افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در زنجان - افق اقتصادی

افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در زنجان - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 38120 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ |
290 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار هواشناسی در استان برای روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: افزایش محسوس دما در مناطق گرمسیر تا ۴۰ درجه را دلیل صدور هشدار جوی است که ماندگار خواهد بود.

افزایش محسوس دما و ماندگاری هوای گرم در زنجان

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، هوای استان در اغلب مناطق صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه این شرایط جوی طی روزهای آینده کماکان ادامه خواهد داشت، افزود: طی این مدت سامانه بارشی فعالی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود این، به دلیل عبور امواج ضعیفی از روی منطقه، افزایش سرعت وزش باد تا حد نسبتا شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر پدیده غالب روزهای آینده خواهد بود که می‌تواند با خیزش محلی و موقتی گردوخاک همراه شود.

رحمن‌نیا با اشاره به اینکه تا روز پنجشنبه هوای نسبتا خنکی در استان مستقر خواهد بود، افزود: ولی از روز جمعه شاهد افزایش محسوس در دمای هوا خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار هواشناسی در استان برای روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: افزایش محسوس دما با احتمال وقوع آتش‌سوزی دلیل صدور این هشدار اعلام شده است.

وی افزایش محسوس دما در مناطق گرمسیر تا ۴۰ درجه را دلیل صدور هشدار جوی عنوان و تصریح کرد: هوای گرم پیش‌بینی شده در سطح استان ماندگار خواهد بود.

رحمن‌نیا رخداد گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی مراتع، احتمال گسترش آتش‌های انسان‌ساز با وزش باد را از اثرات مخاطره صدور این هشدار جوی اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: احتیاط برای فعالیت در فضاهای باز به ویژه در ساعات اوج گرما، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، خودداری از رها سازی زباله‌های براق و شیشه‌ای در طبیعت، اطمینان از خاموش شدن آتش روشن شده در طبیعت، توصیه‌های این وضعیت جوی است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید