بازی داعش در زمین رژیم صهیونیستی، ملت ایران را متحدتر می‌کند - افق اقتصادی

بازی داعش در زمین رژیم صهیونیستی، ملت ایران را متحدتر می‌کند - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 128162 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۵۲ |
223 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه دماوند با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: داعش که با این اقدامات کور و جاهلانه در زمین رژیم صهیونیستی بازی و خوش رقصی می‌کند، بداند که این اقدامات ملت ما را بیدارتر و متحدتر می‌کند.

بازی داعش در زمین رژیم صهیونیستی، ملت ایران را متحدتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که ظهر امروز در مصلی نماز جمعه دماوند برگزار شد اظهار کرد: به شهادت رسیدن ۲ نفر از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ و هتک حرمت حرم اهل بیت(ع) را تسلیت می‌گویم و این اهانت را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: داعش که با عملکرد زشت خود و با این اقدامات کور و جاهلانه در زمین رژیم صهیونیستی بازی و خوش رقصی می‌کند، بداند که این اقدامات ملت ما را بیدارتر و متحدتر می‌کند؛ اتاق فکر خرابکاری در ایران را باید در غرب و لانه عنکبوت جستجو کنیم، صهیونیست‌ها از ایجاد ناامنی در کشور ما خوشحال می‌شوند.

امام جمعه دماوند گفت: انتخاب مهاجرین افغانستانی برای ترور در شاهچراغ با هدف ایجاد نفرت و درگیری بین ایران و افغان‌ها و تحریک دولت برای اقدامات رادیکالی انجام شده است؛ حمله یک تبعه مهاجر با مذهب سنی به اماکن مذهبی شیعیان نشان از تمرکز دشمن در مسائل مذهبی و ایجاد فتنه در این زمینه دارد.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: حضور اقوام مختلف در استان فارس مثل عرب، ترک، بلوچ، فارس و ادیان و مذاهب از شیعه گرفته تا اهل سنت، شافعی، زرتشتیان و حتی فرقه‌ ضاله بهائیت زمینه سوء استفاده دشمن ایجاد اختلاف شده است؛ با عنایت خداوند متعال و هوشیاری نیروهای امنیتی و کمک یک نیروی خدماتی مومن و بسیجی و شجاع با دستگیری فرد تروریست و خلع سلاح او از فاجعه بزرگی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: حادثه شیراز به ما می‌آموزد که برای حفظ نعمت امنیت باید بیشتر دقت کنیم و همه ما در تأمین امنیت سهیم هستیم و هر کدام وظیفه‌ای داریم.

جوانان با آغوش باز در مساجد پذیرفته شوند

امام جمعه دماوند در ادامه با بیان اینکه دوشنبه ۳۰ مردادماه، روز جهانی مسجد است، افزود: مساجد سنگرهای دفاع از ایمان و قرارگاه اعمال صالح و خیرخواهانه هستند و باید مساجد را حفظ کنیم و کارآمدی آن را بالا ببریم؛ ایجاد جذابیت‌های فرهنگی – اجتماعی در مساجد و بارکردن پای نوجوانان و جوانان به این مراکز نور، زمینه تربیت نسل مدیر متعهد در دهه پنجم انقلاب را فراهم می‌کند.

فتاح‌دماوندی گفت: مسجد هم محل نماز و سجده است و هم مرکز انجام هر کار خیری و ما برای گسترش امور خیر و خداپسندانه باید در مساجد به جوانان میدان دهیم؛ کمک مؤمنانه و صدقات و رسیدگی به محرومان در دوران کرونا و پس از آن، نمونه فعالیت جوانان است.

وی تصریح کرد: نوجوان و جوان انرژی و قدرت انجام فعالیت مفید دارد؛ چه بهتر که مسجد عرصه عمل نیکوی این عزیزان باشد و آنها میدان‌دار باشند؛ برخی مساجد ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های تربیتی، ورزشی، علمی و اخلاقی دارند و این ظرفیت‌ها را باید در همه مساجد ایجاد و تقویت کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه مسجد هسته مقاومت فرهنگی است، ادامه داد: مساجد ما باید فعال، پرکار، با نشاط و پر از جمعیت باشد؛ متاسفانه در برخی مساجد افراد مسن و بزرگتر حضور نوجوانان و جوانان را بر نمی‌تابند و این رویه باید اصلاح شود؛ البته نوجوان که وارد مسجد شود تحرک و رفت و آمد دارد، باید تحمل کرد و با آغوش باز جوانان را پذیرفت.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر خدمت‌رسانی مسجد به مردم است و راه‌اندازی کار مردم از مسجد و توسط امام جماعت و هیئت امنا و بزرگان و هر کسی که کاری را از او برمی‌آید، از عوامل جذب به مسجد و پرجمعیت شدن آن است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه و کتابخانه و حمایت از فعالیت‌های ورزشی و هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی – هنری از برکات مسجد است که باید حفظ و تقویت شود.

مذاکره بدون پشتوانه سیاسی و اجتماعی فایده ندارد

امام جمعه دماوند اظهار کرد: امروز همه می‌دانند که مذاکره بدون پشتوانه سیاسی و اجتماعی فایده ندارد و حضور مردم در عرصه‌های گوناگون دفاع از انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت آنها پشتوانه چانه‌زنی‌ها برای مطالبه و احقاق حق ملت بزرگ ایران است.

فتاح‌دماوندی افزود: یکی از عرصه‌های حضور پر فایده مردم در ایران شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور از راه انتخاب افراد صالح برای مسئولیت‌ها است؛ یازدهم اسفند سال جاری انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان برگزار خواهد شد و رهبر عزیز انقلاب بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات تاکید دارند.

وی گفت: نارضایتی مردم از برخی عملکردهای ضعیف مسئولان و ناکارآمدی برخی دستگاه‌های اجرایی بهانه شرکت نکردن در انتخابات نشود و ما برای اصلاح امور نیاز به بر سر کار آوردن افراد صالح داریم؛ در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نزدیک به ۲۰۰ نفر داوطلب نمایندگی در مجلس شده‌اند و امیدواریم انتخاباتی پرشور را در پیش‌رو داشته باشیم و فرد صالح و کاردانی از منطقه ما وارد مجلس شود.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید