۳۰ درصد مدارس استان زنجان فرسوده است - افق اقتصادی

30 درصد مدارس استان زنجان فرسوده است - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 22467 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱ |
207 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از فرسوده بودن ۳۰ درصد مدارس این استان خبر داد و گفت: این استان ۱۱ پروژه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفره دارد که درصد هستیم این تعداد پروژه را در اوایل مهرماه‌ سال‌جاری تحویل آموزش و پرورش بدهیم.

۳۰ درصد مدارس استان زنجان فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیدرضا اسلامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه درسال گذشته ۱۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شد، اظهار داشت: درصد هستیم تا هفته نخست مهرماه سال‌جاری ۱۰۰ کلاس درس دیگر تحویل این اداره‌کل بدهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۵۲ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود، تصریح کرد: ۱۰۰ کلاس درس در نیمه نخست و ۵۰ کلاس درسی در نیمه دوم نیز تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استخر دانش‌آموزی زنجان در صورت تامین اعتبار در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در کل استان استخر دانش‌آموزی نداریم ولی سه پروژه با این عنوان در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار در دست اجرا است.

اسلامی به پروژه‌های این اداره‌کل اشاره کرد و عنوان داشت: این اداره کل ۱۳۵ پروژه جاری دارد که از این تعداد ۷۱ پروژه خیرساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در ادامه به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری که این طرح دارد مبنی بر این است که محیط‌های آموزشگاه‌ها را شاداب سازی کرده و اگر نیاز به تعمیر، رنگ‌آمیزی و بازسازی داشته باشد انجام داده تا برای ادامه تحصیل در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود.

وی همچنین به طرح قیر رایگان که از سال ۹۶ این طرح آعاز شده است اشاره کرد و افزود: در این راستا در سال گدشته ۱۰۵ هزار متر مربع از محل تخصیص قیر رایگان  محوطه و بام مدارس، مدارس شهرهای خدابنده، زنجان و ابهر آسفالت‌ریزی شد.

اسلامی با بیان اینکه در این راستا طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال ۱۰۵ هزار متر مربع  از محل تهاتر قیر رایگان محوطه مدارس را آسفالت‌ریزی خواهیم کرد، ادامه داد: آسفالت محوطه مدارس طارم به اتمام رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه شهرک‌های اقماری که در حال ایجاد و یا در حال بهره‌برداری هستند طبق ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش، سازندگان این شهرک‌ها موظف به تامین فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، انتظامی و فرهنگی هستند، اظهار کرد: تعدادی شهرک اقماری در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار ایجاد شده است اما متاسفانه فضاهای آموزشی در این شهرک‌ها ساخته نشده هر چند لکه‌های آموزشی دیده شده است.

وی در خصوص مدارس کانکسی هم اظهار داشت: مدارسی که به صورت کانکسی هستند و تعداد دانش‌آموزان ۱۰ و بیش از ۱۰ نفر هستند در طرح شهید پناهی گنجانده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در مجموع  ۱۱ پروژه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفره دارد که ۱۸ کلاس درسی را شامل می‌شود، عنوان کرد: هدف گذاری این اداره کل این است که بتواند این تعداد پروژه را در اوایل مهرماه سال‌جاری تحویل بدهد.

اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده‌ و نیازمند مقاوم‌سازی است، تصریح کرد: در استان زنجان مدارسی که احتمال ریزش به صورت فیزیکی داشته باشد را نداریم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید