پزشکیان: اروپا و آمریکا از یک حکومت وحشی حمایت می‌کنند - افق اقتصادی

پزشکیان: اروپا و آمریکا از یک حکومت وحشی حمایت می‌کنند - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-08
کد خبر: 305220 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رئیس‌جمهور گفت: رژیم صهیونیستی در کشتار به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست و از سویی دیگر هم دم از حقوق بشر می‌زنند، اینان به ما می‌گویند؛ “چرا یک قاتل را اعدام می‌کنید؟”، اتفاقاً باید به آنان گفته شود؛ “شما چرا در برابر کشتار زنان و کودکان چیزی نمی‌گویید؟”

پزشکیان: اروپا و آمریکا از یک حکومت وحشی حمایت می‌کنند

– اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز، سه‌شنبه، در دیدار با فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و هم‌چنین رونمایی از الواح هخامنشی تازه بازگردانده‌شده به کشور، طی سخنانی بیان کرد: واقعیتی که با آن در منطقه مواجهیم، حادثه پشت حادثه است و این مسائل، کار را سخت‌تر می‌کند.وی افزود: یک حکومت وحشی را به منطقه آورده‌اند و اروپا و آمریکا از آن حمایت می‌کنند؛ این رژیم در کشتار به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست و از سویی دیگر هم دم از حقوق بشر می‌زنند. این مدعیان حقوق بشر به ما می‌گویند؛ “چرا یک قاتل را اعدام می‌کنید؟”، این درحالی است که باید به آنان گفته شود؛ “شما چرا در برابر کشتار زنان و کودکان چیزی نمی‌گویید؟”.رئیس‌جمهور در ادامۀ سخنان خود با اشاره به وجود ظرفیت و دارایی‌های میراث فرهنگی کشورمان گفت: کشورهای دیگر آنچه را ندارند، هم می‌سازند ولی متأسفانه ما آن‌چه را داریم، فراموش می‌کنیم. لازم است میراث فرهنگی ما برای آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم این حوزه تلاش کند. اگر ریشه‌های تمدن، توسعه و آگاهی ما را ببرند، بی‌هویت می‌شویم و دیگر نمی‌دانیم که به کدام‌سمت حرکت کنیم.پزشکیان اضافه کرد: ایران ما سرشار از سرمایه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی است و باید این سرمایه‌ها را بشناسیم و به دیگران هم ارائه کنیم. مدیرانی که به‌صورت جریانی و گروهی روی‌کار می‌آیند، هویت خود را نمی‌دانند و تبدیل به آدم‌هایی شده‌اند که قبل از نخبه شدن، می‌خواهند از کشور بروند؛ این درحالی است که این آب‌وخاک متعلق به همۀ ماست. این ما هستیم که نتوانستیم گذشتۀ خودمان را به عزیزان‌مان آموزش دهیم. کسی که گذشته‌اش را نداند، نمی‌تواند برای آینده‌ای نیز برنامه‌ریزی داشته باشد.وی گفت: دانشگاه‌های ما در بهترین حالت نسل دو هستند؛ یعنی در آن علم آموزش می‌‎دهند و در بهترین حالت، تحقیقات انجام می‌دهند که تازه آن‌هم بر مبنای نیازهای جامعه نیست. محقق برای خودش کار می‌کند و دیگری هم کار خود را انجام می‌دهد و این‌ها با هم هماهنگ نیستند. متأسفانه باید گفت بیش از ۹۰ درصد مقالات روی طاقچه‌ها خاک می‌خورند. هنر رشد دادن و توسعه دادن چیزی بود که ما ۲۵۰۰ سال پیش داشتیم.رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما امروزه با هم دعوا می‌کنیم و ما را به دعوا می‌اندازند تا خودشان نفع ببرند. در منطقه سر مسلمانان بلا آوردند؛ اگر مسلمانان با هم بودند مگر می‌توانستند این کار را با ما کنند؟ برای ماندن و نماندن یک شاخص داریم؛ آیا خدمتگزار مردم هستیم یا نه؟ اعلام می‌کنم که حرف‌های ما برای کسب رأی نبود بلکه بر اساس اعتقاد حرف می‌زنیم. هر کاری از دست‌مان بربیاید برای اینکه بتوانیم ایران را به جایگاه خود برسانیم کوتاهی نخواهیم کرد.پزشکیان خاطرنشان کرد: باید هویت خود و ریشه‌هایی را که عمیق و پرافتخار است، به دنیا عرضه کنیم؛ باید این ریشه‌ها را شفاف کنیم. لازم است به دانش‌آموزان آموزش داده شود و هر ایرانی در هر کجای دنیا دلش برای مملکتش بتپد.انتهای پیام/+

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید