قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است - افق اقتصادی

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 78512 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۱ |
299 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

همزمان با عید سعید غدیرخم، شهرری با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی غرق در نور و شور و شادی شد و وزیر کشور در روز این عید بزرگ به زیارت حرم سیدالکریم مشرف شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مردم ولایتمدار شهرری همزمان با دهه ولایت و امامت، از روز عید قربان تا عید سعید غدیرخم با شرکت در برنامه‌های متنوع، عید بزرگ ولایت را با شور و شوق و با توزیع شربت و شیرینی و غذای گرم، بازخوانی واقعه غدیر و برنامه‌های متنوع فرهنگی جشن گرفتند.

در روز ۱۸ ذی‌الحجه عید بزرگ شیعیان، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بقاع متبرکه، میادین اصلی و بوستان‌های شهر محلی برای برگزاری آئین جشن و سرور، نورافشانی و توزیع نذورات بود و قبله تهران امروز غرق در نور و شور و شادی شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

حضور وزیر کشور در حرم سیدالکریم

احمد وحیدی وزیر کشور همزمان با روز عید غدیر، بدون تشریفات در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که بنابه فرموده امام هادی(ع) ثواب زیارتش برابر با ثواب زیارت حضرت اباعبدالله امام حسین(ع) در کربلاست، حضور یافت و به زیارت حضرت سیدالکریم و امامزادگان واجب التعظیم مجاورش مشرف شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

توزیع بیش از ۲۴ هزار غذای نذری

پخت و طبخ بیش از ۱۴ هزار پرس غذای متبرک در ضلع شرقی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بمناسبت ایام دهه ولایت انجام و در روز عید غدیر بین زائران آستان مقدس توزیع شد. همچنین جشن عید غدیر و اطعام ۱۰ هزار و ۱۱۰ نفر در آستان بی بی زبیده(س) شهرری عصر امروز برگزار شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

ثبت رکورد ملی همنوازی ۱۲۱ مرشد 

آیین همنوازی ۱۲۱ مرشد ورزش زورخانه‌ای برای نخستین بار در تاریخ ورزشی ایران به میزبانی روستای امین‌آباد شهرستان ری با همکاری هیأت پهلوانی شهرری و به‌منظور ثبت رکورد ملی همنوازی ورزش باستانی به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

برگزاری مراسم عقد بیش از ۴۰ زوج جوان

به مناسبت فرارسیدن این عید بزرگ و فرخنده، بیش از ۴۰ زوج جوان در اتاق عقد آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام خطبه عقد خود را جاری کردند تا در حریم حضرت سیدالکریم علیه السلام زندگی مشترک خود را آغاز کنند. 

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

 

 

 

جشن غدیر در بوستان‌های ری

جشن بزرگ عید غدیر در فلکه دوم دولت آباد، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی محله دولت آباد از فلکه سوم تا بوستان حضرت ام البنین(س)، برگزاری جشن در ورزشگاه شهر سالم۲، برپایی اردوی جهادی خدمات پزشکی در محله شهادت، جشن عید غدیر با حضور شهروندان و گردشگران در محوطه تاریخی چشمه علی و بیش از ۱۱۰ جشن در بوستان‌ها و مساجد شهرری برگزار شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

جشن غدیر در بخش کهریزک

جشن عید سعید غدیر در بخش کهریزک با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولان محلی در محل مصلی باقرشهر با پخش شیرینی و شربت، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برگزار شد.

قبله تهران در عید غدیرخم غرق شادی و سرور است

اجتماع مهاجرین افغانستانی در فرهنگسرای ولاء

اجتماع بزرگ مردمی مهاجرین افغانستانی، از سوی ستاد برگزاری جشن عید غدیر افغانستانی‌های مقیم تهران عصر امروز همزمان با عید غدیر در فرهنگسرای ولاء شهرری و در جوار مقبره شهدای گمنام همراه با برنامه‌های متنوع با محوریت اتحاد و همدلی با ندای «یاعلی» برگزار شد.  

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید