راه‌اندازی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار برای ذبح دام در یزد - افق اقتصادی

راه‌اندازی 28 اکیپ ثابت و سیار برای ذبح دام در یزد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 16751 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ |
389 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در استان برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار برای ذبح دام در یزد

 علی فاتحی‌نیا، مدیرکل دامپزشکی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در استان برای نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان در نظر گرفته شده که شامل ۲۵ دکتر دامپزشک، ۲۶ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ روحانی است.

وی با بیان این‌که تمام قربانگاه‌ها از ساعت ۵ صبح تا ۱۳ فعالیت خواهند داشت، افزود: چهار قربانگاه در شهر یزد به آدرس غرفه سازمان ساماندهی مشاغل شهری در بلوار بهمن، حسن آباد قبل از میدان طلاییه، میدان امام علی (ع) جنب پایانه اتوبوسرانی و انتهای بلوار نواب صفوی شمالی روبروی کشتارگاه قدیم راه اندازی شده است.

فاتحی‌نیا گفت: در شهرستان تفت هم یک قربانگاه در موسسه خیریه فاطمه زهرا (س) راه‌اندازی شده است و مردم در سایر شهرستان‌ها می‌توانند به کشتارگاه مراجعه کنند.

مدیرکل دامپزشکی یزد با اشاره به ذبح رایگان دام در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی و قربانگاه‌ها در روز عید قربان تصریح کرد: مردم می‌توانند کار خرید و ذبح دام را در این دام اماکن انجام دهند.

وی در پایان بر لزوم خودداری از هرگونه ذبح دام در معابر عمومی، منازل، باغ‌ها و خارج از کشتارگاه‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو از شهروندان می‌خواهیم کسانی که گوشت را توزیع یا دریافت می‌کنند، گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند.

پایان پیام/د



✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید