تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه - افق اقتصادی

تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 173160 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ |
126 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه از تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب و عدم تأیید صلاحیت ۱۶ نفر برای انتخابات مجلس در این حوزه خبر داد.

تأیید صلاحیت ۸۱ داوطلب انتخابات مجلس در دماوند و فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در نشست شورای اداری شهرستان دماوند با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات مجلس اظهار کرد: ۱۰۳ داوطلب در مرحله ثبت‌نام نهایی دوازدهمین دوره آمادگی خود را برای تک کرسی حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مجلس اعلام کردند.

وی افزود: پس از پایان ثبت‌نام، بررسی‌های میدانی و استعلامات مراجع پنج‌گانه انجام و جلسات هیأت اجرایی انتخابات به صورت شبانه‌روزی برگزار شد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در این راستا در هیأت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، صلاحیت ۸۱ نفر تأیید، ۱۶ نفر عدم تأیید و پنج نفر عدم احراز شدند و یک نفر نیز انصراف داد.

طاهرخانی گفت: برابر زمان‌بندی قانون، اعتراض داوطلبان تا ۲۵ آبان‌ماه به مدت ۴ روز اعلام شد و اکنون هیأت نظارت نظارت استان و مرکزی زمان دارند که مجدداً وضعیت داوطلبان را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: نتیجه بررسی هیأت نظارت در ۱۴ آذرماه به فرمانداری شهرستان دماوند اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: در بررسی‌های هیأت نظارت بر انتخابات، ممکن است افرادی که در هیأت اجرایی تایید شده باشد، عدم تایید یا افرادی که تأیید نشدند، تأیید صلاحیت شوند.

طاهرخانی اظهار داشت: دولت به‌عنوان مجری، دخالتی در امور داوطلبان یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و تمام امکانات را جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات مجلس شورای اسلامی به کارگیری خواهد کرد.

فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: در دولت مردمی، هماهنگی خوبی بین نیروهای نظامی، اطلاعاتی، انتظامی، ائمه جمعه و دستگاه قضایی در شهرستان دماوند وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک برادری و صمیمیت در شهرستان دماوند وجود دارد، افزود: در بحث مبارزه با فساد، هم دستگاه قضایی و هم دولت عزم جدی دارند و در این زمینه هیچ‌گونه توصیه‌پذیر نبوده‌ایم؛ اگر یک مورد در این زمینه وجود دارند، اعلام شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: عزم دستگاه‌ها، بر این است که بدون هیچ‌گونه توصیه‌ای با فساد در شهرستان دماوند مبارزه شود؛ خط قرمز همه ما، قانون و اجرای صحیح آن است.

طاهرخانی ادامه داد: دماوند در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مقام نخست را در استان تهران دارد و هیچ شهرستانی به اندازه دماوند پای کار مقابله با این پدیده نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کاستی‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات و کاستی‌ها را به مسئولان استانی گوشزد کرده‌ایم؛ امکانات و تجهیزات دستگاه‌هایی که در صف نخست مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز قرار دارند، نباید به اندازه شهرستان‌هایی باشد که وسعت سرزمینی آنها به اندازه یک روستای مهرآباد ما باشد.

فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی ملی همچون روند مقابله با آنها، حرف نخست را در استان تهران بزنیم.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید