لایحه برنامه هفتم توسعه کشور مسئله‌محور تنظیم شده است - افق اقتصادی

لایحه برنامه هفتم توسعه کشور مسئله‌محور تنظیم شده است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 62054 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۸ |
282 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه برنامه توسعه هفتم کشور فصل‌بندی بهتری دارد و مسئله‌محورتر تنظیم شده است، گفت: هر چند این لایحه ایراداتی هم دارد، ولی حداقل رو به جلو بود.

لایحه برنامه هفتم توسعه کشور مسئله‌محور تنظیم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر روی داده در ارائه لایحه برنامه توسعه هفتم کشور اظهار کرد: این تاخیر به دلیل پیشگیری از وجود مشکلات لوایح قبل که در واقع بیانگر آرزوها، آمال و کلیات بود، روی داد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نتیجه‌محور بودن برنامه هفتم توسعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: احکام محقق شده برنامه ششم زیر ۳۰ درصد بود که نباید تکرار شود.

وی تغییرات روی داده در برنامه توسعه هفتم را خوب توصیف کرد و گفت: در این لایحه ۲۴ مسئله مد نظر قرار گرفته که شامل فصول اقتصادی، منابع بانکی و مهار تورم، ساختار بودجه، مالیات، صندوق‌های بازنشستگی، تامین اجتماعی و حمایتی توزیع عادلانه غذا، منابع آب، انرژی صنعت و معدن و پیشران‌ها، مسکن، ترانزیت، اقتصاد دیجیتال، سلامت، فرهنگ، خانواده و جمعیت ،میراث فرهنگی و گردشگری، سیاست داخلی، آموزش، سیاست خارجی، امور دفاعی ودر نهایت امور قضایی است.

طاهری با بیان اینکه لایحه برنامه توسعه هفتم کشور فصل‌بندی بهتری دارد و مسئله‌محورتر تنظیم شده است، ادامه داد: هر چند این لایحه ایراداتی هم دارد ولی حداقل رو به جلو تنظیم شده و چند مزیت هم دارد که امیدوارم در مجلس هم این ساختار حفظ شود.

پایان پیام/۷۳۰۰۴


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید