۱۱ سپتامبر؛ خط قرمز امنیتی آمریکا - افق اقتصادی

۱۱ سپتامبر؛ خط قرمز امنیتی آمریکا - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-19
کد خبر: 297348 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۱۱ |
22 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

۱۱ سپتامبر، بیش از آنکه یک حادثه یا فاجعه در حوزه امنیت داخلی آمریکا محسوب شود،به یک خط قرمز امنیتی در این کشور تبدیل شده است. نشانه‌های زیادی درخصوص طراحی شده بودن این حادثه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و لابی‌های صهیونیستی در این کشور وجود دارد.

۱۱ سپتامبر؛ خط قرمز امنیتی آمریکا

– اخبار سیاسی – گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- سالگرد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، رسانه‌های غربی را بر آن داشته تا به بازخوانی این حادثه و تبعات آن در منطقه غرب آسیا و نظام بین الملل بپردازند.پایگاه خبری دویچه وله در این خصوص مدعی شده است:”با گذشت ٢٣ سال از ماجرای  ١١ سپتامبر، غرب آسیا  همچنان به ثبات نرسیده و این منطقه هنوز منشاء رشد و گسترش گروه‌های تروریستی است.”در نقد همین گزاره ادعایی، نکات سه گانه ای وجود دارد که لازم است مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد:نخست‌اینکه اساساً ماهیت حادثه ۱۱ سپتامبر با گذشت ۲۳ سال هنوز مبهم باقی مانده است. در سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، همچنان مقامات دو حزب دموکرات و جمهورخواه آمریکا در قبال این حادثه سکوت کرده و از افشای ابعاد پشت‌پرده و پنهانی آن اجتناب می‌کنند. به عبارت بهتر، ۱۱ سپتامبر، بیش از آنکه یک حادثه یا فاجعه در حوزه امنیت داخلی آمریکا محسوب شود، به یک خط قرمز امنیتی در این کشور تبدیل شده است.نشانه‌های زیادی درخصوص طراحی شده بودن این حادثه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و لابی‌های صهیونیستی در این کشور وجود دارد. نومحافظه‌کاران افراطی با طراحی و اجرای پروژه ۱۱ سپتامبر، از آن حادثه خودساخته به‌عنوان دستمایه‌ای جهت حمله به افغانستان و عراق استفاده کردند. حدود ۱۵ سال قبل، یعنی در در سال ۲۰۰۹ میلادی، بیش از ۱۰۰۰ کارشناس و متخصص با امضای نامه‌ای، ضمن زیرسوال بردن روایت رسمی دولت آمریکا از وقایع۱۱ سپتامبر، خواستار انجام یک تحقیقات مستقل در این باره شده‌اند.با این‌حال چنین درخواستی هرگز از سوی نهادهای رسمی و اطلاعاتی آمریکا اجابت نشده است! بدیهی است که قرار نیست هیچ‌گاه پاسخی به این سوالات و ابهامات داده شود زیرا شفاف‌سازی پرونده انهدام برج‌های دو قلو مترادف با یک انفجار خبری گسترده در نظام بین‌الملل خواهد بود.نکته دوم اینکه تروریسم تکفیری داعش در منطقه غرب آسیا، منبعث از مناسبات و تحولات درونی منطقه نبوده و اتفاقاً خاستگاه آن را باید در دو سوی آتلانتیک جست‌وجو کرد! دولت‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مهم‌ترین نقش را در تأسیس داعش و تجهیز آن به انواع سلاح‌ها ایفا نموده و حتی جبهه مقاومت در منطقه را بابت سرکوب تروریسم غربیتکفیری بارها مورد هجمه قرار دادند.رسانه های غربی آدرس تروریسمی را می‌دهند که خود آن را خلق کرده و همچنان مشغول بازتعریف آن هستند. در چنین شرایطی پیچیده‌سازی معمای  ۱۱ سپتامبر ترفندی رسانه‌ای از سوی لابی‌های  غربی و صهیونیستی محسوب می‌شود. اکثر استراتژیست‌ها و تحلیل‌گران حوزه روابط بین‌الملل بر این باورند که آمریکا برای مداخله‌گرایی مستقیم در منطقه غرب آسیا نیاز به یک پیوست امنیتی و تبلیغاتی داشت و آن، همان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.متعاقباً، شکل‌گیری و رشد داعش، سناریوی دیگری بود که متعاقب اشغال افغانستان و عراق و با هدف خلق بحران‌های مزمن و دست‌ساز امنیتی در منطقه طراحی و اجرا شد. قطعاً در این معادله، غرب یک مجرم تمام‌عیار و مصدر خلق انواع جنایات بشری در غرب آسیا و دیگر مناطق دنیاست.انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید