قاضی‌عسکر: مداحان اشعار مأیوس کننده نخوانند - افق اقتصادی

قاضی‌عسکر: مداحان اشعار مأیوس کننده نخوانند - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 154732 |
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۵۴ |
153 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: باید این آستان مقدس کانون معارف الهی و معرفی درست دین مذهب و فرهنگ دینی قرار گیرد و در این راستا باید مداحان از اشعار و یا مصیبت‌های خلاف و مأیوس کننده استفاده نکنند.

قاضی‌عسکر: مداحان اشعار مأیوس کننده نخوانند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سید علی قاضی‌عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه هفته فرهنگی شهرستان ری و بزرگداشت میلاد حضرت سیدالکریم(ع) با اشاره به روایات و آیات به اهداف اصلی زیارت‌ پرداخت و اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که زائر پس از ورود و خروج در این آستان‌های مقدس و نورانی به خدا نزدیک‌تر شده باشد.

وی ایجاد تحول روحی و اخلاقی زائر پس از زیارت را از دیگر نکات و اهداف مهم یاد کرد و گفت: همواره به خادمان و همکاران در این آستان توصیه می‌کنیم با روی خوش و لبخند با مردم و زائران روبه‌رو شوند و خیرمقدم بگویند این مکان برای او اثرگذار خواهد بود چرا که بر اساس روایات اگر نمی‌توانید با اموال خود همه را جذب کنید با اخلاق طبق سیره ائمه و پیامبران این کار را انجام دهید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تاکید بر اینکه در اماکن زیارتی باید چنان جاذبه ایجاد کنیم که زائر دفعه بعد هم رغبت کند و با عشق در این اماکن حاضر شود، اضافه کرد: نقش و اهمیت توبه و استغفار در این اماکن از موارد دیگری است که در بحث زیارت بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و باید شرایط این امر هم در این آستان فراهم باشد.

زیارت فقط بوسیدن ضریح نیست

قاضی‌عسکر آشنایی با الگوها و پیروی از آنها را از موارد مهم دیگری برشمرد که باید در زیارت دنبال کرد و در ادامه عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) با آن مقام علمی بالا در محضر امام هادی(ع) عقاید خود را عرض کرد که باید همه رفتار و کردار ایشان برای همه ما الگو باشد.

وی به دیگر آداب و رسوم زیارت اشاره کرد و افزود: در احادیث توصیه شده هنگام زیارت با وقار باشید و حتی صدای خود را بلند نکنید ولی در اماکن زیارتی ما کمتر رعایت می‌شود و برای زیارت با اذیت کردن دیگران از سر و کول هم بالا می‌رویم و تصور می‌شود بوسیدن ضریح نباشد زیارت انجام نشده است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تاکید کرد: با همت مسؤولان باید این آستان مقدس مرکز تحول روحی و اخلاقی و قطب فرهنگی استان تهران و شهرهای هم‌جوار باشد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که این حرم کانون معارف الهی و معرفی درست دین مذهب و فرهنگ دینی قرار گیرد و در این راستا نقش سخنرانان و مداحان در تحقق این نکات مهم است و در مداحی‌ها باید از اشعار و یا مصیبت‌های خلاف و مایوس کننده استفاده نشود.

قاضی‌عسکر در پایان از مظلومیت مردم غزه و فلسطین یاد کرد و با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خواستار دعای همه مردم برای پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین شد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید