وزیر علوم: یک کنش‌گر سیاسی به هیچ عنوان رئیس دانشگاه نمی‌شود - افق اقتصادی

وزیر علوم: یک کنش‌گر سیاسی به هیچ عنوان رئیس دانشگاه نمی‌شود - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 310512 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

سیمایی صراف گفت: اگر معلوم شود که شخصی یک کنش‌گر سیاسی است به هیچ عنوان در سمت ریاست دانشگاه گمارده نمی‌شود. ضمن اینکه همه گزینه‌های ریاست دانشگاه‌ها از مراجع قانونی استعلام می‌شوند و استعلام آنها باید مثبت باشد.

وزیر علوم: یک کنش‌گر سیاسی به هیچ عنوان رئیس دانشگاه نمی‌شود

– اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حسین سیمایی صراف وزیر علوم در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شاخص‌های وزارت علوم برای تعیین روسای دانشگاه‌ها گفت: اگر معلوم شود که شخصی  یک کنش‌گر سیاسی است به هیچ عنوان در سمت ریاست دانشگاه گمارده نمی‌شود. وی افزود: معیار ما برای انتصابات اولاً قانون است و ثانیا گفتیم که کسی می‌تواند رئیس دانشگاه شود که توان حداکثری برای ایجاد وفاق و تعامل داشته باشد ضمن اینکه همه گزینه‌های ریاست دانشگاه‌ها از مراجع قانونی استعلام می‌شوند و  استعلام آنها باید مثبت باشد و پس از آن تازه برای آنها حکم سرپرستی زده می‌شود. سیمایی گفت‌: البته مسئله مقبولیت هم مهم است و اگر مدیری همه شرایط را داشته باشد اما از مقبولیت پایین برخورد باشد نمی‌تواند دانشگاه را به درستی اداره کند. وی در پاسخ به سوالی درخصوص بازگشت دانشجویان و اساتید دارای پرونده به دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: بنده قبلاً نیز گفتم ما پرونده‌ها را یک‌به‌یک بررسی کردیم. درباره آنانی که تخلف‌شان آموزشی بوده یا مسائل غیر سیاسی بوده است، روند خود را طی می‌کند.وزیر علوم اضافه کرد: ما فقط در مورد پرونده‌هایی که مربوط به حوادث سال ۱۴۰۱ بود، آن‌ها را یک به یک بررسی کردیم. در مورد تک‌به‌تک نیز نظر دادیم و به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم. اگر کسی مدعی است که دانشگاه آن تصمیم و رأی را اجرا نمی‌کند به ما اطلاع دهند. اگر کسی مدعی بود کافی است که به دفتر بازرسی وزارت علوم اطلاع دهد و به ما بگوید که کدام دانشگاه اجرا نمی‌کند؛ نمی‌توانند از تصمیم اداری تمرد کنند.انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید