ترکیب جمعیت و قومیت دغدغه‌ای جدی برای توسعه یزد است - افق اقتصادی

ترکیب جمعیت و قومیت دغدغه‌ای جدی برای توسعه یزد است - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 14314 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ |
337 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: ترکیب جمعیت و قومیت در استان یزد یکی از چالش‌های مهم محسوب می‌شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی توسط متولیان فرهنگی جهت اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است.

ترکیب جمعیت و قومیت دغدغه‌ای جدی برای توسعه یزد است

به گزارش  خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان، غلامعلی دهشیری در نشست تخصصی مسئولان عالی قضایی استان یزد با مدیران و جمعی از اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در خصوص آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار در استان، اظهار کرد: ترکیب جمعیت و قومیت در استان یزد یکی از چالش‌های مهم محسوب می‌شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی توسط متولیان فرهنگی جهت اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: برخی از مسائل و آسیب‌ها جنبه کشوری دارد که تابع سیاست‌های کلی نظام است؛ اما بخشی از آن‌ها جنبه استانی داشته که می‌توان با تعامل و هم‌افزایی بین مدیران ارشد استان با نخبگان و دل سوزان برای آن چاره‌اندیشی کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد ابراز کرد: ثبت جهانی، توسعه اقتصادی و صنعتی، مهاجرت‌پذیری و … از چالش‌های پیش روی استان است که تهدیدها و فرصت‌ها را در کنار هم پدید آورده است. ضمن اینکه استان یزد به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، جغرافیایی و … مورد توجه دشمنان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه رفع شبهات وارده و پاسخگویی به سؤالات نسل نوجوان و جوان باید مورد توجه جدی نخبگان جامعه به ویژه طلاب و روحانیون قرار گیرد، تصریح کرد: دشمن به خوبی نقاط قوت نظام را شناسایی و با کار رسانه‌ای مستمر، منظم و هدف‌دار به دنبال تضعیف مؤلفه‌ها و نقاط قوت نظام اسلامی است.

مسئول عالی قضایی استان ادامه داد: در آخرین توطئه دشمن موضوع جایگاه زن در نظام اسلامی و حجاب که از بنیان‌های اصلی جامعه اسلامی است مورد هدف قرار گرفت. هرچند این توطئه شکست خورد؛ اما باید نسبت به آن حساس بود و برای تقویت بنیان‌های دینی و اعتقادی نوجوانان و جوانان با برنامه وارد شد.

دهشیری منشأ بسیاری از آسیب‌ها و جرائم را در مسائل اعتقادی و روان‌شناختی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه در هر دو بخش اعتقادی و روان‌شناختی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و می‌توانند در پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها همیار دستگاه قضایی باشند.

پایان پیام/ف


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید