیدوار است ادامه داد: در طول کار این دولت هر مسئله‌ای که پیش آمد با تکیه بر نخبگان حل شد.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز پیشتاز الگویی هستند که حل مشکلات کشور به این الگو احتیاج دارد افزود: در کشور  ظرفیت های بزرگی داریم. بعضی‌ از این ظرفیت‌ها یک موردش کفایت می‌کند تا کشور اداره شود. جایی که ناموفق بودیم به این دلیل بود که نتوانستیم مردم را در مشکلات کشور درگیر کنیم و شما با دیدن این خیرین میتوانید ببینید چه نهضتی اتفاق افتاده و واقعا این کار امیدآفرین است.

مخبر  اظهار کرد: درباره شهید رییسی حضرت آقا فرمودند استقبال از تشییع جنازه ایشان اجر دنیوی ایشان بود. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید