واردات کتاب آئین‌نامه‌دار می‌شود - افق اقتصادی

واردات کتاب آئین‌نامه‌دار می‌شود - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 110824 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ |
272 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد می‌گوید: ۷۰ درصد واردات کتاب کشور در ایام نمایشگاه کتاب صورت می‌گیرد و مابقی نیز در طول سال وارد کشور می‌شود. البته ما با تدوین آئین‌نامه‌ای متقن می‌خواهیم به این مسأله سامان بدهیم.

واردات کتاب آئین‌نامه‌دار می‌شود

 ۷۰ درصد کتب وارداتی کشور در ایام نمایشگاه کتاب وارد می‌شود و مابقی نیز در طول سال. البته این آثار به غیر از کتب ترجمه است. در این خصوص اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین آئین‌نامه‌ای برای ارزیابی و نظارت بر آثار وارداتی می‌گوید که در ادامه می‌خوانیم.

واردات کتاب، آئین‌نامه‌دار می‌شود

مدیر بخش ناشران خارجی سی و چهارمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد واردات کتاب کشور در ایام نمایشگاه کتاب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: البته همه واردات کشور قانونی نیست و از راه‌های غیرقانونی نیز وارد کشور می‌شود. بخش دیگر آثار یعنی ۳۰ درصد مابقی واردات هم در طول سال انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: مجموع نظارت بر این کتاب‌ها و ۷۰ درصدی که در طول نمایشگاه کتاب وارد کشور می‌شود، برعهده اداره کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی است که بخش ناشران خارجی نمایشگاه را نیز مدیریت می‌کند.

جانعلی‌پور با اظهار این که کتب وارداتی در ایام نمایشگاه کتاب را ارزیابی می‌کنیم، گفت: ما با تدوین آئین‌نامه‌ای متقن می‌خواهیم به این مسأله سر و شکل بهتری بدهیم.

نظارت بر کتاب، کاری پرزحمت و شلوغ است

وی در ادامه تصریح کرد: در مسأله ترجمه که امروز خرید و فروش کتاب‌هایش آزاد است و هرکس می‌تواند همراه خودش کتابی بیاورد و وارد بازار کند، نظارت و ارزیابی کاری پرزحمت و شلوغ است. البته ما در این حوزه تجربه‌های خوبی داریم و کارشناسانمان در این حوزه در ۲ دوره گذشته نمایشگاه کتاب تهران (دوره‌های سی و سوم و سی و چهارم)  به طور جدی‌تری فعالیت کرده‌اند. بنابراین اشراف بیشتری پیدا کردیم. در این صورت کتاب‌های مفید و بهتری به دست مخاطبان خواهد رسید.

مدیرکل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد در پایان اظهار داشت: البته کتاب‌های خوبی وارد نمایشگاه می‌شود و یک و نیم درصد از آثار وارداتی، مشکلاتی دارند. تلاشمان بر این است که این آئین نامه به سی و پنجمین نمایشگاه کتاب برسد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید