خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم

خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم
پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-04
کد خبر: 267035 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۵۸ | منبع: sadrapzh.com
201 بازدید
۲
2
ارسال به دوستان
پ

در سال‌های گذشته با توجه به افزایش قیمت دلار، کسب‌و‌کارهای آزمایشگاهی در خرید دستگاه با چالش‌های زیادی همراه بودند.

خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم

از این رو برخی از مجموعه‌ها تصمیم به تهیه دستگاه‌های دست دوم گرفتند. از طرفی، متاسفانه به دلیل مشکلات بازار، بعضی از کسب‌و‌کارهایی هم که از قبل فعالیت داشتند، اقدام به فروش تجهیزات خود کردند. در این میان، یکی از بهترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یک خریدار بیوفتد، این است که یک دستگاه کارکرده‌ی سالم را تهیه کند.

در این مطلب می‌خواهیم به صورت خلاصه به چهار منبع تهیه تجهیزات آزمایشگاهی کارکرده اشاره کنیم. در ادامه به ترتیب سال تاسیس این شرکت‌ها، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

LabExchange

کمپانی LabExchange در سال ۱۹۸۹ در بودنگن آلمان تاسیس شد و از آن زمان اصلی‌اش آن بر ارائه‌ی تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت بود.

Labexchange در چندین حوزه کلیدی فعالیت می‌کند و طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را برای رفع نیازهای آزمایشگاه‌های مختلف علمی و صنعتی ارائه می‌دهد. زمینه‌های اصلی فعالیت این شرکت عبارتند از:

  1. سیستم‌های آزمایشگاهی و تحلیلی: این حوزه شامل مجموعه‌ی وسیعی از تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها برای آنالیز و تحقیقات است، مانند طیف‌سنج‌ها، دستگاه‌های کروماتوگرافی و طیف‌سنج‌های جرمی.
  2. طیف‌سنجی: ابزارهایی که برای اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل برهم‌کنش نور با ماده استفاده می‌شود و برای آنالیز شیمیایی مواد ضروری است.
  3. کروماتوگرافی: تجهیزاتی برای جداسازی و آنالیز مخلوط‌های پیچیده که به طور گسترده در کاربردهای شیمیایی، دارویی و بیوتکنولوژیکی استفاده می‌شود.
  4. علوم زیستی (Life Science): ابزار و تجهیزات برای تحقیقات بیولوژیکی و پزشکی، از جمله سانتریفیوژها، انکوباتورها و ماشین‌های PCR.
  5. فناوری فرآیند: دستگاه‌ها و سیستم‌های مورد استفاده در پردازش مواد شیمیایی در محیط‌های صنعتی.

در نظر داشته باشید که LabExchange هم تجهیزات جدید و هم تجهیزات Refurbished را ارائه می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که یک دستگاه ریفربیشد، در حقیقت دستگاه دست دومی است که به صورت کامل بازسازی و تمام قطعات مصرفی آن نو شده است. بنابراین فروشندگان تجهیزات ریفربیشد، تمامی تست‌های لازم را پیش از فروش دستگاه انجام می‌دهند و آن دستگاه را با ضمانت می‌فروشند. این به آزمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا تجهیزات باکیفیت را با هزینه‌های کمتر به دست آورند.

خرید از سایت labx

LabX

کمتر کسی ممکن است در فضای آزمایشگاهی فعالیت داشته باشد و این شرکت بزرگ را نشناسد. این مجموعه از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را در ایالات متحده آغاز کرد و نزدیک ۳۰ سال از عمر آن می‌گذرد. فعالیت اصلی این سایت خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی نو و کارکرده است. با این که این شرکت در خارج از ایران قرار دارد و تبادلات مالی با شرکت‌های خارجی بسیار دشوار است، در صورتی که امکان وارد کردن دستگاه داشته باشید، پیشنهادات فوق‌العاده‌ای در این سایت پیدا می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که این سایت در آن فعالیت دارد، حوزه‌ی خدمات سرویس، کالیبراسیون و توسعه‌ی متد است. این موضوع این امکان را به خریداران (فقط خارجی) می‌دهد تا بدون هیچ دغدغه‌ای، محصول را خریداری و از آن استفاده نمایند.

حوزه‌هایی که سایت LabX در آن فعالیت دارد به شرح زیر هستند:

  1. تجهیزات آنالیز پیشرفته مانند دستگاه‌های طیف‌سنجی، کروماتوگرافی و …
  2. میکروسکوپ
  3. تجهیزات پزشکی مانند ابزارهای تشخیص و تصویربرداری
  4. تجهیزات زیست‌محیطی برای آزمایش‌های هوا، خاک و آب.
  5. تجهیزات بیوتکنولوژی مانند ماشین‌های PCR و بیوراکتورها که برای تحقیقات ژنتیکی، کشت سلولی و زیست‌شناسی مولکولی استفاده می‌شوند.
  6. تجهیزات دارویی مانند پرس‌های قرص و تسترهای انحلال که برای توسعه و ساخت دارو استفاده می‌شوند.
  7. نیمکت‌ها، هودهای بخار، کابینت‌های نگهداری و سایر وسایل آزمایشگاهی.
  8. مواد مصرفی و لوازم مورد نیاز در آزمایشگاه مانند پیپت، دستکش، ظروف شیشه‌ای، معرف‌ها و مواد شیمیایی.
  9. تجهیزات صنعتی که ابزارهایی برای کنترل کیفیت، آزمایش مواد و تحقیقات صنعتی هستند.

تجهیزات آزمایشگاهی Refurbished

صدراپژوهش

شرکت صدراپژوهش که نزدیک ۲۰ سال است که در زمینه‌ی تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت دارد، فعالیتی مشابه دو شرکت بالا دارد، با این تفاوت که محل استقرار آن در تهران است و خریداران، بسیاری از مشکلات مربوط به تحریم و نرخ دلار را حس نمی‌کنند. از طرفی، با توجه به سابقه‌ی طولانی در خدمات تعمیر و پشتیبانی، به یک ترمینال قوی در حوزه‌ی خرید و فروش تجهیزات Refurbished تبدیل شده است. هرچند که فعالیت بازرگانی آن نیز در چند سال گذشته رو به رشد بوده است.

به طور کلی شرکت صدراپژوهش در حوزه‌ی چند دستگاه اصلی فعالیت دارد:

  1. تجهیزات آنالیز عنصری که شامل دستگاه‌های ICP-OES، ICP-MS، AAS و … می‌شود.
  2. تجهیزات کروماتوگرافی که شامل کروماتوگرافی گازی (GC) و مایع (HPLC) می‌شود.
  3. تجهیزات اسپکتروفوتومتری که شامل UV-Vis و FTIR است.
  4. ترازوهای آزمایشگاهی از برندهای Vibra، Sartorius، Mettler Toledo، Shimadzu و …

البته این شرکت در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در زمینه‌ی سایر تجهیزات مانند XRD، XRF، NMR و تجهیزات خلا داشته است، اما با گذشت زمان، تمرکز اصلی خود را بر این چند مورد خاص قرار داد و شاید همین موضوع هم باعث مرجع‌شدن این شرکت در این چند زمینه شده است.

ضمنا خدمات پشتیبانی فنی این شرکت یکی از مزایای رقابتی آن است. زیرا با تکیه بر سابقه‌ی فنی خود، تجهیزات کارکرده را در هنگام فروش گارانتی می‌کند و مشتریان می‌توانند با خیال راحت، تجهیزات دست دوم را خریداری کنند.

Analytics shop تجهیزات

Analytics-Shop

مجموعه‌ی آخری که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، شرکت Analytics-Shop است. این شرکت در سال ۲۰۱۱ در شهر مونیخ آلمان تاسیس شد از آن زمان در زمینه‌ی تجهیزات و اقلام مورد نیاز در آزمایشگاه‌ها فعالیت دارد.

محدوده‌ی فعالیت این شرکت عینا مشابه شرکت LabExchange است که شامل کروماتوگرافی، طیف‌سنجی، ابزارهای اندازه‌گیری و علوم زیستی است.

ذکر این مطلب ضروری است که علی‌رقم وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، واردکردن یک دستگاه از اروپا بسیار راحت‌تر از واردات تجهیزات از امریکا است. بنابراین، شما به راحتی این امکان را دارید که تجهیزات امریکایی را در این سایت آلمانی تهیه و وارد کنید.

نکته‌ی دیگری که در مورد سایت Analytics-Shop وجود دارد، تمرکز این مجموعه به ارائه‌ی راه‌حل‌ها و توسعه‌ی متد آنالیز (Method development) است. همان‌طور که می‌دانید، داشتن دستگاه به تنهایی به شما کمک نمی‌کند. انجام یک آنالیز به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. از نوع آماده‌سازی نمونه تا شرایطی محیطی در هنگام انجام تحلیل، همه و همه در حصول یک نتیجه‌ی درست دخیل هستند. شرکت‌هایی مانند Analytics-Shop نه‌تنها سعی در فروش بهترین دستگاه‌ها را در سراسر دنیا دارند، بلکه خدمات طراحی و توسعه‌ی متد نیز ارائه می‌دهند.

سخن پایانی

در این مطلب ۴ مجموعه‌ی مختلف را بررسی کردیم که در زمینه‌ی خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی کارکرده فعالیت دارند. به غیر از یکی، باقی آن‌ها در خارج از ایران فعالیت دارند. با این حال اگر بتوانید شرکت واسطه‌ای را پیدا کنید که توسط آن از شرکت‌های خارجی خرید کنید، احتمالا می‌توانید به به‌روز‌ترین تجهیزات دسترسی داشته باشید. البته همواره در نظر داشته باشید که بستن قراردادهای محکم برای خرید تجهیزات خیلی اهمیت دارد و جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها را می‌گیرد. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سیمین بخشنده

      نکات واقعا عالی درباره تجهیزات آزمایشگاهی گفتید ممنونم

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده سیمین جان