امام جمعه دماوند: قوانین ناکارآمد از عوامل فساد اقتصادی است - افق اقتصادی

امام جمعه دماوند: قوانین ناکارآمد از عوامل فساد اقتصادی است - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 182664 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ |
129 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه دماوند با بیان اینکه قوانین ناکارآمد از عوامل فساد اقتصادی است، گفت: دولت و مجلس در بودجه سال آینده بیشتر به فکر مردم کم درآمد باشند.

امام جمعه دماوند: قوانین ناکارآمد از عوامل فساد اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر جمعه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: دوشنبه ۲۷ آذر، سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه است؛ این روز را گرامی می‌داریم و به روح بلند این شهید و شهدای حوزه و دانشگاه درود و صلوات می‌فرستیم.

وی افزود: شهید مفتح روحانی متجدد و بروزی بود که افقهای جدیدی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به روی حوزویان گشود و معتقد بود که باید مسائل نو را بشناسیم و از منابع نورانی اسلام برای حل مسأله‌ها راهکار پیدا کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه شهیدان مفتح، بهشتی و مطهری از پیشگامان روشنفکری انقلابی در حوزه‌ها و حلقه وصل بین مدارس علمیه دینی و دانشگاه‌ها بودند، گفت: شهیدان مطهری و مفتح با حضور در دانشگاه و گفتگو با دانشجویان و اساتید، به شبهات فکری و اعتقادی پاسخ می‌دادند و الگوی وحدت و همفکری حوزه و دانشگاه شدند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همیشه سعی کرده‌اند بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازند و آن‌ها را به هم بدبین کنند، اما رمز پیروزی همه جانبه ما وحدت و انسجام و خوشبینی به یکدیگر است؛ تعامل علمی پژوهشی حوزه و دانشگاه و تلاش این دو برای تولید علم و حل مسائل جدید لازمه پیشرفت کشور و قوی‌تر شدن ایران عزیز است.

وی بیان کرد: حوزه و دانشگاه باید برای تقویت رتبه علمی- پژوهشی کشور در جهان و برای ارتقای معنویت و اخلاق و تحقق عدالت و مبارزه با فساد و حفظ استقلال و آزادی در ایران با یکدیگر همکاری مضاعفی داشته باشند؛ یکی از وظایف نظام اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد و مفسدین و سودجویان حرام‌خور سیری‌ناپذیر است.

قوانین ناکارآمد از عوامل فساد اقتصادی است

امام جمعه دماوند اظهار داشت: وجود فساد اقتصادی و مالی در هر نظامی زشت و ناپسند و در نظام اسلامی زشت‌تر است و البته این مشکل در طول تاریخ وجود داشته، چون زیاده‌خواهی همیشه وجود دارد؛ اینکه چگونه یک فساد بزرگ اقتصادی ۳ میلیارد دلاری شکل می‌گیرد، باید به عوامل زمینه‌ساز آن توجه کرد و راهکار‌های منتهی به فساد را بست.

فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه ضعف سامانه‌های نظارتی و قوانین ناکارآمد و نظام اداری معیوب از عوامل فساد اقتصادی است، افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی نباید وجود داشته باشد و انتصاب به بزرگان کشور مانع حساب‌کشی و محاکمه نخواهد شد.

وی گفت: قوای محترم سه‌گانه برای مبارزه با فساد باید با یکدیگر همکاری کنند و اقدام عملیاتی هماهنگ داشته باشند و از برخورد‌های شعاری پرهیز کنند؛ به قول رهبر عزیزمان با دزد دزد گفتن، دزد دست از دزدی برنمی‌دارد، باید اقدام کرد و برخورد قاطع و روشن باشد.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید