صدیقی: صحن حضرت زینب در کربلا با مشارکت‌های مردمی در حال ساخت است - افق اقتصادی

صدیقی: صحن حضرت زینب در کربلا با مشارکت‌های مردمی در حال ساخت است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 105206 |
تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۳:۴۰ |
278 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

رئیس هیئت‌ امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بازسازی صحن حضرت زینب(س) از سال‌های گذشته کلید خورده بود اما اختلاف‌نظرهایی وجود داشته که در حال حاضر برطرف شده و باید با کمک ائمه جمعه و فرمانداران اجرای این پروژه تسریع شود.

صدیقی: صحن حضرت زینب در کربلا با مشارکت‌های مردمی در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس هیئت‌ امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات در همایش سالانه مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان تهران که ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مظهر قدرت خدا بود و ناشدنی‌ها را ممکن ساخت و در حال حاضر کشور ما در بعضی مسائل قدرت چهارم دنیا است و از زیر یوغ آدم‌های ذلیل، فاسق و بی دین خارج شدیم.

وی گفت: امام راحل بر اساس تشخیص علمی، فقهی و مستند به قرآن و احادیث حرکت خود را آغاز کردند و مردم به ویژه نس جوان وقتی دیدند که امام جان بر کف است، در حرکتی پیش‌بینی‌نشده در صحنه حاضر شدند و نظام طاغوتی و کانون انواع فسادها، وابستگی‌ها و رذائل تبدیل شد به نظامی که این‌همه ایثارگر دارد و بدون هیچ اجباری در میدان جهاد حضور پیدا کردند. 

رئیس هیئت‌ امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و مساجد به منزله کانون‌های آدم‌سازی، کانون‌های تنویر افکار و نجات فکر بشر از اسارت‌ها است افزود: اگر مدافعین و رزمندگان نبودند پایگاه‌های فرهنگی تغذیه روحی و فکری منهدم می‌شد و خدا در آیات قرآن نیز مسئله حفظ مساجد و پایگاه‌های فرهنگی را مطرح کرده است.

آیت‌الله کاظم صدیقی با بیان اینکه امام حسین با خون خود تمامی نمادهای فرهنگی و تربیتی را بیمه کرد، ادامه داد: اگر امام حسین(ع) در روز عرفه از کعبه به سمت کربلا عزیمت نمی‌کرد امروز معلوم نبود چه بخش‌هایی از فرهنگ و معنویت برای ما باقی می ماند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسمات مذهبی و انقلابی بیان کرد: حضور مردم برای حفظ انقلاب با وجود مشکلات معیشتی، گرفتاری‌ها و گرانی‌ها بیشتر از سابق شده و در مراسمات مختلف شاهد حضور حماسی و دشمن شکن مردم هستیم اما به دلیل کوتاهی‌های موجود استفاده بهینه ای از این ظرفیت های مردمی نشده است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: بازسازی صحن حضرت زینب(س) از سال‌های گذشته کلید خورده بود اما اختلاف‌نظرهایی وجود داشته که در حال حاضر برطرف شده و باید در اجرای آن با کمک ائمه جمعه و فرمانداران اجرای این پروژه تسریع شود و قدم جدیدی در این راستا برداشته شود.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید