پیام غدیر ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض است - افق اقتصادی

پیام غدیر ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 79092 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۷ |
308 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ائمه جمعه استان زنجان موافقت با قرآن‌سوزی را اعلام جنگ با مسلمانان به دلیل کینه‌توزی دانسته و خواهان تحریم محصولات سوئدی شدندو با بیان اینکه ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کند، پیام غدیر را ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض توصیف کردند.

پیام غدیر ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان موافقت با قرآن‌سوزی را اعلام جنگ با مسلمانان به دلیل کینه‌توزی دانسته و خواهان تحریم محصولات سوئدی شدندو با بیان اینکه ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کند، با تبریک عید غدیر، پیام غدیر را ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض توصیف کردند.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان با اشاره به اجازه مکتوب کشور سوئد برای قرآن سوزی به بهانه آزادی در اروپا در حالی که در عمل برخورد دوگانه‌ای دارند، اظهار کرد: موافقت رسمی با قرآن‌سوزی یعنی اعلام جنگ با مسلمانان، قرآن و افکار عمومی مسلمانان است و علت اصلی این عمل به خاطر کینه و عداوتی که از رشد اسلام در اروپا وجود دارد.

امام جمعه ماهنشان از تمام کشورهای مسلمان خواست تا محصولات و صنعت سوئد را به خاطر این عمل زشت تحریم و سفرای این کشور را از کشورهای اسلامی اخراج کنند.

وی با اشاره به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای که نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود افزود: این اقدامات می‌تواند الگوی عملیاتی در راستای شکل دادن به همکاری‌های راهبردی دیگر در روابط بین‌الملل تبدیل شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه با اشاره به حوادث اخیر در فرانسه و با بیان اینکه فرانسه در حوادث سال گذشته در ایران از اغتشاشگران حمایت و ایران را به اقدامات ضد بشری متهم می‌کرد، گفت: فرانسه برای سرکوب معترضان ۴۵ هزار پلیس را وارد میدان کرده و بیش از ۳ هزار نفر را بازداشت و والدین جوانان زیر ۱۷ سال را که در حوادث حضور داشتند به دو سال حبس محکوم کرده است.

امام جمعه سلطانیه افزود: اما آنچه مهم است مواضع سلبریتی‌های فرانسه که مردم را به آرامش دعوت کردند و آنان را از آسیب زدن بر اموال عمومی منع کردند که از این جهت مایه رسوایی برای برخی سلبریتی‌های ایران است که با اغتشاشگران همراهی کردند و قوه قضائیه باید با این افراد برخورد کند.

وی به روز مالیات اشاره کرد و با بیان اینکه مالیات موضوع جدیدی نیست و در سیره ائمه معصومین بوده و یک درآمد مشروع برای دولت است و اگر پرداخت نشود دولت در تامین بودجه به مشکل می‌خورد، ادامه داد:  از طرفی مالیات برای توسعه شهر کمک می‌کند بطوری که سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری سلطانیه واریز شد که در توسعه و آبادانی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی‌نسب تاکید کرد: فرار مالیاتی به هر روشی که باشد حرام و جرم است و البته مالیات باید از درآمد باشد و عملکردهای امور مالیاتی در این باره موجب فرار مالیاتی می‌شود. 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه ۱۵ تیر سالروز ارتحال عالم ربانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید قوام الدین صفوی است، یاد ایشان را گرامی داشت و گفت: ۱۵ تیر سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سلطانیه است که این روز هم به همه نمازگزاران و همراهان همیشگی نماز جمعه تبریک می گویم.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره  هم در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کند، تصریح کرد: اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید، امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب می‌بیند و البته باز هم در رویارویی شکست می‌خورد.

امام جمعه خرمدره افزود: برخی ساده‌لوحان، در حالی ملتمسانه به دنبال دوستی با آمریکا هستند که کوس رسوایی آمریکا در توطئه‌های مختلف از جمله کودتای نقاب، معروف به نوژه به صدا در آمده است و غربگرایان باید بدانند که هدف اصلی آمریکا، نه دوستی با مردم ایران که بلکه بازگشت ایران به دوران ذلت بار پهلوی و حاکمیت بر سرنوشت مردم ایران است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عیار معنویت را در فضای عمومی جامعه به گونه‌ای چشم‌گیر افزایش داد، هرچند دست تطاول تبلیغات مروج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده بود، تاکید کرد: هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم و در این رابطه دستگاه‌های مسؤول حکومتی در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه اوج و قله تقوای الهی ولایت پذیری و ولایت مداری است، افزود: پیامبر رحمت در خطبه غدیر جمله‌ای دارند که بسیار تکان دهنده است فرمودند فرمود:جبرئیل سه بار بر من نازل شد و سلام پروردگار را ابلاغ نمود و مرا مأمور نمودکه در این محل قیام کنم و آنچه را وحی شده به شما ابلاغ نمایم.

امام جمعه قیدار افزود: عالی‌ترین و اصلی‌ترین خدمتی که می‌توان به مکتب غدیر داشت رساندن پیام امیرالمومنین امام علی علیه السلام به بشریت است که پیام غدیر ایستادن پای ولایت و ولایت مداری محض است، چرا که ولایت ضامن بقای اسلام و نهضت مسلمین است یعنی این.ه قرآن را بدون ولایت می‌شود بی‌خطرش کرد! مثل کبریت خیس خورده‌، تمام دین را می‌شود بی‌خطر کرد به شرطی که امیرمومنان(ع) را از آن بگیریم.

پایان پیام/۷۳۰۰۴


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید