استاندار تهران: فرمانداران برای افزایش مشارکت مردمی در بازسازی عتبات تلاش کنند - افق اقتصادی

استاندار تهران: فرمانداران برای افزایش مشارکت مردمی در بازسازی عتبات تلاش کنند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 104769 |
تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ |
140 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

استاندار تهران گفت: فرمانداران برای تأمین پول حلال و افزایش مشارکت مردمی در بازسازی عتبات عالیات تلاش مضاعف کنند.

استاندار تهران: فرمانداران برای افزایش مشارکت مردمی در بازسازی عتبات تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در همایش سالانه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران که ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: جلسات ستاد باید کاربردی‌تر شود و از مسائل کلان بیرون بیاییم و هدف ما به نتیجه رساندن تلاش‌ها و عملیاتی کردن ارزش‌های دینی باشد. 

وی گفت: کمک در بازسازی ستاد عتبات فقط ساخت بنا نیست بلکه ارزش آفرینی دینی و مذهبی است که با مشارکت‌های مردمی شکل می‌گیرد لذا باید از طریق ظرفیت‌های ستاد، مشارکت‌های عمومی را بالا ببریم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در بحث بازسازی عتبات برای الگوسازی باید تلاش کنیم، ادامه داد: آثار معنوی نمادها در ساخت‌وسازهای عتبات باید مورد توجه ویژه باشد. 

فخاری اضافه کرد: تکمیل صحن حضرت زینب(س) و امام حسن(ع) در دست اقدام است اما با ساخت‌وسازها در عتبات به واقع باید برای نمادسازی و الگوسازی و آرامش و آسایش زوار تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم زواری که به کربلا و نجف مشرف می‌شوند، برای اسکان بانوان مشکل داشتیم که با مشارکت‌های مردم و برنامه‌ریزی‌های لازم ظرفیت توسعه حرم‌ها ایجاد شد.

استاندار تهران یادآور شد: مجموعه استان تهران در بحث اربعین به عنوان خادم برای شهر نجف به زوار خدمت می‌کند و از سوی دیگر باید به موضوع جمع‌آوری نذورات برای تکمیل حرمین شریفین توجه کرد.

فخاری در پایان با اشاره به مشارکت شهرستان‌ها درخصوص فراهم کردن زمینه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: برخی فرمانداران در این خصوص خوب عمل کرده‌اند لذا از همه فرمانداران می‌خواهم برای تامین پول حلال و افزایش مشارکت مردمی تلاش کنند.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید