تا زمانیکه انرژی به اروپاوآمریکا برودجنایت در غزه ادامه دارد - افق اقتصادی

تا زمانیکه انرژی به اروپاوآمریکا برودجنایت در غزه ادامه دارد - افق اقتصادی
جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-28
کد خبر: 264470 |
تاریخ انتشار : ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷ |
15 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

نماینده ایلام با تاکید بر هم‌افزایی کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: تا زمانی که انرژی‌تان را به راحتی به روی اروپا و آمریکا باز کردید، قطعا آنها همچنان به این جنایاتی که دارد اتفاق می‌افتد، ادامه می‌دهند.

تا زمانیکه انرژی به اروپاوآمریکا برودجنایت در غزه ادامه دارد

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت مردم غزه، گفت: ناراحت هستیم از وضعیتی که الان در کشور فلسطین وجود دارد و بیشتر ناراحت هستیم از اینکه مدعیان حقوق بشر سکوت کردند و این سکوت هر چند قابل پیش‌بینی بود اما در این حد کسی فکرش را نمی‌کرد که‌ آنها این میزان در برابر این جنایاتی که رخ می‌دهد سکوت کنند.

وی افزود: وقتی منشورهای بین‌المللی را نگاه می‌کنید که می‌گوید اساس در هر جامعه‌ای خانواده است در فلسطین شاهد یک نسل‌کشی هستیم که خانواده‌ها در حال نابودی هستند. در غزه با فقر شدید مواجه هستند از لحاظ غذایی، بهداشت و از لحاظ تمام امکاناتی که یک انسان برای حیات اولیه‌اش نیاز دارد. همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که طبق منشورهای بین‌المللی زنان و کودکان تحت حمایت این منشورها هستند.

نماینده ایلام با اشاره به تعداد شهدا در غزه، بیان کرد: تا این لحظه تعداد شهدا به ۳۷ هزار و ۳۷۳ نفر رسیده است. زخمی‌ها و مجروحین هم به ۸۵ هزار و ۴۵۲ نفر رسیدند. این آمار در رابطه با اتفاقاتی که در غزه می‌افتد از آوریل تا الان خیلی اضافه شده است؛ رژیم صهیونیستی همه اینها را مرتکب می‌شود و جامعه جهانی (دولت‌ها) متاسفانه سکوت کرده‌اند.

فلاحی یاد آور شد: سال ۱۹۴۸ که رژیم صهیونیستی به کمک انگلستان شکل گرفت تا آوریل ۲۰۲۴، گزارشات فراوانی از سرکوب و خشونت و نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی ارائه شده که حکایت از وارد شدن بیشترین آسیب به زنان و کودکان فلسطینی دارد.

وی ادامه داد: از آوریل ۲۰۲۴، تعداد ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر کودک بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس یازدهم افزود: از آغاز جنگ غزه روزانه ۶۳ زن از جمله ۳۷ مادر به شهادت رسیدند. همچنین از آغاز جنگ ۱۷ هزار کودک یتیم شدند.

فلاحی با بیان اینکه طبق منشورهای بین‌المللی، زنان و کودکان تحت حمایت هستند، گفت: رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی به اعلامیه ۱۹۲۴ ژنو مربوط به حقوق کودک و اعلامیه حمایت از زنان و کودکان در شرایط اضطراری و مناقشه مسلحانه و گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر مرتکب نقض های آشکار و فاحش حقوق بشر شده است.

وی همچنین بیان کرد: طبق ماده ۸ اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری، اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیست از جمله شکنجه عمومی، فراهم کردن رنج عظیم و صدمه شدید جسمی و روحی شدید، تخریب و ضبط اموال غیر نظامیان، گروگانگیری، حمله و بمباران شهرها از جمله مصادیق جنایات جنگی است لذا باید اقدامات رژیم منفور صهیونیستی محکوم شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با اشاره به جنبش گسترده دانشجویان و اساتید آمریکا و اروپا برای دفاع از مردم مظلوم غزه و مقابله با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، گفت: دانشجویان آمریکا هم که اعتراض کردند و وجدان بیدارشان را به نمایش گذاشتند اینها هم سرکوب شدند.

فلاحی افزود: تمام سازمان‌های بین‌المللی و جهانی و حتی بسیاری از NGOها که نباید سرسپرده‌ دولت‌ها باشد به شکلی ذیل سیاست‌های نژادپرستانه و آپارتایدانه رژیم صهونیستی مدیریت می‌شود. حتی سازمان ملل این آمارها (تعداد شهدا و زخمی‌ها)‌ را پس می‌گیرد و کمتر اعلام می‌کند تا این روسیاهی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است را یک مقداری کمتر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در پایان ضمن تاکید بر هم‌افزایی کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی،  اظهار کرد اگر ما دوستان استراتژیک هستیم باید همه در کنار هم به فلسطین کمک کنیم. کمک، کمک اقتصادی است. یعنی شما تا زمانی که انرژی‌تان را به راحتی به روی اروپا و آمریکا باز کردید، قطعا آنها همچنان به این جنایاتی که دارد اتفاق می‌افتد، ادامه می‌دهند. بنابراین یکی از راهکارهای مقابله، هم‌افزایی کشورهای اسلامی است.

انتهای‌ پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید