۱۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در دماوند برگزار می‌شود - افق اقتصادی

۱۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در دماوند برگزار می‌شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 58266 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۱۰ |
283 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند از برگزاری ۱۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد.

۱۷ عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در دماوند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، غلامرضا نجفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند بعد از ظهر امروز در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت عید غدیرخم اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب، ۹۰ برنامه در قالب ۱۷ عنوان پیش‌بینی شده که در طی این هفته در شهرستان دماوند اجرا خواهد شد.

وی افزود: این برنامه‌ها در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و … در سطح محلات، مساجد و اماکن عمومی شهرها و روستاهای شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند گفت: اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت مستمر در طول سال در دستور کار مجموعه بسیج شهرستان دماوند قرار دارد.

نجفی ادامه داد: تلاش شده که در برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بحث نشاط مد نظر قرار بگیرد و صرفاً این برنامه‌ها به صورت کارگاه آموزشی و سخنرانی نباشد و در فضاهای عمومی همچون پارک‌ها، پاساژها، کافه‌ها، مساجد و … نیز اجرا شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی با موضوع و جام‌های عفاف و حجاب با همکاری باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی بانوان در اهمیت برنامه‌های این هفته قرار گرفته است.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند بیان کرد: رایزنی‌هایی انجام شده است تا احتمالا اعضای تیم ملی فوتبال بانوان ایران جهت برگزاری مسابقه دوستانه در شهرستان دماوند حضور پیدا کنند.

نجفی تاکید کرد: هدف این است که نشان دهیم، نه تنها مخالفتی با حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و ورزشی نداریم، بلکه مشوق و پشتیبان آنان خواهیم بود.

شناسایی تهدیدها و آسیب‌های عفاف و حجاب در دماوند

کبری اتابکی، مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند نیز در ادامه اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و‌ حجاب، برنامه‌های متعددی از ابتدای سال در قالب برنامه، مراسم، همایش و مانور توسط گروه‌های سفیران مهر و سفیران هدایت در شهرستان دماوند برگزار شده است.

وی افزود: در هفته عفاف و حجاب، برنامه‌های رزمایش‌گونه‌ای که بتواند ترکیب جمعیتی شهرستان دماوند را تحت تأثیر قرار دهد، پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند گفت: نشست‌هایی از قبل برای شناسایی تهدیدها و آسیب‌ها و فرصت‌های عرصه عفاف و حجاب برگزار شده که در این نشست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

اتابکی تصربح کرد: نمایشگاه‌های «یه حس خوب» از ابتدای هفته عفاف و حجاب در دو نقطه از هر شهری دایر می‌شود و دارای غرفه‌های متعددی همچون پاتوق دخترانه، مشاوره، نقاشی و خدمات‌رسانی برای بانوان است.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته عفاف و‌ حجاب، نشست‌های صمیمی جهت استفاده از ظرفیت‌های پرسش و پاسخ در تفرجگاه‌ها و پارک‌های محلات مختلف برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند ادامه داد: برگزاری دوره‌های حلقه صالحین، اردوهای تفریحی و تربیتی دختران و مادران، اجرای طرح کافه گفت‌وگو در مراکز عمومی، قرائت بیانیه و سخنرانی بانوان موفق در نمازهای جمعه، اهدای خون، نشست‌های مختلف با رویکرد قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان دماوند است.

اتابکی خاطرنشان کرد: رصد اطلاعاتی در خصوص کشف حجاب بانوان در شهرستان دماوند انجام شده که با کمک تیم‌های سفیران مهر موارد لازم را ساماندهی خواهیم کرد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید