دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد میزبان کنفرانس ملی «نهج‌البلاغه» است - افق اقتصادی

دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد میزبان کنفرانس ملی «نهج‌البلاغه» است - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 16581 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ |
338 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از برگزاری کنفرانس ملی علمی و تخصصی «نهج‌البلاغه» در آذرماه امسال با رویکرد «کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه» به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد میزبان کنفرانس ملی «نهج‌البلاغه» است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد محتشمی عصر امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای برگزاری کنفرانس ملی «نهج البلاغه» برگزار شد، اظهار کرد:‌ با اشاره به اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام، اظهار کرد: معیار برتری امروز جوامع برخورداری از سطوح بالاتر علمی است چرا که دانش و علم پله‌ای برای رسیدن به تکنولوژی و فناوری و در سطوح بالاتر دستیابی به نوآوری است لذا باید تلاش کنیم پیشران و پیش قراول در حوزه علوم و تکنولوژی باشیم.

وی به نقش دانشگاه‌ها در توسعه فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروزه برخی دانشگاه‌ها به ترمینالی برای خروج دانشجویان از کشور تبدیل شدند و لازم است تحلیل واقع بینانه‌ای در این رابطه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد جذب بیش از ۹۰ درصد دانشجویان توسط بازار کار را از جمله دستاوردهای بزرگ این دانشگاه در استان یزد و کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ دانشکده و بالغ بر ۱۰ هزار دانشجوی فعال در رشته‌های مختلف فنی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد فعال هستند.

محتشمی در ادامه در خصوص برگزاری کنفرانس ملی «نهج‌البلاغه» به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای یزد تصریح کرد: رویکرد این دوره رویداد ملی نهج البلاغه «کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه» است.

وی ۲۸ و  ۲۹ آذرماه مقارن با ایام وحدت حوزه و دانشگاه را زمان برگزاری این رویداد ملی در استان یزد دانست و بیان کرد: رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی ماهر جهت پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد خاطرنشان کرد: برگزاری این کنفرانس با توجه به ارزش‌های اصیل دینی و اخلاقی در زمینه اقتصادی و حرفه‌ای از دیدگاه نهج‌البلاغه مانند ارزش کار و تلاش، کسب حلال، انصاف و عدالت، پرهیز از اسراف و تبذیر، تعاون و وفای به عهد و غیره حائز اهمیت است لذا هدف از برگزاری این کنفرانس، مهجوریت‌زدایی از آموزه‌های حیات‌بخش نهج‌البلاغه و جریان دادن آن در همه ابعاد زندگی به ‌ویژه در مبحث مدیریت کار و تولید تعریف شده است.

محتشمی از محورهای این کنفرانس به عدالت اقتصادی و تأثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج‌البلاغه، نظم و انضباط کاری از منظر نهج‌البلاغه، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه براساس آموزه‌های نهج‌البلاغه، زمینه‌های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، مدیریت، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع)، تأثیر اخلاق مدیران و کارآفرینان بر تعالی سازمانی از دیدگاه حضرت علی(ع) با تأکید بر نهج‌البلاغه، علم، کار و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از منظر نهج‌البلاغه و سیره حضرت علی(ع)، فرهنگ کار از منظر امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، رویکرد امام علی(ع) به رفاه اجتماعی در نهج‌البلاغه و سیره اقتصادی امام علی(ع) در نهج‌البلاغه اعلام و تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ مهرماه نسبت به ارسال مقالات خود و ثبت‌نام از طریق وب سایت www.cnby.ir  اقدام کنند.

پایان پیام/ب


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید