پروژه آبرسانی به روستاهای خاوران پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد - افق اقتصادی

پروژه آبرسانی به روستاهای خاوران پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 182822 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۵۲ |
108 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیر امور آبفای خاوران از اجرای طرح لوله گذاری ۳۹۰۰ متری تأمین آب شرب سالم و تأمین فشار در روستاهای بخش خاوران خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و این روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

پروژه آبرسانی به روستاهای خاوران پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، امید صابری مدیر امور آبفای خاوران ظهر امروز در حاشیه برپایی میز خدمت شرکت آب و فاضلاب خاوران در مصلی نمازجمعه خاورشهر در رابطه با آبرسانی به روستاهای خاوران اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب‌تر به مشترکین و همچنین تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و تأمین فشار مورد نظر شبکه؛ آبرسانی به روستاهای تحت پوشش در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ روستا تحت پوشش آبفای خاوران قرار دارد که بخشی از آب شرب آنها از منابع آبهای زیرزمینی و بخشی دیگر از سد ماملو تأمین می‌شود، گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای بخش خاوران از ۲ ماه پیش آغاز شده و هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر امور آبفای خاوران تصریح کرد: طول کل این پروژه ۳۹۰۰ متر است که با استفاده از لوله هایی به قطر ۳۱۵ میلیمتر از جنس پلی اتیلن و ۲۰۰ میلیمتر از جنس چدن داکتیل لوله گذاری شده و این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

صابری با اشاره به اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب عنوان کرد: باتوجه به تعارض خطوط انتقال مجتمع آبرسانی شهید تهرانی با قسمتی از مسیر اجرای پروژه ملی انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران به اراضی کشاورزی ورامین که توسط شرکت آب منطقه‌ای درحال انجام است؛ عملیات تغییر مسیر تأسیسات آب در محدوده روستای غنی آباد در ۲ مرحله به‌طول یک هزار متر به اتمام رسید.

وی ادامه داد: پروژه چالش برانگیز پادگان زیادیان نیز به دلیل عمق زیاد، وجود خاک ریزشی محل حفاری و فضای کم لوله کیسینگ در زیر بزرگراه امام رضا(ع)، پس از بررسی روش‌های متعدد اجرایی و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات لوله‌رانی به روش لوله شکافی که بیشتر در حوزه اجرای شبکه های فاضلاب کاربرد دارد، بدون مشکل به اتمام رسید.
 

پروژه آبرسانی به روستاهای خاوران پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

 

مدیر امور آبفای خاوران با اشاره به اینکه با پیشرفت زندگی صنعتی و رشد جمعیت، مصرف آب نیز افزایش یافته همچنین با توجه به خشکسالی چند سال اخیر اهمیت آب بیش از گذشته احساس می‌شود، افزود: در صورت عدم فرهنگ‌سازی و برنامه ریزی در مصرف آب امکان بروز مشکلات تأمین آب وجود دارد.

حجت‌الاسلام موسی سالمی امام جمعه خاورشهر نیز در حاشیه میز خدمت با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان، بیان کرد:  آب یکی از نعمات خداوند متعال به بندگان است که در زمینه مصرف اصولی آب، در قرآن آمده است که مصرف به اندازه داشته باشید که سایرین نیز بتوانند از نعمت آب استفاده کنند.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و بحران آب خاطرنشان کرد: مسؤولان تلاش می‌کنند تا با برنامه ریزی های لازم ما کمبود آب را احساس نکنیم و مصرف آب را به درستی انجام دهیم تا همه مردم از این نعمت بهره ببرند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید